Ona je novo lice u mladoj hrvatskoj tvrtki koja posluje u 15-ak zemalja

Autor: Tomislav Hrastovčak , 18. travanj 2013. u 16:21
Bojana Mandić

Mandić će u Pet minuta preuzeti vođenje ljudskih resursa, komunikaciju s medijima i organizaciju tehnoloških događanja.

Početkom mjeseca zagrebačkom timu tvrtke Pet minuta pridružila se Bojana Mandić, informatičkoj zajednici poznata kao PR savjetnica i osnivačica inicijative Girl Geek Dinners Hrvatska. Inače, Pet minuta je tvrtka specijalizirana za razvoj mobilnih aplikacija i rješenja za sve mobilne platforme. Postoji šest godina i ima urede u Zagrebu, Osijeku i New Yorku. Mandić će u Pet minuta preuzeti vođenje ljudskih resursa, komunikaciju s medijima i organizaciju tehnoloških događanja, a o svemu detaljnije govori u intervjuu za Poslovni.hr.

Kako ide priča o Vašem dolasku u Pet minuta?

Viktora Marohnića, osnivača tvrtke Pet minuta i Luku Abrusa, sadašnjeg direktora sam upoznala prije nekoliko godina dok sam radila za Microsoft. Viktor je tada sa suosnivačem Sašom Šarunićem već pokrenuo Ptičicu, servis za razmjenu fotografija putem interneta, a uspješni projekti su se nakon toga samo nizali. Sjećam se njihovih početaka i izazova s kojima su se susretali kao startup, ali i hrabrosti jer su napustili dobro plaćene programerske poslove i odlučili se okušati u poduzetničkim vodama kako bi slijedili svoj san i razvijali vlastiti softver.

Tijekom godina smo se susretali na raznim tehnološkim događanjima i konferencijama poput WinDaysa i Mobility Daya. Luka im se pridružio 2010. godine što je omogućilo Viktoru i Saši više vremena za razvoj ShoutEma, self-service platforme za izradu mobilnih aplikacija. Samo šest godina od pokretanja, Pet minuta i ShoutEm zajedno zapošljavaju više od 60 zaposlenika. Porast u broju zaposlenika i zaposlenica jedan je od razloga zbog kojeg su odlučili da je pravo vrijeme da im se pridruži netko tko može pomoći u upravljanju internim ljudskim potencijalima, ali i komunikaciji s budućim zaposlenicima.

Svoj početak u PR vodama dugujem radu u dvije manje agencije za odnose s javnošću gdje sam radila pretežito za IT klijente, no uvijek je bila prisutna želja za radom u većem timu ljudi. Poziv na dolazak u Pet minuta na poziciju voditeljice komunikacija veliki je korak u razvoju moje karijere i odličan izazov. Nije bilo teško uklopiti se u mladu tvrtku koja kontinuirano radi na inovativnim projektima razvoja mobilnih aplikacija i rješenja za klijente u 15-ak zemalja širom svijeta.

Koje su vaše ključne obveze i zadaci u Pet minuta?

Moja uloga u tvrtki je višestruka i to je upravo ono što je čini zanimljivom i zabavnom. Moj zadatak je poboljšati i intenzivirati komunikaciju između tvrtke i svih ciljanih javnosti što se odnosi na komunikaciju s medijima, partnerima, budućim zaposlenicima i širom zajednicom, a to ću ostvariti kroz niz aktivnosti kojih sam se već prihvatila i o kojima ćete uskoro moći saznati nešto više.

