Tečajne razlike pogodovale Richemontu

Autor: Tomislav Oharek , 23. travanj 2013. u 22:01
Švicarci su se, za razliku od konkurenata iz eurozone, okoristili tečajnim razlikama/EPA

Francuskom Hermesu, čije torbe Kelly često stoje poput automobila, prodaja u prvom tromjesečju porasla je 10 posto, najmanje od 2009.

Europska industrija luksuzne robe ne zna za krizu iako se u francuskoj kompaniji Hermes International žale kako im je prodaja u prvom tromjesečju ove godine porasla samo 10 posto, najmanje od 2009. godine.S druge strane, nad poslovnim rezultatima za prošlu godinu likuju u švicarskoj kompaniji Cie.

Financiere Richemont (CFR), proizvođača nakita Cartier i satova IWC, koji su lani povećali dobit za 30 posto, a što je pak više od prognoza analitičara. Prodaja kompanije sa sjedištem u Ženevi porasla je 14 posto, na 2,7 milijardi eura, a nakon ove objave dionice CFR-a su na burzi u Zürichu porasle za 6,2 posto, najviše u osam mjeseci, javlja Bloomberg. Međutim Upravu švicarske kompanije ipak zabrinjava što joj je lani pala prodaja satova za 5,3 posto ponajviše zahvaljujući usporavanju potražnje na kineskom tržištu. Da bi u tom segmentu dugoročno moglo biti problema ukazuje i prošlotjedna izjava LVMH Moët Hennesy Louis Vuittona, najvećeg svjetskog proizvođača luksuzne robe, a koji se potužio kako je u prvom tromjesečju isporučio manje satova od planiranoga.Švicarcima su u prilog išle i tečajne razlike koje su sa pet postotnih poena zaslužne za rast prihoda. Naime, tijekom Richemontove fiskalne godine dolar je u prosjeku ojačao 6,9 posto u odnosu na euro, što je pogodovalo izvoznim rezultatima kompanije na američka i azijsko-pacifička tržišta.

Međutim upravo je jaki euro najveći krivac za nešto sporiji rast Hermesa koji je prvo tromjesečje ove godine zaključio s prodajom od 856,8 milijuna eura. Prihodi su ipak porasli za 13 posto, što je bolje od cilja koji si je zacrtala Uprava, odnosno rasta od 10 posto. No unatoč dobrim rezultatima u Hermesu strahuju kako bi im uz usporavanje potražnje dugoročne probleme sve više mogao zadavati (pre)jak eura.Na to je nedavno upozorio i Bernard Arnault, predsjednik Uprave LVMH-a koji je poručio kako su velik rizik za poslovanje postali valutni rat i kompetitivna devaluacija. Arnault je naglasio kako jačanje eura znači da nakon što se prodaja u inozemstvu preračuna u europsku valutu to u praksi znači da je kompanija ostvarila manje nego u ranijim razdobljima, a što pak umanjuje prihod. Unatoč svemu industrija luksuzne robe daleko je od ikakvih ozbiljnijih problema, što je prošlog tjedna potvrdio i britanski Burberry. Ta se kompanija, nakon teške prošle godine počela oporavljati zahvaljujući rastu potražnje za njezinim kaputima i kožnim torbama.

Francuski LVMH se pak planira još više usredotočiti na svoje najelitnije brendove i marke koji uvijek nalaze kupce, iako je blago porasla i prodaja odjela mode i proizvoda od kože, pod brendom Louis Vuittona.Herm?s, proslavljen svojim Kelly torbama koje često stoje poput automila, u prvom tromjesečju nije bio izložen usporavanju potražnje u Kini. Tako u Aziji, u kojoj ostvaruje polovicu prihoda , prodaja je u tri mjeseca ove godine porasla za 9,3 posto, na 402,3 milijuna eura. Europsko poslovanje je pak zabilježilo rast prodaje od 12 posto, ponajprije zahvaljujući potražnji Azijskih turista, dok je prodaja u regiji Amerika porasla za 10 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close