Tramvaj ili vlak iz Zagreba do Zračne luke i centra Velike Gorice?
Aktualna je to tema koje su se dohvatili gotovo svi kandidati za gradonačelnika u predizbornoj utrci. I dok su političari skloniji građanima ponuditi tramvajski prijevoz kao najbolje rješenje bolje prometne povezanosti dvaju gradova, struka je jednoglasna: željeznica je kvalitetnije rješenje. Željeznički pravac prema Velikoj Gorici, naime, već postoji, a do Zračne luke i središta Gorice trebalo bi sagraditi samo još jedan novi krak. "U tom slučaju to i ne bi bila tako velika investicija", ističe Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu. S tim se slaže i Tomislav Mlinarić, profesor na istom fakultetu. "Ne vidim potrebu da Zagreb razvija potpuno novi koncept prometne povezanosti", ističe Mlinarić te dodaje da je željeznička povezanost zračne luke s gradom praksa koja se primjenjuje u gotovo svim svjetskim metropolama.
Sporost i ovisnost o cestovnom prometu i Dadić i Mlinarić ističu kao glavni nedostatak tramvajske veze između dvaju gradova udaljenih samo 20 kilometara. Uvođenje tramvajske linije u svojim kampanjama najavili su i Dražen Barišić, aktualni gradonačelnik te HDZ-ov kandidat za novi mandat u Velikoj Gorici, te zagrebački kandidati: laburist Branko Vukšić i aktualni gradonačelnik Milan Bandić. Model gradske željeznice SDP-ova kandidata Rajka Ostojića najbliži je prijedlogu stručnjaka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Vidim da se na izborima u Gorici “kandidirao” lik koji upravo to planira http://gorica2525.wordpress.com/2013/05/12/riksa-linija-velika-gorica-zagreb/
Pa će za 10 godina ekipa s konjima i kočijam biti brža od tramvaja.
Kakv tramvaj, koja debilana. Pa i u Zagrebu su tramvaji poluprazni i prespori. Ionako većina ljudi ide autom i biciklima. Kakav tramvaj, majko mila…koji krkani tupasti. Tramvaj je ekeološko vozilo po površini za kratke relacije…
Očito da se Vukšić nije koordinirao s laburistima iz Velike Gorice koji su jasno istaknuli da su za vlak. Izgleda da, za razliku od ostalih, oni ipak slušaju što govori struka: Umjesto sporog tramvaja mi smo za brzu željeznicu i s njom usklađene autobusne linije
Uključite se u raspravu