Novost u odnosu na prethodne radne obaveze, i ujedno nešto što me posebno veseli, je to što ću raditi na akviziciji novih zaposlenika. Pet minuta je mlada tvrtka s nevjerojatnim rastom u pogledu zapošljavanja te je u kontinuiranoj potrazi za talentiranim kadrom. Ne bi bilo prvi put da zapošljavamo mlade ljude netom pred diplomu bez radnog iskustva, ali s odlično razvijenim programerskim vještinama. Pritom im nudimo zanimljiv, inovativan i dobro plaćen posao, odnosno perspektivnu budućnost u Hrvatskoj. U pogledu interne komunikacije, vodit ću računa da se komunikacija zaposlenika odvija neometano i pratiti razvoj karijere svih zaposlenika kako bi se postigla sinergija između postizanja ciljeva tvrtke te afiniteta i potreba zaposlenika. Preuzet ću i vođenje tehnoloških događanja poput ZG Tech Meetupa te nadolazećih hackathona i radionica koje će biti usmjerene prema široj tehnološkoj populaciji.

Kako je dosad tekao Vaš profesionalni put?

Posljednjih šest godina radila sam u sektoru za odnose s javnošću paralelno studirajući informatiku na Odsjeku za informacijske znanosti pri Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Više od šest godina iskustva u odnosima s javnošću kroz rad u agencijama izvrsna je škola snalaženja u svakojakim situacijama te (samo)organizacije. Inicijativa, samostalnost i interakcija sa širokim krugom ljudi također su bili dio posla, a uz visoku motivaciju, organizacijske sposobnosti i spremnost za učenjem uspjela sam kvalitetno uskladiti fakultetske i poslovne obaveze. Svoje usavršavanje sam započela u tvrtki Maksima komunikacije, a nastavila ga u agenciji Kursor komunikacije gdje sam radila kao Savjetnica za odnose s javnošću. Imala sam priliku raditi za mnoge hrvatske i inozemne klijente od kojih izdvajam Algebru, Microsoft, Tele2, British Airways i Harvard Kennedy School kao najzaslužnije u razvoju moje karijere. Iskustvo stečeno tijekom tih godina je neprocjenjivo jer sam imala priliku raditi za vrijeme fakulteta s vrhunskim hrvatskim i međunarodnim stručnjacima kako bih usavršila svoje vještine. U radu za Pet minuta vidim priliku za razmjenu znanja s ostalim kolegama budući da i dalje imam interesa za razvijanjem svojih programerskih sposobnosti, a mislim da će moje široko iskustvo doprinijeti radu i razvoju cijele tvrtke.

Poznati ste kao osnivačica inicijative Girl Geek Dinners Hrvatska. O čemu se tu zapravo radi?

Girl Geek Dinners Hrvatska je moj volonterski projekt s kojim sam započela prije skoro dvije godine. Iako ne radim konkretno u struci za koju sam se obrazovala, ideja koja stoji iza ove međunarodne inicijative me potaknula da krenemo s organiziranjem druženja kako bi se žene iz ICT sektora povezale uživo te razmijenile mišljenja i iskustva o tehnološkim ili poslovnim temama u opuštenom okruženju. Svojim aktivnostima želimo podići svijest o nedovoljnoj zastupljenosti žena u radnoj snazi ICT industrije, zajednički razbiti uvriježene stereotipe kako ICT nije za žene te uvesti promjene u ICT sektoru. Cilj GGD-a je pružiti potporu ženama u ICT-u kako bi ih se osnažilo da u potpunosti sudjeluju u informacijskom društvu. Poznato je da informacijske i komunikacijske tehnologije snažno pridonose razvoju gospodarstva svake države, a samim time raste i potreba za kvalitetnim ICT stručnjacima/stručnjakinjama. Međutim, ICT industrija suočena je s krizom u svojim naporima da privuče što veći broj pojedinaca, bilo muškaraca ili žena, koji se odlučuju na razvoj karijere u ICT sektoru. Naš angažman nas je povezao s međunarodnim inicijativama Rails Girls i PyLadies tako da smo prošle godine krenuli s organizacijom programerskih radionica za djevojke koje se žele okušati u razvijanju web aplikacija. Uvjerena sam da uključivanje većeg broja žena u ICT sektor može dati mnogobrojniju i konkurentniju računarsku i ICT radnu snagu.

Komentirajte prvi

New Report

Close