Američka Komisija za burze i vrijednosnice (SEC) dopustio je kompanijama čije dionice kotiraju na burzi da sve relevantne informacije mogu objavljivati i na društvenim mrežama, kao što su Twitter ili Facebook. Jedino što kompanije moraju učiniti jest investitorima i dioničarima reći na kojim točno mrežama će takve informacije biti objavljene.
Za hrvatske prilike i standarde jako neobičan potez, SEC je nagnala prošlogodišnja istraga komentara na Facebooku koje je na svom privatnom profilu objavljivao Reed Hastings, čelnik video servisa Netflix. Lani u srpnju, Hastings je na svom profilu napisao da je kompanija dosegla prekretnicu jer su njihovi korisnici dosegli milijardu sati pogledanih filmova i TV programa. SEC je zbog toga pokrenuo istragu i presudio da "ne želi zabraniti sadržaj, oblik ni način takvog objavljivanja informacija" i da na taj način "svjesno postavljaju dodatni teret izdavateljima"."Čak štoviše, potičemo kompanije u traženju novih oblika komunikacije kako bi se bolje povezali s dioničarima", piše SEC u svom rješenju. Prema tim promjenama, kompanije će na svojim internetskim stranicama i putem priopćenja za medije morati objaviti da će koristiti društvene mreže za buduće objave. Za razliku od SEC-a, u Hrvatskoj ovakav način objave važnih informacija nije moguć.
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga prije mjesec dana objavila je priopćenje u kojemu upozorava izdavatelje da sve relevantne informacije, pogotovo one povlaštene, moraju objavljivati na stranicama Hanfe i Zagrebačke burze. To se ponajprije odnosilo na kompanije koje su krenule u procese predstečajnih nagodbi, pa su te informacije objavljivali na stranicama Fine, a ne na burzi. Iz Hanfe nisu htjeli komentirati postupak SEC-a. "U Hrvatskoj ne postoji regulativa koja bi sprječavala izdavatelje vrijednosnih papira da u komunikaciji s javnošću i dioničarima koriste i društvene mreže. No napominjemo kako se informacije koje se prema Zakonu o tržištu kapitala nazivaju propisanim informacijama moraju objavljivati u rokovima, u sadržaju i na način koji je propisan spomenutim zakonom", poručuju iz Hanfe. Ističu da nije dozvoljeno objavljivanje propisanih informacija na način koji bi diskriminirao ili preferirao određene ulagatelje i pripadnike investicijske javnosti.
Iz Atlantic grupe, koja je jedna od najtransparentijih kompanija na hrvatskom tržištu kapitala poručuju da je pozitivna strana korištenja društvenih mreža brzina komunikacije s investitorima koja otvara više mogućnosti za češće objavljivanje podataka bitnih za poslovanje društva te proaktivniju komunikaciju s investitorima. "S druge strane, negativna strana je da svim dioničarima, obzirom da nisu svi prisutni na društvenim mrežama, nije u isto vrijeme dostupna informacija bitna za poslovanje društva", izjavio je za Poslovni dnevnik Zoran Stanković, potpredsjednik Atlantic grupe za financije. Kaže da je teško reći hoće li i kada regulator hrvatskog tržišta dopustiti taj vid komunikacije s investitorima. Iz Hrvatskog telekoma poručuju da u svakodnevnoj komunikaciji s korisnicima koriste i društvene mreže putem kojih ih informiraju prvenstveno o uslugama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu