Iako su i ruska Kontinentalna hokejaška liga (KHL) i Medveščak potvrdili na svojim internetskim stranicama da će zagrebački "Medvjedi" od naredne godine igrati u drugoj najjačoj ligi svijeta, i dalje se postavlja pitanje s kojim novcem i sponzorima.
Proračun KHL Medveščaka u prošloj sezoni iznosio je nešto manje od dva milijuna eura, 13 milijuna kuna, a procjene govore da se u KHL-u ne može biti s manje od 10 milijuna eura ili oko 75 milijuna kuna. Ako se želi i natjecati, a ne samo sudjelovati, potrebno je barem 50% više novca. Mogu li Medvjedi namaknuti 100-injak milijuna kuna godišnje, ako se zna da to u Hrvatskoj danas može samo Mamićev GNK Dinamo, veliko je pitanje.
100milijuna
kuna ciljani je proračun Medvešaka za sezonu 2013/14 u KHL-u
Spas iz Rusije?
U KHL-u Medveščak, koji zanimljivo nosi istu kraticu kao i ruska hokejaška liga, su prilično šutljivi o ovoj temi. Plan je da se 30-ak posto osigura od domaćih sponzora, a ostatak od globalnih, prije svega ruskih tvrtki. No, ako se zna da je najpozitivniji zagrebački sportski kolektiv zadnjih godina jedva namakao 15-ak milijuna kuna od hrvatskih tvrtki, a krajem prošle EBEL sezone neki igrači su javno progovarali o dugovanjima koja klub ima prema njima, pitanje je koliko je to realno.Predsjednik kluba Damir Gojanović je zadnjih mjeseci često spominjao da je odlazak u rusku liga jedina opcija za opstanak Medveščaka. Iako zadnjih dana ne želi o tome detaljnije govoriti, jasno je da uz sve manje novca od hrvatskih tvrtki, Gojanović računa na ruske divove. Tu je prije svega Gazprom, sa čitavom plejadom svojih više ili manje zavisnih tvrtki. Nitko ne spori da ako je Rusima, iz nekih njihovih interesa, zbilja stalo da Medveščak igra u KHL-u, 10-ak milijuna eura je sitniš za Gazprom koji je lani imao prihod od 160 milijardi dolara te neto dobit od 45 milijardi.Ovih dana su se pojavile neslužbene vijesti da "Medvjedi" upravo s ovim energetskim divom pregovaraju oko generalnog sponzorstva, a što bi značilo da bi se klubu dodalo ime takvog sponzora, npr. Medveščak Gazprom. Takav aranžman bi mogao donijeti 2-3 milijuna eura po sezoni.
Kako je većina najznačajnijih ruskih tvrtki u principu i dalje državna, tamošnji sportski klubovi su dobrano orijentirani na "javne" izvore financiranja, bilo da se tu radi o tvrtkama kao što su Gazprom, Lukoil i Sberbanka ili je pak slučaj o izravnim dotacijama lokalnih vlasti. Jasno je da je takav način financiranja u Hrvatskoj trenutno nezamisliv. Prema dostupnim podacima, Medveščak će u 2013. od Zagrebačkog sportskog saveza dobiti svega 365 tisuća kuna. Igrački pogon je jedna od najvećih stavki u proračunu svakog kluba. Dosad je većina zagrebačkih hokejaša zarađivala 50 do 100 tisuća eura po sezoni. Da bi se nabavili igrači koji mogu konkurirati za KHL, potrebno je izdvojiti oko 400 tisuća eura po sezoni za većinu njih. Velika stavka je i prijevoz. Medveščak je u austro-ugarskom EBEL-u putovao autobusom jer se radilo o relacijama između 118 kilometara do Ljubljane i 368 do Innsbrucka.
Skup sport
U KHL-u se razdaljina kreće od "kvartovskih" 273 km do Bratislave i 1220 km do Minska pa do 1890 km udaljene Moskve i 4075 km dalekog Omska. Tu je i Khabarovsk na samom Dalekom istoku koji je od Zagreba udaljen 8000 km. Kako se hokejaške utakmice igraju svaka 2-3 dana, a s obzirom i na ne baš odviše razvijenu mrežu komercijalnih zrakoplovnih linija na području krajnjeg istoka Europe, hokejaši se u pravilu ne mogu osloniti na redovne linije.Primjerice, do Ufe udaljene 3000 km nude se karte za letove u trajanju 10-18 sati za 5-7 tisuća kuna. Trošak čartera pak ovisi o nizu čindbenika, no cijenu koju smo neslužbeno uspjeli dobiti za jednodnevni povratni let do Moskve je na razini od 40 tisuća eura.
Postojeći ugovori
Samo Dancima ne smetaju Rusi
Medveščak ima višegodišnje ugovore sa većinom svojih sponzora u EBEL ligi poput Generala, Citroena i Carlsberga No, problem se javlja što su među glavnim sponzorima KHL-a tvrtke poput Chevroleta i Gazpromova osiguravajuća kuća Sogaz. Stoga su, Citroen i Generali, neslužbeno, nezadovoljni prelaskom Medvjeda k Rusima. S druge strane, iz Carlsberga su komentirali da s Medveščakom idu dalje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu