Hrvatska bi uskoro mogla postati centar za proizvodnju bioplastike, zahvaljujući tvrtki EcoCortec. Riječ je prvoj i jedinoj hrvatskoj tvrtki za proizvodnju biorazgradive plastike, koji je u Belom Manastiru podigao Boris Mikšić, a u EcoCortecu ističu kako je njihova tvornica među najmodernijima u Europi pa se i plan da postanu najveći europski proizvođač bioplastike ne čini nerealnim. Prepoznavši potencijal bioplastike kao tehnološki suvremene, ekološke i održive alternative petrokemijskim plastičnim materijalima, američki poduzetnik hrvatskih korijena Boris Mikšić odlučio se na jednu od većih greenfield investicija u Hrvatskoj i 2006. u poslovnoj zoni Belog Manastira pokrenuo tvornicu za proizvodnju folija od bioplastike.
U izvoz 90 posto proizvodnje
U nju je uloženo je 10 milijuna eura, a kako nam je rekla direktorica Ivana Radić Boršić, pokretanjem proizvodnje u Hrvatskoj znali su da ulaze u dugoročan projekt i da ne mogu očekivati rezultate preko noći, no već su zadovoljni postignutim. Potvrđuju to i podaci s Poslovne Hrvatske prema kojima je prihod EcoCorteca 2011. porastao za 85,9% na 16,2 milijuna kuna. Kapaciteti tvornice se povećavaju, a izvozu je namijenjeno čak 90 posto proizvodnje, i to najviše za tržište Europske unije, ali i Kanade te Kine. "Kupci danas traže maksimum od ambalaže, kako u mehaničkim i kemijskim tako i u svojstvima ekološke prihvatljivosti jer ambalaža temeljena na novim tehnologijama daje dodanu vrijednost proizvodu. Zaštita okoliša je temeljna odrednica poslovanja danas. Kao inovatori u svojoj grani industrije plastike radimo pozitivne iskorake razvijanjem biorazgradivih materijala. Moramo znati što ostavljamo mladima u naslijeđe, a u budućnosti će moći opstati samo čiste i ekološki osviještene industrije", ističe Radić Boršić. To je pak na tragu premise da je zdravo i uspješno gospodarstvo najbitniji faktor i pokretač društva s kojom se Boris Mikšić, vlasnik korporacije Cortec upustio u pokretanje EcoCorteca, kojim je htio dati doprinos razvoju hrvatskog gospodarstva i poduzetništva. Pokretanje takve tvornice ima i dugoročno ekonomsko uporište jer dok cijene petrokemijskih proizvoda rastu, bioplastika predstavlja ne samo ekološki nego i financijski daleko povoljniju opciju. "Cortec Corporation, matična tvrtka u SAD-u, razvila je nove tehnologije u proizvodnji sirovine koja se koristi u ekstruzijskom pogonu EcoCorteca. Naši istraživački laboratoriji, u SAD-u i u Hrvatskoj, uložili su godine predanog rada na razvoju certificiranih biorazgradivih i kompostabilnih fleksibilnih folija i vrećica koje nude potvrđenu alternativu polietilenskim vrećicama po konkurentnim cijenama. Biorazgradiva folija koristi se za različite namjene, od zaštitnih industrijskih folija i folija za poljoprivredu, pa sve do pakiranja za maloprodaju i vreća za komunalni otpad. Jačanje tržišta te sve veća potražnja potaknuli su nova ulaganja u opremu i strojeve 2011. godine. Osim povećanja kapaciteta u proizvodnji, tom investicijom od dva milijuna kuna obuhvaćeno je i postrojenje za reciklažu, tisak i konfekciju bioplastike, što nam je omogućilo nova zapošljavanja", ističe Radić Boršić i dodaje kako je EcoCortec izgrađen na parceli od 10.000 četvornih metara, a za daljnje širenje proizvodnog pogona namijenjeno je još 5000 četvornih metara.
Njih ne plaši ulazak u EU
Inače, EcoCortec je i član međunarodnog konzorcija sastavljenog od osam partnera u projektu Marine Clean – "Uklanjanje morskog otpada i sprječavanje daljnjeg onečišćenja". Cilj projekta očuvanje je vodotoka, jezera i mora, sprečavanje njihovog daljnjeg onečišćenja te promicanje održivih i inovativnih tehnologija. Projekt je vrijedan 1,1 milijun eura i sufinancira se iz Programa za ekološke inovacije, kojeg provodi Europska agencija za kompetitivnost i inovacije (EACI). U sklopu projekta EcoCortec s partnerima radi na razvoju ekoloških inovacija, odnosno posebnih alata za prikupljanje otpada iz mora, biorazgradive ambalaže te tzv. pametnih ribarskih mreža od recikliranih materijala."Sam ulazak Hrvatske u EU neće značajnije utjecati na naše poslovanje budući da ni sada ne postoje carinska davanja na naše proizvode, a i najveći dio naših kupaca i sada su europske tvrtke. Važno je imati jedinstven, konkurentan i tražen proizvod", zaključuje direktorica Radić Boršić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu