Menadžeri sve češće smještaj ‘bukiraju’ sami

Autor: Vladimir Nišević , 23. travanj 2013. u 22:00
12 posto menadžera već je bukiralo neki kongres za 2014. Godinu

Prema podacima EIBTM-a godišnji budžeti predviđeni za kongresni segment rasli su među tvrtkama na svjetskoj razini u 2012. za 3,5 posto, a predviđanja za 2013. govore o rastu istih za 5,1 posto.

U svom godišnjem izvješću "Stanje u industriji evenata" (State of the Meeting Industry) američka tvrtka Destination Hotels & Resorts (Destination) donosi pregled planova organizatora kongresnih skupova iz Sjedinjenih Američkih Država te nove trendove u organizaciji skupova za 2013. Rezultati izvješća naglasak stavljaju na optimizam i činjenicu kako 30 posto planera očekuje porast aktivnosti u hotelijerskom biznisu. Većina planera također je izjavila kako ima stabilne budžete za ovu godinu, a 20 posto njih čak je budžete i povećalo.

"U gotovo svih segmentima kongresnog turizma vidimo pozitivne indikatore tako da u 2013. godini očekujemo rast grupnih i kongresnih putovanja", izjavio je André Fournier, potpredsjednik za prodaju i marketing tvrtke Destination Hotels & Resorts. "Najvažniji pokazatelj koji ulijeva optimizam je činjenica da većina planera bilježi rast, dok se proteklih godina vrijednost nije mijenjala, a njih 55 posto planira dulja putovanja i 12 posto ih već bukira za iduću godinu", izjavio je Fournier. Slične pokazatelje donosi i istraživanje svjetske tvrtke za organizaciju sajmova i kongresa EIBTM. Prema njihovim pokazateljima 55 posto ispitanika očekuje rast broja kongresa i posjeta kongresnim destinacijama, a 38 posto ispitanika porast visine budžeta predviđenih za održavanje kongresa. Inače, prema podacima EIBTM-a godišnji budžeti predviđeni za kongresni segment rasli su među tvrtkama na svjetskoj razini u 2012. za 3,5 posto, a predviđanja za 2013. govore o rastu istih za 5,1 posto.

U svjetlu navednih podataka ne čudi da se kongresni (poslovni) turizam često spominje kao jedan od najvažnijih načina produljenja turističke sezone i u Hrvatskoj. Internetski portal PoslovniTurizam.com tako je nedavno proveo istraživanje o očekivanjima hrvatskih hotelijera po pitanju kongresne djelatnosti. Istraživanje je obuhvatilo 78 hotela na području cijele Hrvatske. Rezultati ankete pokazuju da su hrvatski hotelijeri zadovoljni prošlom godinom kada je riječ o kongresnom turizmu, a kada je riječ o broju poslovnih skupova, gotovo 80% hotelijera bilježi iste ili bolje rezultate nego u 2011. godini, a približno isti postotak (74,2%) hotelijera kaže da su i prihodi od kongresne djelatnosti u porastu ili barem na razini prethodne godine. Najveći broj poslovnih događanja u prošloj godini bio je organiziran od strane tvrtki (68,5%), a zatim slijede događanja organizirana od strane udruga (25,7%), dok su događanja organizirana od strane javnog sektora i Vladinih institucija činila svega 5,8% od ukupnog broja događanja. Najčešći vid poslovnih skupova bili su konferencije, seminari i poslovni sastanci koji su činili gotovo 70% svih događanja.

Kada je riječ o očekivanjima od kongresne djelatnosti za predstojeću godinu, hotelijeri su optimistični. Nešto više od polovice (51,4%) smatra da će ova godina biti bolja od prethodne, 40% ih smatra da će biti na razini prethodne, a svega 8,6% s pesimizmom gleda na godinu pred nama. Ipak ono na što bi uz sav optimizam domaći hotelijeri trebali pripaziti je promjena trendova. Naime, istraživanje britanske tvrtke Accor pokazuje kako se neke od putnih navika, posebice one vezane uz odabir smješataj mijenjaju. Tako je zanimljivo da 43 posto putnika koji putuju u poslovnom aranžmanu želi hotel rezervirati samo i to online na internetskim stranicama hotela. Nijh 33 posto rezervacije obavlja preko putničkih agencija, ali opet online. Prilikom odabira hotela najvažnija je njegova lokacija pa tako 66 posto ispitanika to navodi kao najvažnije pri odabiru.  

Logistika

Važnost infrastrukture

Bez obzira na to radi li se o individualnim gostima ili posjetiteljima kongresa jedna je od osnovnih značajki poželjne poslovne destinacije cestovna, zračna i pomorska dostupnost. Praktično gledano, kongresna industrija pred organizatore i potencijalne kongresne destinacije postavlja kriterije koji se odnose na zadovoljavanje nekoliko osnovnih standarda i to raspoložive kongresne sadržaje/dvorane, visokokvalitetni hotelski smještaj i ugostiteljsku ponudu, sigurnost gosta i posebice pristupačnost odnosno laku dostupnost, premda je tehnološkim napretkom, koji omogućuju videokonferencije i internet, u pitanje dovedena nužnost putovanja na konferencije.

Vizni režim

Neizvjesni rezultat sezone

"Ove godine, zbog ranijih uskrsnih blagdana, i turistička sezona započinje ranije, a u pogledu rezultata najneizvjesnija je do sada", upozorio je Franco Palma, predsjednik Turističkog poslovnog vijeće pri HGK, na sjednici Vijeća održanoj u ožujka u HGK. Što uspješniji financijski rezultati ove turističke sezone iznimno su važni jer se nalazimo u teškoj gospodarskoj situaciji. Novi vizni režim, koji se počinje primjenjivati od 1. travnja zbog ulaska Hrvatske u EU, može osjetno ugroziti dolazak turista iz ključnih emitivnih zemalja poput, primjerice, Rusije, Ukrajine, Turske i Kine i taj se problem mora što hitnije riješiti, ponajprije pojednostavljenjem procesa izdavanja viza te pravodobnim i preciznim informiranjem turista u tim zemljama.

Komentirajte prvi

New Report

Close