Donosimo kratak pregled najave trendova u organizaciji sajmova u 2013. godini, objavljen u izvješću "Trends in Use of Exhibitions" američkog Centra za istraživanja industrije sajmova i izložbi (CEIR). Prema rezultatima provedenog istraživanja gotovo četvrtina ispitanika planira u iduće dvije godine sudjelovati na većem broju sajmova nego ove godine, a gotovo 60% ispitanika kaže da neće bitnije mijenjati svoj raspored u odnosu na ovu godinu. Ukupno gledano, ovi rezultati trebali bi značiti blagi porast sudionika na sajmovima i izložbama iduće godine. Ostala predviđanja za 2013. godinu iz navedenog istraživanja su:
- Marketing destinacija postat će osobniji – već ove godine neki su se izlagači na kongresnom sajmu IMEX u Frankfurtu prezentirali na iznimno kreativne načine, a uzlazni trend po tom pitanju trebao bi se nastaviti i iduće godine. Pritom će i dalje rasti upotreba novih tehnologija, što softverski (društvene mreže), što hardverski (mobilni uređaji – tableti). Ipak ključna riječ nije tehnologija, već personifikacija tj. osobno iskustvo koje će sudionik sajma ili gost vašeg štanda ponijeti sa sobom.
- Event aplikacije postaju neophodne, ali i komercijalne – u idućoj godini mnoge bi mobilne/iPad aplikacije mogle ukinuti svoje besplatne inačice te krenuti s naplatom, u cijelosti ili barem za premium inačice koje nose potpunu funkcionalnost. Takav razvoj događanja otkrit će nam njihovu pravu vrijednost i korist za industriju.
- Pojačat će se pritisak na političare – u 2013. vjerojatno ćemo svjedočiti sve jačem pritisku kongresne i insentiv industrije na političare i donositelje zakona, s ciljem da što prije shvate koliki je utjecaj ovog sektora na opća ekonomska kretanja, te prepoznaju kongresnu industriju kao važan motor koji može značajno pridonijeti u pokretanju gospodarskog rasta i oporavka
- Nastavlja se procvat zelenih događanja – novim generacijama mladih planera sastanaka pojmovi "održivo" i "zeleno" se podrazumijevaju, stoga ovdje više ne govorimo o trendu, već o dugoročnom smjeru u kojem će se industrija razvijati. Dolazak dugo očekivanih APEX standarda će dati svim članovima industrije jasne smjernice i ciljeve po tom pitanju.
- Očekujte više slika, a manje riječi – svijet društvenih medija donio nam je komunikaciju u kojoj dominiraju slike, a taj trend će i nama u kongresnoj industriji pomoći u rušenju (preostalih) jezičnih barijera
- Više društvene odgovornosti – planeri i sudionici kongresa i konferencija će u 2013. pojačati svoje napore u segmentu društveno korisnih (CSR) aktivnosti: prije, tijekom i nakon samih događanja.
Izvor: www.poslovniturizam.com
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu