‘Uredili smo zaduženja i odgovornosti. Sada se zna tko što radi!’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 05. svibanj 2013. u 12:23
Marko Fertelmeš u razgovoru s Blagusom i Jelićem (PIXSELL)

Marko Fertelmeš priča što se u njegovom poslovanju događalo u posljednje vrijeme i što se promijenilo u odnosu na početak projekta.

Projekt 'Poslovanje na kvadrat' u završnoj je fazi, a naši stručnjaci Goran Blagus i Filip Jelić održali su novu seriju sastanaka sa kandidatima, među njima i sa Markom Fertelmešom, vlasnikom instalaterskog obrta SF klima, grijanje iz Kutine.

Marko nam je ispričao što se u njegovom poslovanju događalo u posljednje vrijeme i što se promijenilo u odnosu na početak projekta. "U odnosu na početak dosta se toga promijenilo u našem poslovanju. Uredili smo zaduženja i odgovornosti unutar SF klime tako da se sada zna tko što radi. Više se bavimo brojkama poslovanja, šta do sada nismo. Točno znamo koliko imamo napravljenog posla  od svakog prodajnog proizvoda te koliko nam još treba prodanih proizvoda i usluga da bi normalno mogli funkcionirati", kaže vlasnik obrta.

"Do sada smo cijene određivali, kako bi Goran rekao, "palac metodom" tj odokativno. Odredili smo kanale prodaje i marketinga, fokusirali se na njih i izbacili neke aktivnosti koje smo do sada koristili, a koje za nas nisu bile previše efikasne te su nam bile samo trošak. Napravili smo strategiju daljnjeg poslovanja te odredili smjernice kojima ćemo dalje poslovati", dodaje.

Marko kaže i kako su od zadnjeg susreta s Goranom i Filipom dosta boravili u Dalmaciji, obilazili zainteresirane kupce koji su se javili nakon poslanih letaka te dogovorili daljnje poslove.

 

Marko Fertelmeš, vlasnik SF klime

Napravili smo strategiju daljnjeg poslovanja te odredili smjernice kojima ćemo dalje poslovati.

Ističe i kako su se na zadnjem sastanku s Goranom i Filipom bavili formiranjem cijena proizvoda i načina pisanja ponuda što im je, kaže, dosta pomoglo te će to i primijeniti. "Jednom mjesečno ćemo slati dopise, nešto kao newsletter, ali u pisanom obliku. Imamo jako puno upita preko weba te radimo dosta ponuda. Do sada nismo kontaktirali osobe kojima smo slali ponude, ali nam je sugerirano da je bolje da ih nazovemo i dobijemo informacije", pojašnjava Marko.

SF klimu čeka još niz drugih aktivnosti. "Od ostalih stvari, s udrugom za energetsku efikasnost Energo Panona, u kojoj smo suosnivači, organizirali smo mini energetski tjedan koji će se održati krajem svibnja u sklopu izložbe vina u Kutini "MoslaVina". Nadalje, škole sa područja Kutine će imati radionice vezano za energetsku efikasnost te uštedu energije u kojima će prezentirati kako djeca vide obnovljive izvore energije. Osigurali smo nagrade za najbolju izvedbu. Također, održat će se i mini sajam gdje će firme koje se bave obnovljivom energijom prezentirati svoje usluge i proizvode", navodi Marko.

Vlasnik SF klime otkrio nam je i kako su u završnoj fazi rješavanja papirologije oko sređivanja energetski efikasne kuće te uskoro očekuju početak radova. Trenutno je u završnoj fazi i dogovaranje sa partnerima koji će sudjelovati na projektu.

"Svi radovi će biti popraćeni na blogu koji je trenutno u beta verziji. Ime projekta koje smo odabrali je "Zeelena kuća". Dva 'e' je poveznica za energetsku efikasnost. Domena bloga je zeelena.com.hr , a isto ime će se koristiti i za mobilnu aplikaciju, Facebook te Youtube profil", zaključuje Marko Fertelmeš.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Upravljanje procesima

Razumijevanje poslovnih procesa je fundamentalna, ali često podcijenjena menadžerska vještina. Analizu, modeliranje i kontrolu procesa menadžeri shvaćaju kao birokratski, dosadan posao od male praktične vrijednosti. Ipak bez njegovog poznavanja teško se može osigurati pretpostavke za kontinuirani napredak.

Generalno gledajući, nastali problem u poslovanju tradicionalnih organizacije najčešće se rješava jednostavno popravljanjem nastale štete, a otkrivanje i razumijevanje njezinog uzroka se preskaču.

Orijentiranost procesima apsolutno podrazumijeva traženje uzroka nastale štete, izvršenje korektivnih aktivnosti na njezinom otklanjanju, te preventivnih akcija kojim će se otkloniti i sami uzrok, da se takve štete ne bi dešavale u budućnosti.

Zbog složenosti velikih procesa, potrebno je prepoznati i njihove dijelove – podprocese, koji se mogu protezati na različite organizacijske razine. Procjena granica jednog procesa i dubine njegove razrade je vrlo kompleksan posao.

Procesni pristup ukida povijesno postavljene funkcionalne i hijerarhijske barijere, te se, umjesto internoj organizaciji, usmjerava ka zahtjevima kupaca.

Svi procesi nemaju istu vrijednost. Neki procesi su važniji od drugih zbog njihovog kritičnog utjecaja na organizaciju. Stoga razlikujemo temeljne procese i procese potpore. Sposobnost tvrtke da jasno definira, razumije i poboljša svoje temeljne procese postaje strategijsko oružje na konkurentskom tržištu.

Neke metode unapređivanja procesa su Benchmarking procesa, reinženjering poslovnih procesa, upravljanje kvalitetom.
Upravljanje projektima

Projekt možemo definirati kao vremenski ograničen pothvat kreiranja jedinstvenog proizvoda ili usluge korištenjem ograničenih resursa. Vremenski ograničen znači da svaki projekt ima točno definirani početak i kraj. Jedinstven znači da su odnosni proizvod ili usluga različiti od svih sličnih na tržištu. Ograničene resurse uvijek predstavljaju ljudi, a često i ostali čimbenici (novčana sredstva, oprema i sl.).

New Report

Close