Štrajk željezničara u FBiH, ‘bačen novac’ za suvremene vlakove

Autor: Poslovni.hr/Hina , 01. travanj 2013. u 12:10
Thinkstock

Zaposleni u Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine u ponedjeljak su stupili u generalni štrajk zbog čega je prekinuto prometovanje većine teretnih vlakova dok se domaći i međunarodni putnički promet odvija po redu vožnje.

Zaposleni u Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine u ponedjeljak su stupili u generalni štrajk zbog čega je prekinuto prometovanje većine teretnih vlakova dok se domaći i međunarodni putnički promet odvija po redu vožnje.

Sindikat željezničara organizirao je štrajk u znak prosvjeda zbog činjenice da im nije isplaćena plaća za veljaču te stoga što im se neredovito uplaćuju doprinosi za zdravstveno osiguranje.

Prema podacima sindikata, tijekom 2012. godine zdravstveno osiguranje Željeznice FBiH platile su za svega šest mjeseci. Najavili su kako će štrajk trajati sve dok se ovakvo stanje ne promijeni.

Željeznice FBiH već godinama posluju s velikim gubicima a zbog lošeg poslovanja dovedeni su u pitanje ambiciozni planovi za modernizaciju putničkog prometa.

Entitetski ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić u ponedjeljak je ocijenio kako je kupnja niskopodnog putničkog vlaka koji je proizveo "Končar" baš kao i nabavka španjolskih nagibnih vlakova "Talgo" potpuni promašaj. "To je bila apsolutno nepotrebna i besmislena kupnja", izjavio je Bijedić kako ga citira "Dnevni avaz".

Nabavka ovih vlakova stajala je FBiH odnosno entitetski proračun 150 milijuna konvertibilnih maraka (76,7 milijuna eura) a pri tom ništa nije napravljeno na rekonstrukciji željezničke mreže po kojoj vlakovi sada mogu prometovati prosječnom brzinom od tek 60 kilometara na sat.

"Talgo" i "Končar" vlakovi projektirani su pak za brzine do 240 odnosno 160 kilometara na sat.

U Željeznicama FBiH odlučili su kako će "Končaru" vratiti naručeni vlak no ne znaju što učiniti s "Talgo" vagonima za koje valja platiti gotovo 67 milijuna eura na ime kredita Španjolske u kojoj se ti vlakovi i proizvode.

"Sve da nam ih vlada Španjolske da besplatno i odrekne se ostatka duga mi od njih nemamo nikakve koristi", ustvrdio je ministar Bijedić pojašnjavajući kako bi za osposobljavaje pruga trebalo najmanje pet milijuna eura a tih novaca nema.

Komentirajte prvi

New Report

Close