Rovinjski hotel Lone protekloga se vikenda pretvorio u centralno mjesto glavnih aktera marketinške scene. Svatko tko je "netko" u marketniškoj industriji došao je, naime, na nacionalni festival oglašavanja – Dane komunikacija.
Festival je okupio oko 1200 ljudi koji su u dva konferencijska dana imali prilike slušati savjete i iskustva svjetskih i domaćih marketinških stručnjaka. Jedan od osebujnijih nastupa svakako je bio onaj Farisa Yakoba koji je govorio o promjenama koje nam je donijela digitalizacija, kako je utjecala na oglašavanje te sve veće povezivanje s potrošačima. Ipak, prisutne je podsjetio na činjenicu koja se često zaboravlja – da je marketing uvijek u službi profita. "Sve priče o povezivanju s potrošačima, društvenoj odgovornosti i slično, sve se to u konačnici radi zbog profita. Ne kažem da to treba biti tako, ali je. Mi mijenjamo ponašanje potrošača kako bi kompanijama zaradile novac", kazao je Yakob.
Zanimljivi predavači
Publici je zanimljiv bio i nastup nekadašnjeg direktora BBDO-a u Portugalu, a danas chefa Jo?oa Wengoroviusa. Uz poneki praktičan savjet iz kuhinje, Wengorovius je zapravo htio pokazati koliko su kuhanje i marketing slični. Za oboje je, kaže, potrebno imati prave sirove namirnice i pravu tehniku, no nužno je biti i kreativan, dosljedan i oko sebe okupiti pravi tim ljudi. Ako je pak suditi po prognozama Goetza Trillhaasa iz Googlea, oglašavanje bi trebalo preseliti u digitalnu sferu, jer tamo "sele" potrošači. Naime, Trillhaas kaže da će do 2020. broj ljudi koji su "online" premašiti pet milijardi, dok će ih na mobitelima biti čak 10 milijardi. No to ne znači da će tradicionalni mediji izumrijeti. Naprotiv, Ann Handley, glavna direktorica za sadržaj kompanije MarketingProfs smatra kako je totalno apsurdno govoriti da print izumire, a to je potkrijepila slučajevima koji pokazuju da postoji čitav set emocija i informacija koje se ne mogu prenijeti niti na jedan drugi način. Osim toga, tvrdi, ogroman je postotak ljudi koji sasvim drukčije percipiraju ono što pročitaju na papiru od onoga što pročitaju na ekranu. Kad je informacija na papiru, kaže ona, doživljavaju je potpunije, kvalitetnije, drukčije nego kad je ta ista na ekranu.
Vrhunac Dana komunikacija
Vrhunac Dana komunikacija za domaće su markentingaše ipak bile dodjele nagrada IdejaX i Effie, za najkreativnije odnosno najučinkovitije kampanje. Na IdejiX – na kojoj su se X-ovima nagrađivali najkreativniji radovi realizirani u svim vrstama medija, a Mixx-ovima najkreativniji radovi u online oglašavanju – najviše nagrada i titulu agencije godine ponijela je reklamna agencija Imago. Korporativno izvješće "We are growing" koje je Imago napravio za Atlantic grupu, osvojilo je Grand prix IdejeX, a Imagov je klijent Meggle proglašen oglašivačem godine. Nagradu "Best in Show", za najbolji rad u online medijima i ove je godine osvojila agencija Drap i to za Kraševu kampanju "Životinjsko carstvo – Eko park". Na IdejiX četiri nagrade odnijela je i agencija Bruketa&Žinić OM, koja je bila i najuspješnija agencija natjecanja Effie gdje su se nagrađivala tržišno najučinkovitija marketinška rješenja. U tom je slučaju najbolja bila kampanja Tele2 kojom su lansirali ovcu Gregora, a Bruketa&Žinić su je osmislili u suradnji s agencijom Media Polis. Za nagrade X, Mixx, Effie i IdejaXica (najkreativnije studentske radove) prijavljeno je ukupno 248 radova iz područja klasičnog i digitalnog oglašavanja. Kada se sve zbroji i oduzme Dani komunikacija za svakoga su ponudili ponešto, a kako je protekao cijeli festival zadovoljni su i sami organizatori. "Prezadovoljan sam reakcijama prisutnih koji tvrde da je festival najbolji do sada. Svi su zadovoljni programom i dodjelama nagrada, s ja sam zadovoljan i brojem prijavljenih i brojem kotizacija. Posebno mi je drago da su se oglašivači odazvali u tako velikom broju, puno većem nego obično", poručio je Damir Ciglar, predsjednik HURA-e, koja uz IAB suorganizator festivala.
