Suprotno Linićevim željama država vlasnik 19% Konstruktora

Autor: Suzana Varošanec , 09. svibanj 2013. u 22:01
Banke svoja potraživanja u splitskoj tvrtki djelomično pretvaraju u mezzanine aranžman/PIX

Plan je da Konstruktor za najviše dvije godine pronađe strateškog partnera koji će dokapitalizirati tvrtku s 15 milijuna.

Splitski Konstruktor ne ide u stečaj, spašavaju ga država i banke na čelu sa Zagrebačkom bankom, a Željko Žderić, direktor i vlasnik 15-ak posto dionica gubi svoju menadžersku poziciju i njegov vlasnički udio pasti će ispod jedan posto.

Tako su odlučili vjerovnici prihvaćajući u četvrtak na predstečajnom ročištu vjerovnički plan financijskog restrukturiranja te tvrtke. Ukupno je 77 posto vjerovnika glasovalo za plan, kaže Goran Soko glavni ekonomist Konstruktora čiji je plan bio dobar temelj za korekcije koje su učinili vjerovnici. Soko je izričito tvrdi da banke ne ulaze u vlasničku strukturu, a kako će se prema planu veći dio dugova pretvoriti u kapital, objasnio je da to znači da će država koja je jedan od značajnih vjerovnika ući u vlasništvo Konstruktora. Iako je ministru financija Slavku Liniću to bilo neprihvatljivo, država će steći oko 19 posto vlasničkog udjela. Cemex Hrvatska imat će 10-ak posto dionica, a u među vodećim dioničarima bit će i Brodomerkur. Većina vjerovnika-dobavljača imati će pojedinačno manje od jedan posto dionica, kao i Žderić, pa će vlasnička struktura biti značajno disperzirana. "Banke svoja potraživanja djelomično pretvaraju u mezzanine aranžman.

To znači da ne ulaze u vlasničku strkturu – njihovo potraživanje ulazi u kapital društva koji se vodi u bilanci, a plan traži da Konstruktor u razdoblju od jedne do najviše dvije godine pronađe strateškog partnera koji će dokapitalizirati društvo s 15 milijuna. Time će strateški partner – jedna ili više tvrtki – postati većinski vlasnik", kaže Soko. Na spašavanje Konstruktora burno je reagirao Zdenko Karakaš, direktor HUP-ove udruge u graditeljstvu. Uz ogradu da iznosi osobni stav, i to na temelju iskustva i poznavanja građevinske grane, Karakaš se obrušio na državu što spašava tvrtku koja je dozrela za stečaj, te se miješa u tržišno natjecanje. "Spašavanje tvrtke koje je dokazala da je na tržištu neuspješna usmjereno je protiv svih zdravih tvrtki koje su dosad pozitivno poslovale i pristojno plaćaju radnike, a više to neće moći. Konstruktor će ići s damping cijenama, pa očekujem poremećaje na tržištu zbog favoriziranja neuspješne tvrtke u kojoj država nema što tražiti", kaže Karakaš dodajući da je i upitno kad će Konstruktor otplatiti svoje dugove s obzirom na njegov ionako niski profit koji je u opasnosti i zbog nastupa na tržištu s neprimjereno niskim cijenama.

Podsjeća na primjer najveće građevinske tvrtke Hochtief u Njemačkoj koja je 2001. otišla u stečaj. "Nije je uspio spasti ni tadašnji njemački kancelar Gerhard Schröder. Zbog radnika je doletio iz Berlina u Frankfurt, no država se nije uplitala", kaže Karakaš napominjući da je spašavanje Konstruktora na duži rok negativno za građevinsku branšu koja je u teškoj sitauciji."Građevinarstvo je iznimna vrsta djelatnosti po tome što građevinari nisu stacionarni nego su mobilni, pa ako građevinska tvrtka ode u stečaj, radnici će se zaposliti u drugoj uspješnoj tvrtki. Pod tim uvjetom, ako imaju posla, radnici koji danas gube svoj posao, te oni koji će bez njega ostati, moći će se zaposliti i zaraditi plaću u ostalim građevinskim tvrtkama", kaže on zaključujući da je s Konstruktorom u državom suvlasništvu upitno koliko će biti posla za ostale tvrtke i njihove radnike.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Vlada koja se uporno bori protiv trzisnih odnosa i trzisne ekonomije pokusava privuci investicije. Kako rade i ovih 0 kuna investicija u prvom kvartalu je dobar rezultat.

New Report

Close