Kina podebljala prodaju Peugeota i iznevjerila Daimler

Autor: Tomislav Oharek , 25. travanj 2013. u 18:35
Velika su očekivanja od Mercedesa CLA/EPA

I dalje nema oporavka u Europi.

Dok je Daimler, treći svjetski proizvođač luksuznih automobila nakon pada prihoda u prvom tromjesečju revidirao naniže svoje rezultate za ovu godinu, njegov francuski konkurent i dugi europski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroen svojim je prihodom nadmašio prognoze analitičara.

Francuzi su u prvom tromjesečju prodali vozila ukupne vrijednosti 13 milijardi eura i to zahvaljujući velikoj potražnji u Kini. Da nije bilo tako brojke bi bile mnogo nepovoljnije jer je na svoje ključnom europskom tržištu prodaja Peugeota u prvom tromjesečju pala  15 posto, a pad je bio još veći u Rusiji gdje je prodano čak 27 posto manje vozila nego u istom razdoblju lani. To potvrđuje kako je bila ispravna odluka predsjednika Uprave kompanije Philippea Varina da do 2015. godine izvan Europe prodaju 50 posto proizvedenih vozila, jer očito i dalje nema naznaka oporavka europskog tržišta automobila.Svjesni su toga i u Daimleru, koji također polaže velike nade u kinesko tržište. No kako je prodaja upravo tamo podbacila u prvom tromjesečju EBIT kompanije je pao na 917 milijuna eura sa 2,1 milijarde prošle godine. Prodaja inače najvećeg proizvođača kamiona u prvom tromjesečju je pala za tri posto na 26,1 milijardu eura.

No unatoč ne baš blistavim brojkama u Mercedesu se  previše ne brinu, javlja Bloomberg. Predsjednik Uprave kompanije Dieter Zetsche  rekao je kako je kompanija usred najveće razvojne ofenzive u svojoj povijesti te kako je usredotočena na ulaganja u proizvode, tehnologiju i tržišta. On očekuje kako će kompanija kroz osam godina postati najveći svjetski proizvođač luksuznih automobila, a u sklopu tog programa do kraja desetljeća bi se na tržištu trebalo pojaviti 13 novih modela Mercedesa. Inače ulaganja kompanije u tvornice i novu opremu u prvom tromjesečju ove godine su porasla na 1,6 milijardi eura. U Daimleru očekuju oporavak prodaje već u drugom tromjesečju zahvaljujući novom modelu CLA, a tome će pomoći i konsolidacija kompanije na kineskom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close