Maloprodaja realno pala 2,1 posto

Autor: Poslovni.hr , 06. svibanj 2013. u 12:02
Ilustracija

Prema kalendarski prilagođenim indeksima DZS-a, promet od trgovine na malo u ožujku bio je realno za 2,1% niži nego u ožujku prošle godine, što je manja stopa pada nego u veljači.

Prvi rezultati trgovine na malo u ožujku potvrdili su očekivanja RBA analitičara o nastavku realnog pada na godišnjoj razini, ali sporijom dinamikom nego u prethodnim mjesecima, stoji u današnjoj Raiffeisenovoj analizi.

Prema kalendarski prilagođenim indeksima DZS-a, promet od trgovine na malo u ožujku bio je realno za 2,1% niži nego u ožujku prošle godine, što je manja stopa pada nego u veljači (kada je iznosila 3,3%). Ublažavanju stope pada pridonio je uz bazni učinak i predblagdanska potrošnja u ožujku (Uskrs). Nakon snažnog pada 2009. godine i stabiliziranja u 2010. i 2011. godini, prošle su se godine negativna kretanja u trgovini na malo ponovno intenzivirala pa maloprodaja već 12 mjeseci bilježi negativne realne promjene na godišnjoj razini, stoji u analizi.

Posljedica je to iznimno teške situacije na tržištu rada, odnosno pada zaposlenosti, rasta nezaposlenosti i smanjivanja raspoloživog dohotka na što je osim snažnijih inflatornih pritisaka utjecala i veća porezna presija, pojašnjavaju analitičari. Ipak, posljednja dva mjeseca negativna kretanja blago usporavaju, čemu pridonosi i bazni učinak. U nominalnom izrazu promet od trgovine na malo porastao je za 0,9% godišnje. Na mjesečnoj razini prema desezoniranim indeksima trgovina na malo je ostvarila blagi rast od 0,2% realno, odnosno od 0,6% u nominalnom izrazu.

U mjesecima pred nama analitičari očekuju daljnje usporavanje negativnih kretanja na što će utjecati bazni učinak s obzirom da je u travnju prošle godine trgovina na malo počela bilježiti negativne godišnje stope promjene te približavanje središnje turističke sezone. Ipak, oporavka potrošnje, odnosno trgovine na malo neće biti u ovoj godini budući da su kretanja na trzištu rada i dalje nepovoljna pa pad raspoloživog dohotka, pesimizam i neizvjesnost utječu na daljnju racionalizaciju potrošnje i odgađanje kupovine dobara koja nisu neophodna, zaključuju RBA analitičari.

Komentirajte prvi

New Report

Close