Croatia Boat Show, koji će se u Mandraču pred splitskom Lučkom kapetanijom održati od 17. do 23. travnja, ni ove godine se neće približiti zlatnim vremenima od 2006. do 2008., kad su spektakularne jahte zauzimale cijeli sjeveroistočni dio gradske luke.
Direktor Profectusa i CBS-a Vicenco Blagaić dugo je vagao odluku treba li u uvjetima krize u nautičkoj industriji uopće održavati sajam."Presudila je činjenica da Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju, da će se uvjeti poslovanja nakon 1. srpnja značajno promijeniti i da očekujemo oporavak već sljedeće godine", kaže Blagaić, podupirući tu tezu pokazateljima drugih sajmova. Primjerice Boot u Düsseldorfu već je ove godine zabilježio značajan rast, Cannes već godinama održava iste rezultate, a jedino je restriktivna porezna politika u Italiji skoro sasvim srušila veliki sajam u Genovi. "Nakon našeg ulaska u EU stranci će lakše kupovati plovila u Hrvatskoj, i to bi bar dijelom moglo donijeti oporavak", kaže Blagaić. Prostorno CBS možda nikad nije bio manji nego će to biti ove godine, no broj izloženih plovila trebao bi biti otprilike isti kao lani. Među zanimljivostima valja istaknuti dolazak velike ekipe Gospodarske komore Sicilije, koja financira predstavljanje čak 13 tamošnjih brodogradilišta.
Hrvatski proizvođači neće biti tako dobro zastupljeni, jer mnogi od njih nemaju novca za izlaganje, čak ni uz mogućnost besplatnog izlaganja jednog broda koju već godinama imaju na CBS-u. Da bi na sajam privukli više posjetitelja, u srijedu i četvrtak ulaz će biti besplatan. Blagaić ne očekuje ni izlaganje megajahti, nekad zaštitnog znaka CBS-a. "U posljednje tri godine u Hrvatskoj nije prodan ni jedan novi brod duži od 20 metara, tako da će među izloženim plovilima biti najviše manjih brodova, jedrilica i katamarana. Pogodila nas je kombinacija restriktivne porezne politike i skoro potpune nemogućnosti financiranja kupnje brodova preko banaka", kaže Blagaić. Premda su posljednjih mjeseci bučno najavljivani, direktor Profectusa ne vidi nekoliko drugih sajmova na Jadranu kao znak oporavka. Naime, kaže, manifestacije u marini hotela Le Meridien Lav, u Biogradu i Šibeniku prvenstveno su u službi promocije tamošnjih marina, i često unose nered na tržište sajmova rušenjem cijena izlaganja i sličnim potezima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.V.Blagajic je lazov i opsjenar. Duguje mnogima. Firme su mu u rasulu. Pogledajte izvjesca na FINAi. Komicne su njegove ideje o gradovima na otocima poluotocima ili zemljistu Konstruktora na Peljescu…. Sarlatan bez ikakve edukacije.
Uključite se u raspravu