Povodom otvorenja izložbe remek-djela Pabla Picassa, u Klovićevim dvorima predstavljeno je 56 slika i skulptura najslavnijeg majstora 20. stoljeća.
U razgovoru s osobom zaduženom za odnose s javnošću u Klovićevim dvorima, Damirom Kanaetom, doznali smo kako su dobili dozvolu za korištenje Picassovog imena i portreta Dore Maar na proizvodima koji se nalaze u Art Shopu muzeja. Posjetitelji su u zadnje vrijeme bili u suvenirnici Klovićevih dvora morali su primjetiti seriju Lega lega rokovnika s portretom Dore Maar i bilježnica s punim Picassovim imenom. Lega-lega je mladi brend unikatnog dizajna papirnih i tekstilnih proizvoda iz Osijeka koji čini grupa dizajnera okupljenih oko MIT dizajn studija.
Osim njih, u Art Shopu Galerije Klovićevi dvori mogu se naći i mnogi drugi suveniri s izložbe: bookmarkeri, šalice, podmetači, magneti, majice, katalozi i razglednice, a najveći interes bio je za torbama i plakatima. Šest malih podmetača tvori sliku Dore Maar, koja se nalazi i na šalicama, torbama, majicama i plakatima, a na malim keramičkim kutijicama nalazi se Picassov slavni potpis. Novi artikli neprestano dolaze, a u prodaji će biti i službeni suveniri iz Muzeja Picasso u Parizu.Iza suvenira za izložbu stoji dizajnerica Matea Bronić, dizajnerica koja je suradnju s Klovićevim dvorima započela još izložbom Edgara Degasa.
Možete nam se ukratko predstaviti?
Diplomu sam stekla 2010. godine na Sveučilištu u Zagrebu pri Arhitektonskom fakultetu na Studiju dizajna. Izlagala sam na međunarodnim i regionalnim izložbama dizajna u Europi i Hrvatskoj, poput Salone del Mobile u Milanu, Vienna design week, Paris design week, Belgrade design week, bijenalne izložbe dizajna u Hrvatskoj i ZGRAF-u. Realizirani projekti koje bih izdvojila na području vizualnih komunikacija su "Antologijski arhitektonski vodič Grada Zagreba" – prvi u nizu arhitektonskih vodiča u izdanju UPI2M-a, "No logo just taste" – knjiga o kavi majstora barista Nika Orosija, vizualni identitet "Galerije Mijo Kovačić", te total dizajn projekti caffe bara "Marker" i restorana "Pun tanjur".Jedna sam od osnivača studija Manufakturist od kojeg bih izdvojila grupu proizvoda "Putešestvije" koja obuhvaća tri suvenira: Zrno soli, v/v čaša i Brrr, koji na inovativan način prezentiraju Hrvatsku.
Kako je došlo do toga da vi radite dizajn suvenira Picassove izložbe?
Suradnja sa Galerijom Klovićevi dvori započela je prošle godine s projektom Edgar Degas – skulpture, na kojem sam sudjelovala kao autor postava i grafičkog dizajna izložbe. S osobljem Galerije uspostavila sam kvalitetan profesionalan odnos koji je rezultirao novim angažmanom, prijedlogom dizajna suvenira povodom izložbe Picassa u Zagrebu.
Kako je krenula cijela ideja?
Muzej Picasso u Parizu pokazao se kao vrlo zahtjevan klijent koji je nakon prezenacije nekoliko idejnih rješenja dao zeleno svjetlo rješenju koje je iznjedrila suradnja sa Predragom Milunovićem, zaposlenikom GKD sa višegodišnjim iskustvom u prodajnom centru. Prihvaćeno rješenje zasniva se na komunikacji španjolskog podrijetla umjetnika – puno ime Pabla Picassa prenosi nam kompletno obiteljsko stablo Ruiz Picasso. Kao dizajneru, izuzetno mi je važna kontrola kvalitete finalnih proizvoda tako da sam birala pouzdane proizvođače. Sve uzorke trebalo je pripremiti za strogu autorizaciju kustosa iz Pariza koju su prošli samo najbolji među kojima su se, između ostalih, našli hrvatski brandovi Lega-lega i TOZ. Važno je naglasiti kako su svi suveniri sa punim imenom umjetnika proizvedeni u Hrvatskoj. a Anne Baldassari, ravnateljica Nacionalnoga muzeja Picasso u Parizu i autorica postava izložbe, nije skivala riječi hvale za raznovrsnu kolekciju visoko produciranih suvenira.
Dozvola
Baldassari oduševljena suvenirima
Dozvola za korištenje Picassovog potpisa i slike Dore Maar dobivena dogovorom s francuskom administracijom i Muzejom Picasso u Parizu, s kojima su u dobrim odnosima od izložbe 'Picasso i Dora Maar' koja je u Klovićevim dvorima bila postavljena 2004. Prema Kanaetovim riječima, ravnateljica muzeja u Parizu Anne Baldassari toliko je oduševljena kolekcijom da će ona najvjerovatnije pronaći svoje mjesto i u gift-shopu pariškog muzeja. Najskuplji artikl u trgovini je katalog izložbe koji stoji 150 kuna. U prodajnom centru Galerije Klovićevi dvori tako se mogu kupiti različite bilježnice, olovke, gumice, blokići, šalice, torbe, magneti, razglednice a kroz par tjedana slijedi predstavljanje druge serije proizvoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu