Za male tvrtke YouTube je odličan marketinški alat

Autor: Josipa Ban /VLM , 18. travanj 2013. u 20:20
Prosječan video napravljen u 'kućnoj radinosti' stoji oko 300 dolara, a koristi su puno veće

Stručnjaci savjetuju trgovce da potiču i kupce da objavljuju video klipove s proizvodom čija se prodaja želi povećati.

Popularni video servis za razmjenu video sadržaja na kojem korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati video isječke, YouTube, može biti i odličan marketinški alat. On može biti osobito koristan za male tvrtke s ograničenim budžetima, no isto tako i potpuno promašen ukoliko se ne koristi na pravi način. U čemu je tajna otkriva Dane Atkinson, direktor start up tvrtke SumAll, za časopis Inc.

Atkinson donosi sedam savjeta koji mogu pomoći tvrtkama da iz YouTuba izvuku najbolje. Svoje savjete temelji na istraživanju koje je provela njegova kompanija analizirajući, na uzorku od 30 tisuća tvrtki, što prolazi te što ne prolazi na popularnom video servisu.

1. Ne treba trošiti previše na luksuznu produkciju. Dane Atkinson ističe da prosječan video napravljen u "kućnoj radinosti" stoji oko 300 dolara. Kako savjetuje, potrošite malo više vremena i truda te napravite svoj vlastiti YouTube kanal za brend koji nudite na tržištu s prepoznatljivom grafikom.

2. Ne treba sanjati o videu koji će se proširiti "virusnom" brzinom. Šanse za to, ističe Atkinson u svojoj analizi, zaista su mizerne. Čak i ako se uspije postići brza popularnost videa, u konačnici to ne znači da će njegovo pregledavanje rezultirati kupnjom, ili čak posjetom internetskoj stranici dotičnog brenda, upozorava.

3. Kupce treba potaknuti da i oni postavljaju videe s proizvodom čija se prodaja želi povećati. Kada kupci postavljaju filmove koji su na neki način povezani s određenim proizvodima, tvrdi Atkinson, rezultat je daleko bolji nego kad tvrtka sama postavi svoj video.Kako bi se to postiglo, savjetuje, potrebno je provesti istraživanje onih potrošača koji koriste proizvod koji tvrtka želi reklamirati i povećati njegovu prepoznatljivost te prodaju."Zanimljiv je primjer tvrtke koja se bavi prodajom kosilica za travu. Oni su potaknuli svoje kupce da snimaju kratke filmove s raznim oblicima koje košnjom postižu. Na ovaj način dobili su razne uzorke od raznih kosilica koje su stavili u obliku videa na svoje stranice živo demonstrirajući što se sve s jednom kosilicom može napraviti", iznosi Atkinson.

4. Treba zanemariti komentare koji ne dovode do prodaje ili barem do posjete Internet stranici tvrtke. Oni su, naime, važni na blogovima, Facebooku te ostalim socijalnim mrežama, ali na YouTubeu ne igraju gotovo nikakvu ulogu, napominje. No, važan učinak ovdje igra dijeljenje videa. "Što više propagande, to bolje", ističe Atkinson.

5. Ne treba raditi tradicionalan marketing. Danas korisnici interneta, a osobito posjetitelji YouTubea, imaju malo strpljenja za marketing koji ostaje samo na poruci. "Najgore što možete napraviti jest postaviti 20-minutni video o tome kako je vaš proizvod najbolji", ističe Atkinson. Prema njegovom iskustvu, ovaj video servis ne podnosi duge poruke. Iako takav video ponekad ima puno pregleda, malo boljim uvidom, jasno je da se oni prekidaju za, otprilike, šest sekundi.

6. Ciljevi moraju biti jasni i mjerljivi. Mnogi brendovi koriste socijalne mreže, pa tako i YouTube, bez konkretne vizije. No, ono što je još gore od ovog, napominje Atkinson, jest kad za promidžbu na socijalnim mrežama angažiraju druge tvrtke, a da ne postave indikatore koje žele postići ili promijeniti. "Ako ste potrošili i vrijeme i novac, onda krajnji rezultat mora biti itekako mjerljiv", ističe Atkinson.

7. Treba biti strpljiv. Marketing na YouTubeu je, naime, daleko manje direktan od, primjerice, banera ili kupnje ključnih riječi u tražilici, upozorava Atkinson. "Ljudi se često žale da su potrošili dva mjeseca na stavljanje videa na YouTube, a eto ništa se ne događa", navodi te dodaje da marketinška kampanja na ovom video servisu ipak traži dosta vremena. "Pripremite se na činjenicu da je potrebno najmanje šest mjeseci da bi se vidjeli prvi rezultati", savjetuje 
Atkinson.

Komentirajte prvi

New Report

Close