Effie
Nagrađeni radovi Effie:
Grand Prix Effie nagrada:
"Tele2 – Gregor launch" Tele 2, Bruketa&Žinić OM, Media polis
Zlatna Effie nagrada:
"Tele2 – Gregor launch" Tele 2, Bruketa&Žinić OM, Media polis
Srebrne Effie nagrade:
"Nescafe – Nescafe Classic budilice" Nestlé Adriatic, Publicis Worldwide/Publicis, ZenithOptimedia Hrvatska/Bosna i Hercegovina/Publicis
"Tele2 – Revolucija" Tele2, Bruketa&Žinić OM, Organizacija
"Erste banka – Bankarite s kunama" Erste & Steiermärkische Bank, Grey Worldwide Zagreb, MediaCom Central Europe Zagreb
"Dorina Čoksa – Puna čokolada mlijeka" Kraš, prehrambena industrija, Bruketa&Žinić OM, Digitel Medijski Servisi
Brončane Effie nagrade:
"Ožujsko pivo – "Neka vatra i dalje gori" 360 nogometna platforma", Zagrebačka pivovara, BBDO Zagreb, Playbox Grupa
"Fant – Fant Hrskavci" Podravka, Imago reklamna agencija, Unex Media
"Ožujsko pivo – Smak svijeta" Zagrebačka pivovara, BBDO Zagreb, Universal McCann
"Sanitar – Sanitar – kralj kupaonice" Labud, Grey Worldwide Zagreb, Unex Media
"Lero – Kad se voće koncentrira!" Podravka, BBDO Zagreb, Unex Media
"RBA tekući račun za umirovljenike – U dobroj formi" Raiffeisen Bank; Austria, Imago reklamna agencija
Nagrade X i MIXX
Nagrade X dodijeljene su u sljedećim kategorijama:
Agencija godine – Imago reklamna agencija
Grand Prix – Imago reklamna agencija za klijenta Atlantic grupu
Oglašivač godine – Meggle
Hrana – "Želite biti sigurni da jedete domaće?", Imago reklamna agencija za klijenta Meggle
Moda, zdravlje, ljepota – "Klikom do ljepote", Bruketa&Žinić OM za klijenta Poliklinika Bagatin
Turizam, kultura i slobodno vrijeme – "Ići ili ne ići", Bruketa&Žinić OM za klijenta Teatar Exit
Telekomunikacije- "Postani iskonovac i ostani svoj", UTORAK -biro za propagandu za klijenta Iskon
Financijske i osiguravajuće usluge – "Stambeni krediti Misija Iseljenje", Grey Worldwide Zagreb za klijenta Erste&Steiermärkische Bank
Samopromocija i korporativne komunikacije – "We are growing", Imago reklamna agencija za klijenta Atlantic grupa
Najbolja cjelovita kampanja, "Želite biti sigurni da jedete domaće?", Imago reklamna agencija za klijenta Meggle
IdejaX posebna priznanja:
Najbolja izvedbena vještina/produkcija – "Fini šampinjoni", Imago reklamna agencija, naručitelj Fridrih
Najbolji dizajn i art direction – "Fini šampinjoni", Imago reklamna agencija, naručitelj Fridrih
Najbolja upotreba tehnologije – "Ledonardo", Imago reklamna agencija, naručitelj Ledo
IdejaX rang lista agencija prema broju bodova:
1. Imago reklamna agencija – 20 bodova
2. Bruketa&Žinić OM – 17 bodova
3. Grey Worldwide Zagreb – 6 bodova
Utorak_biro za propagandu – 6 bodova
4. Fahrenheit – 3 boda
Publicis – 3 boda
5. BBDO Zagreb – 2 boda
Ideja X rang lista oglašivača prema broju bodova:
1. Meggle – 10 bodova
2. Atlantic grupa – 8 bodova
3. Iskon – 5 bodova
4. Erste&Steiermärkische Bank – 4 boda
Poliklinika Bagatin – 4 boda
Teatar Exit – 4 boda
5. Bonbon – 3 boda
Zagrebačka pivovara – 3 boda
Nagrade MIXX prema kategorijama i podkategorijama:
Kategorija Kampanje:
Brand Awareness – "Diners u online svijetu", iZone, McCann Digipark, MediaCom za klijenta Diners
Direct Response and Lead Generation – "Ledonardo sladoledna renesansa", Jedinica i nula za klijenta Ledo
Cross-Media Integration – "Ožujsko – Facebook zastava", PP digital, Revolucija za klijenta Zagrebačka pivovara
Kategorija Best-in-Show – "Životinjsko carstvo – Eko park", Drap za klijenta Kraš
Kategorija Ostalo:
Mobile – "Beck's Hrvatska – Poruka u boci", Revolucija dizajn za klijenta Becks Hrvatska
Social Media – "Iskon Memory Facebook aplikacija 2.0.", iSTUDIO za klijenta Iskon
Website – "ShoeBeDo – Webshop", Gingernet za klijenta Wulf sport
Elementi kampanje – "GRAWE Dom", Bruketa&Žinić OM, Brlog za klijenta Grawe osiguranje
Inovativna upotreba tehnologije – "Sound.log by brlog", Brlog (Bruketa&Žinić OM)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu