Kineze zanima prometna infrastruktura, posebice luke

Autor: Darko Bičak , 17. svibanj 2013. u 16:53
Cosco iz Hong Konga želi biti koncesionar kontejnerskog terminala u Luci Rijeka/Goran Kovačić/PIXSELL

Iz Kine se najviše uvozi visokotehnološka roba, a izvoze sirovine i poluprerađevine.

Hrvatska je lani u Kinu izvezla robe za 46 milijuna dolara, a istodobno uvezla za 1,48 milijardi, što je jedna od najlošijih vanjskotrgovinskih bilanci naše zemlje, rečeno je u četvrtak na seminaru "Kako poslovati s NR Kinom" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Konfucijeva instituta Sveučilišta u Zagrebu. 

 

46milijuna

dolara je iznosio Hrvatski izvoz u Kinu u 2012.

Trgovinska bilanca
Predsjednika HGK Nadana Vidoševića više od nepovoljne bilance zabrinjava struktura našeg izvoza i uvoza. Naime, većina našeg plasmana u Kinu odnosi se na sirovine, čak 34 posto na kožu ili proizvode od kože, a slijedi drvo sa 14,5 posto i kamen sa 10 posto. Na drugoj strani, uvozili smo gotovo isključivo visokotehnološku robu. Uvoz električnih aparata i telefona vrijedan je 179 milijuna dolara, a slijede strojevi za automatsku obradu podataka sa 108 milijuna i strojevi za tiskanje s 41 milijun dolara. Sadašnjom razinom ekonomske suradnje s Kinom nije zadovoljan ni Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, no očekuje kako će se nakon 1. srpanja i ulaska naše zemlje u EU stanje promijeniti. "Europsko tržište od 500 milijuna potrošača velik je magnet za kinesko gospodarstvo, kojem je Europska unije prvi vanjskotrgovinski partner. S druge strane, sam ulazak Hrvatske u EU daje određenu pravnu sigurnost kompanijama za moguće investicije", kazao je Hajdaš Dončić. Najavio je kako idući tjedan delegacija Luke Rijeka putuje u Hong Kong, u kompaniju China Ocean Shipping Company (Cosco). Nakog jednogodišnjih priprema, naime, do srpnja bi se trebao raspisati međunarodni natječaj za koncesionara kontejnerskoga terminala Zagrebačke obale u Luci Rijeka. "Tražimo operatera s iskustvom, a jedan od operatera koji je izrazio želju i spremnost je i Cosco, jedna od najboljih svjetskih kompanija što se tiče operaterstva i upravljanja lukama. To bi bio jako dobar pogodak za Hrvatsku, za sam riječki prometni pravac i vjerujem da će se to sljedećih mjesec do dva ostvariti", istaknuo je Hajdaš Dončić.

Strateški položaj u EU
Osim što su tri kineske tvrtke u Hrvatskoj otvorile svoje predstavništvo: Lenovo Tehnology, Huwei te ZTE Hrvatska, u našoj zemlji nisu zabilježena nikakva ulaganja iz Kine. Od hrvatskih je kompanija sa svojom podružnicom u Kini  samostalno prisutna jedino pulska turistička tvrtka Uniline, dok Končar i Badel 1862 imaju svoja predstavništva u toj zemlji kao kao joint venture s kineskim partnerima.

Turizam

Potencijal od 300 milijuna ljudi

Sve jači gospodarski razvoj Kine doveo je do jačanja srednje klase, trenutačno je riječ o oko 300 milijuna ljudi. To je velik turistički potencijal na koji računaju sve zemlje svijeta. Samo prošle godine u inozemstvo je putovalo 82 milijuna Kineza koji su potrošili 102 milijarde dolara. Za razliku od njih, njemački turisti potrošili su "samo" 84 milijarde. I Hrvatska je sve omiljenija destinacija za turiste s Dalekog istoka. Lani ju je posjetilo 43.249 kineskih turista koji su ostvarili 64.092 noćenja. Riječ je o povećanju broja turista za 93 posto, a noćenja za 85 posto.

Komentari (2)
Pogledajte sve


Kinezi nas mogu spasit samo ako pristanu da im izvezemo predsjednika,vladu i kompletnu kukuriku koaliciju.Jer nama je sa kukuriku koalicijom kukulele.

U pravu si-ali tamo se za korupciju odmah sukne jedan “right between the eyes”, tako da mislim da nasi ne bi bas tamo. Vise im pase ovdje, gdje je pravosudje smijurija i sve se stopa, a lako je sve podmazati.

Kinezi nas mogu spasit samo ako pristanu da im izvezemo predsjednika,vladu i kompletnu kukuriku koaliciju.Jer nama je sa kukuriku koalicijom kukulele.

New Report

Close