O’Leary i dalje računa na lošu politiku velikih aviokompanija

Autor: Tomislav Oharek , 14. svibanj 2013. u 22:01
Michael O'Leary najavio je da će za pet godina prevoziti 100 milijuna putnika/EPA

Ryanair preuzima tržište kratkih linija, a velike kompanije će se morati okrenuti srednjim i dalekim letovima.

Michael O'Leary koji je tijekom 20 godina izgradio Ryanair u najvećeg europskog niskotarifnog avioprijevoznika, obećao je kako će kompaniju voditi još pet godina i tijekom tog razdoblja zacementirati dominaciju na kratkim letovima.

Kompanija sa sjedištem u Dublinu računa kako će profitirati na pogrešnoj poslovnoj politici velikih aviokokompanija po pitanju kratkih letova, koji su Air France-KLM-u donijeli gubitke umjesto očekivane dobiti, a sve više vene nekad razgranata mreža Alitalije u Italiji, Iberije u Španjolskoj i SAS-a u Skandinaviji.Inače, Ryanair je u travnju u Zadru otvorio svoju prvu bazu u ovom dijelu Europe, a 54. u Europi. Iz zadarske zračne luke kreće tako 16 linija, od čega šest novih. Pozitivne učinke očekuju i u Upravi te zračne luke, pa predviđaju kako će Ryanair samo ove godine prevesti 300.000 putnika. Za usporedbu, Croatia Airlines je lani prevezla 1,95 milijuna putnika.Na što računaju? "Hrvatski putnici te svi posjetitelji Hrvatske sada mogu pobijediti recesiju izbjegavanjem visokih cijena Croatie Airlines i visokih naknada troškova goriva na način da koriste Ryanairove usluge prijevoza," poručio je prošlog mjeseca Robin Kiely iz Ryanaira. Bazu čini 30 ljudi – piloti koji lete iz Zadra su većinom Irci, a kabinsko osoblje iz različitih je europskih zemalja. Inače, do kraja ljeta znat će se hoće li Ryanair, kada završi sezona, ostaviti neku od 16 linija koje sada održava sa Zračnom lukom Zadar ili će nastupiti pauza.

Kako je u intervjuu za Bloomberg rekao osebujni pedesetdvogodišnji izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary, do 2018. želi u floti imati više od 400 zrakoplova i udvostručiti tržišnu vrijednost kompanije od 8,65 milijardi eura. Njegove ambicije tu ne staju, već je realizacija tog plana tek osnova za polaganje temelja za uvođenje niskobudžetnih transatlantskih letova. "Jača pritisak na nacionalne avioprijevoznike da se izvuku iz neprofitabilnog poslovanja s kratkim letovima i oni prepuštaju sve više tržišnog udjela u tom segmentu. Mislim da će se ta dinamika dodatno ubrzati. Idućih pet godina svakako će biti vrlo zanimljivo i uzbudljivo, pa ne vidim razloga za odlazak iz kompanije", ističe O'Leary. Ryanair zapravo nastoji postojeće trendove u putničkom avioprijevozu dvostruko kapitalizirati. Postojano preuzima tržište kratkih linija koje napuštaju velike aviokompanije, a da bi one uopće mogle opstati, morat će se okrenuti prema srednjim i dalekim letovima, pa O'Leary očekuje kako će ta promjena poslovne politike dovesti do rasta potražnje za zrakoplovima većeg doleta.

To bi pak trebalo sniziti njihovu visoku cijenu, što će, pak, Ryanairu otvoriti i to tržište. O'Leary smatra kako su eksperimenti bivših nacionalnih avioprijevoznika koji su u posebne tvrtke počeli izdvajati poslovanja s kratkim letovima osuđeni na propast, misleći pritom na odluku IAG-a, u čijem je vlasništvu British Airways, osnivanje low cost kompanije Iberia Express, te Lufthansin potez da njezin Germanwings preuzme sve europske letove. "Sve velike aviokompanije osuđene su na propast jer u svojoj biti nisu predane principu jeftinih putničkih karata", smatra O'Leary. Kaže kako je taj proces već na djelu i ilustrira ga prošlogodišnjom propašću španjolskog Spanaira, mađarskog Maleva i IAG-ovim preuzimanjem Lufthansine divizije BMI, koja je druga po broju slotova u londonskoj zračnoj luci Heathrow. S druge strane, poslovni pristup Ryanaira koji svojim putnicima za izuzetno niske cijene daje minimum dodatnih usluga, rezultirala je time da je broj prevezenih putnika od 1,7 milijuna 1994. godine lani porastao na 79 milijuna, a kompanija očekuje kako će ih do ožujka 2019. biti 100 milijuna. "Ponovno smo izumili europsku europsku industriju zračnog putničkog prijevoza nakon što smo se odmaknuli od zastarjelog modela poslovanja iz 1950-ih i 1960-ih kada ste morali biti bogati da biste mogli letjeti zrakoplovom. A ono što ćemo učiniti u idućih pet godina bit će još revolucionarnije", pohvalio se O'Leary Bloombergu. Najavio je i da će mijenjati sliku Ryanaira koji gazi sve pred sobom.  

Komentirajte prvi

New Report

Close