Deset godina provela je u izdavačkoj kući EPH, a nedavno je zasjela na poziciju direktorice u digitalnoj agenciji Drap. Za Hajdi Ćenan, ta odluka nije bila nimalo jednostavna niti se dogodila preko noći, no kaže kako je osjetila potrebu za novim izazovima pa je priliku odlučila potražiti u nečemu novom i digitalnom.
"U EPH sam praktički odrasla, a i što ste duže negdje, teže je napraviti promjenu, teže je odlučiti otići iz okruženja gdje vam je sve poznato, gdje znate ljude, posao, procese… ipak toliko vremena provodimo na poslu da nam je kao drugi dom", ispričala je Ćenan za Poslovni dnevnik. Mlada direktorica kroz dugogodišnju je karijeru često mijenjala pozicije i odgovornosti te napredovala, a kako bi stekla nova znanja i vještine upisala je i MBA studij."Mlada i brzorastuća tvrtka kao što je Drap, sa svojim ambicijama širenja na strana tržišta, je odličan izbor za primjenu tih znanja. Također, digitalni svijet je meni osobno uvijek bio zanimljiv i s Drapom sam već imala priliku surađivati na nekoliko zajedničkih projekata jer se radi o tvrtki koja je među najboljima u svom području. A i njeni osnivači, Joško Oršulić i Davor Runje su bili dovoljno uporni", kaže Ćenan.
Kako je iz tako jednog velikog pogona kao što je EPH doći u malenu agenciju poput Drapa?
Možemo reći da i u EPH manji segmenti i odjeli funkcioniraju tako te neki i jesu manje firme u sklopu velike. Ali da, neobično je ne biti okružen velikim brojem ljudi. S druge strane, ima to svojih velikih prednosti. Male tvrtke kao što je Drap su puno fleksibilnije i dinamičnije, puno brže se odluke donose i provode, jednostavno se brže reagira na – sve. To je posebno važno u ovom području, gdje se tehnologija razvija nevjerojatnom brzinom i gdje treba pratiti promjene tempom kojim se događaju. Digitalne platforme su u vrlo kratkom roku promijenile načine komuniciranja, načine promocije i oglašavanja i tvrtke se moraju prilagođavati tim promjenama kako bi nastavile kvalitetno komunicirati s vlastitim klijentima i korisnicima.
Koliko će vam stečeno iskustvo u medijima pomoći na novoj poziciji?
Rad u medijima je jedno neprocjenjivo iskustvo, jer tamo posao nikada ne prestaje. Kad radite u toj branši, naučite u svakom trenutku biti spremni na – sve. Moram priznati da mi je uvijek bilo teško objasniti prijateljima koji nisu u tom biznisu zašto se toliko puno radi, zašto je svaki dan toliko dinamičan, zašto je uvijek neka 'ludnica'. Ali jednostavno je tako, posebice kad su u portfelju i dnevne novine i magazini različite dinamike i web. Nešto se uvijek dogodi, kao kad vas na primjer nazovu usred noći iz tiskare jer se trebaju nalijepiti uzorci kave na naslovnicu dnevnih novina, ali ljepilo ne drži najbolje i traži se dopuštenje za lijepljenje kave selotejpom. I onda se naglo morate razbuditi za raspravu i brainstorming što napraviti, jer zbog klijenta selotejp ne dolazi u obzir. Ali eto, i to se mora i na kraju uspije riješiti. Jednostavno, baš svaki dan žonglirate s nekoliko projekata istovremeno, paralelno komunicirate s ljudima iz različitih segmenata i rješavate probleme kao na traci. Sva sreća pa su žene uglavnom dobre u multitaskingu, meni je to svakako dobro došlo.
Mislite li da je dobro poznavanje medija velika prednost za rad s 'druge strane'?
Da, rekla bih da je poznavanje 'druge strane' uvijek dobro. To je isti princip kao i kada unutar iste tvrtke poznajete proces od početka do kraja, kada znate kako svaki segment funkcionira, odnosno kad ne gledate posao iz prizme samo jednog malog dijela. Za dobro upravljanje i poslovanje je uvijek potrebno imati širu sliku. Kad znate što i kako drugi rade, možete biti puno direktniji, konkretniji i konkurentniji.
A koliko su tu ključna i poznanstva?
Rekla bih da su poznanstva bitna u svakom poslu. Jedan od glavnih užitaka u poslu je surađivanje s različitim ljudima koji nam proširuju vidike i stalno nas uče nečem novom. Uvijek volim upoznati neke nove ljude, kroz posao ili na druge načine kao što je upis na CBS ili članstvo u udruzi MBA Croatia.
EPH je tvrtka koja ima pretežito tradicionalne medije, a sada ste se okrenuli agenciji koja je digitalna. Je li to za vas potpuni zaokret?
Pa i ne baš. Da, EPH jest u osnovi print izdavačka kuća, ali su njena izdanja već dugo prisutna i na digitalnim platformama, a u zadnje se vrijeme realiziraju i razni potpuno digitalni projekti. Kao izvršni direktor marketinga sam jedno vrijeme bila zadužena za web izdanja, a i LikeCroatia projekt je izrastao iz sadržaja na društvenim mrežama i web stranici, a zatim se širio i na tiskana izdanja u obliku magazina i turističkih vodiča. Kao što sam rekla, digitalni svijet je nešto što je mene osobno uvijek interesiralo. Godinama pratim što se događa u tom paralelnom virtualnom svemiru, a sad imam priliku biti direktno u njemu. Web, društvene mreže, digitalni proizvodi i kampanje, aplikacije… ima toliko toga zanimljivog i može se biti nevjerojatno kreativan, što je Drap već pokazao i dokazao dosadašnjim radom.
Spominjali ste da se tvrtka širi i na druga tržišta i na druge usluge i proizvode? O čemu se radi i kako ćete vi pridonijeti tome?
Širenje na druga tržišta je korak koji se nametnuo sam od sebe. S jedne strane, Drap već sada ima klijente kao što su Kraš, Nestlé i Henkel koji traže da pokrivamo zemlje regije pa čak i ostale zemlje EU. S druge strane, digitalnim proizvodima i uslugama tržište nije samo Hrvatska, već cijeli svijet, i to treba iskoristiti. Moja glavna uloga je pomoći u širenju na vanjska tržišta, čemu će pomoći moj studij i poznanstva s američkog fakulteta u Heidelbergu u Njemačkoj. A kvalitetu Drapa mi neće biti teško dokazati, s obzirom da se radi o jednoj od najnagrađivanijih digitalnih agencija koja je osvajala nagrade kao što su Effie za kampanju Životinjsko carstvo za Kraš ili MIXX Grand Prix za Euromaniju za one2play.
Što očekujete na novoj poziciji?
Osobno, očekujem puno posla, puno izazova i zabavu. Poslovno, očekujem puno posla, puno izazova i zabavu. I zaista u narednoj godini očekujem puno naučiti na Cotrugli Business School i to odmah primijeniti u praksi u Drapu.
Što ćete najviše pamtiti iz svoje desetogodišnje karijere u EPH?
Uh, na ovo pitanje mi je nemoguće odgovoriti. Bilo je jako puno nezaboravnih situacija, i dobrih i loših, ali sveukupno gledajući, tih deset godina su meni jedno neprocjenjivo poslovno i životno iskustvo. Rekla bih da su tome najviše pridonijeli dragi ljudi s kojima sam surađivala tijekom svog tog vremena. Posao dolazi i prolazi, ali odnosi među ljudima su ono što se pamti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu