Da nije samo lavovski dio hrvatskih poduzetnika nesvjestan kako oslanjanje na štednju i kresanje radnih mjesta u konačnici dovodi do pada kvalitete proizvoda, pokazuje i slučaj najvećeg svjetskog trgovačkog lanca Wal-Mart.
Kako prenosi Bloomberg, više tisuća e-mailova ljutitih kupaca potvrđuje njegove ranije napise o nedovoljnom broju radnika u prodavaonicama zbog čega police ostaju nepopunjene, a redovi pred blagajnama nesnosni. Iz Wal-Marta su poručili kako je premisa Bloombergove priče koja se temelji na mailovima frustriranih kupaca netočna i ne predstavlja događaje u njihovim prodavaonicama.
Bloomberg međutim navodi kako su u pitanju mailovi nekad lojalnih kupaca koji su Wal-Martu bili vjerni zbog niskih cijena i širokog asortimana. Danas u svojim reklamacijama navode da su zbog loše usluge spremni potrošiti i više novca na benzin samo da izbjegnu Wal-Mart kojemu su se nekad divili. Trgovački gigant s godišnjim prihodom od 274,5 milijardi dolara u zadnje je četiri godine otpustio oko 120.000 zaposlenika i danas zapošljava oko 1,3 milijuna ljudi u SAD-u.
Problem je što je Wal-Mart u isto vrijeme povećao broj svojih prodavaonica za 455 pa ih sada ima 4.005. Colin McGranahan, analitičar u njujorškom Sanford C. Bernstein & Co. kazao je da je pričao s pojedinim zaposlenicima Wal-Marta koji su mu se požalili da se od njih traži da rade iznad svojih fizičkih mogućnosti. Wal-Mart je odmah poslije ovih natpisa izišao sa svojim istraživanjem među 500.000 kupaca koji su uglavnom izrazili zadovoljstvom kupovanjem u prodavaonicama diljem SAD-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.poslovni nastavlja s ovakvim nekvalitetnim pisanijama – ako ste u naslovi kazali da je nešto problem, zašto onda u članku niste obrazložili što je problem? wall-mart? bloomberg? ljutiti kupci? statističari? pa u osnovnoj školi se uči da se u pismenom radu konkretna teza mora konkretno obrazložiti.
dapače iz pročitanog bih zaključio da je američka ekonomija perfektna, i upravo navedeni primjer pokazuje koliko je tržišna ekonomija bolja od državnog etatizma. hoćeš platiti manje – čekaj dulje, a ako ti to nije komotno, plati više.
pravedno da pravednije ne može biti. i ako previše kupaca odluči napustiti wall-mart, oni će ili korigirati poslovnu politiku ili propasti. kupci odlučuju za sebe, prodavatelji uzmu za sebe. nema lijenog, nesposobnog i podlog partijskog sekretara koji će donijeti odluku i za jedne i za druge (jer narod to očekuje), koja će biti loša i za jedne i druge (jer su sekretari lijeni i nesposobni), i gdje će još si za tu lošu odluku isplatiti masnu plaću (jer je lijen i podao).
PROBLEM postoji samo ako nema konkurencije i kupci nemaju drugdje otići, bar u razumnoj blizini. čitaj: konzumi po provinicijama.
Uključite se u raspravu