Microsoft i Google slave velik rast dobiti, IBM u malom padu zbog slabljenja jena

Autor: Bernard Ivezić , 22. travanj 2013. u 19:15
Analitičari smatraju da Google ima još mnogo prostora za rast i hvale Microsoftovu profitnu maržu

Google je od reklama u prvom tromjesečju uprihodio čak 14 mlrd. dolara, a lani je u istom razdoblju prihod iznosio 10,7 mlrd. dolara.

Unatoč mlakom prijemu Windowsa 8 Microsoft je u prvom tromjesečju bio najuspješnija IT kompanija zabilježivši rast dobiti od čak 17 posto, na šest milijardi dolara. Iza njega je po profitabilnosti Google, koji je imao rast od 16 posto na 3,35 milijardi dolara, dok je IBM-ova neto dobit smanjena za jedan posto na tri milijarde dolara.

Korporativni korisnici

Dok Microsoft i Google slave, BBC piše da je na rezultat IBM-a najviše utjecala deprecijacija japanskog jena i nemogućnost da zaključi nekoliko većih poslova prije kraja kvartala.Analitičari hvale Microsoftovu profitnu maržu. Objašnjavaju da je to posljedica transformacije prodaje, koja je kompaniju usmjerila prema cloudu, odnosno naplati softvera kroz mjesečne pretplate i nove načine prodaje korporativnim korisnicima. "Microsoft je obavio uspješnu transformaciju prema softverskoj kompaniji usmjerenoj na korporativne korisnike i kao rezultat toga vidimo dobre financijske pokazatelje", kaže Kim Caughey Forrest, viši analitičar Fort Pitt Capitala.

Pojašnjava da snagu koju su imali u području serverskih tehnologija i alata, kao i način na koji su prodavali softverske licencije biznisima, sada uspješno nadoknađuju prodaju koju je softverski div imao prema krajnjim korisnicima osobnih računala. Analitičari navode da odjel online usluga Microsofta, koji je prije bio poznat kao rupa bez dna, sada svako tromjesečje gubi sve manje novaca.Google s druge strane raste zahvaljujući činjenici da je postao najveća internetska marketinška agencija na svijetu. Prihodi od online oglašavanja kontinuirano rastu pa je najpoznatija svjetska tražilica od reklama u prvom tromjesečju uprihodila čak 14 milijardi dolara. Usporedbe radi, u istom razdoblju prošle godine prihod te jedinice bio je 10,7 milijardi dolara. Iako se već te brojke čine značajnima, analitičari smatraju da Google ima još mnogo prostora za rast. Navode da se vidi da "Google počinje graditi povjerenje kod oglašivača". Zanimljivo je pak da se unatoč rastu ukupnih prihoda i dalje smanjuje jedinična vrijednost koju oglašivači plaćaju po reklami.

Nezaključeni ugovori

IBM je objavio da je bio u procesu zaključivanja ugovora vrijednih 400 milijuna dolara i da ih je očekivao zaključiti u prvom tromjesečju ove godine. No, dodaje da će ih zaključiti u drugom tromjesečju. Kao drugi razlog smanjenja profitabilnosti navodi se slabljenje jena u odnosu na dolar."Unatoč dobrom startu i solidnoj potražnji, nismo zaključili niz softverskih i serverskih poslova koji su odgođeni za drugo tromjesečje", kaže Vriginia Rometty, izvršna direktorica IBM-a. Dodala je da je odjel poslovnih usluga dobro poslovao i imao snažan rast.No, iako u Microsoftu slave rezultat koji je nadmašio očekivanja kompanija je objavila da će njen glavni financijaš Peter Klien otići u lipnju nakon 11 godina rada za kompaniju.

17 posto rast je dobiti Microsofta u prvom tromjesečju

16 posto porasla je dobit Googlea u prva tri mjeseca

Komentirajte prvi

New Report

Close