Ordinacije u primarnoj zdravstvenoj zaštiti od 1. travnja će svojim pacijentima moći pružati dodatne usluge koje će im Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje dodatno plaćati, a ovisno o broju dodatnih usluga ordinacije će dobivati od jednu do pet zvijezdica.
Liječnici će sa Zavodom moći ugovoriti pet dodatnih usluga koje će se plaćati mimo ugovorenih glavarina. Svaka ordinacija u Hrvatskoj može ugovoriti svih pet usluga, no o liječnicima će ovisiti hoće li pružati jednu, dvije ili više novih usluga. Dijelom su to usluge koje ordinacije svojim pacijentima već pružaju, a dijelom su to nove usluge, no glavna je novost vrednovanje onoga što već rade, odnosno poticaj pružanja novih usluga kroz prepoznavanje i novčanu stimulaciju. Svaka ordinacija bit će označena sa zvjezdicama čiji broj odgovara broju ugovorenih dodatnih usluga. Na primjer ordinacije opće medicine, te ordinacije za zaštitu djece i žena koje sa HZZO-om sklope ugovor o organiziranju savjetovališta za svoje pacijente, što podrazumijeva jedno grupno savjetovanje mjesečno, odnosno najmanje deset grupnih savjetovanja godišnje, dobit će samo jednu zvjezdicu.
Sustav pet zvjezdica
Ako uz ugovor o savjetovalištu ugovore i e-zdravstvo, odnosno povežu svoju ordinaciju u elektronički sustav e-naručivanja i uskoro prihvate e-uputnicu, dobit će još jednu zvjezdicu. Svaku narednu zvjezdicu dobivaju za ugovaranje dodatnih usluga kao što su planiranje i pozivanje pacijenata na preventivni pregled, uzimanje uzoraka za laboratorijsku pretragu u ordinaciji te osiguranje termina za telefonsku konzultaciju s liječnikom. Ordinacije dentalne medicine će svoje zvjezdice zaraditi sudjelovanjem u e-zdravstvu, naručivanjem osiguranika, radom s pacijentima s posebnim potrebama, za dostupnost u slučaju hitnosti te za organiziranje savjetovališta.Sustav pet zvjezdica će izdvojiti ordinacije koje svojim pacijentima pružaju višu razinu usluge.
Samo one ordinacije koje ugovore svih pet dodatnih usluga imat će oznaku pet zvjezdica. Niti jedna ordinacija ne mora ugovoriti dodatne usluge, no ako ih ne ugovori neće ih moći naplatiti od HZZO-a. One ordinacije koje pruže svojim pacijentima više usluga će ostvariti veći prihod, a sve s ciljem povećanja dostupnosti, kvalitete i učinkovitosti pružanja zdravstvene zaštite svojim pacijentima na primarnoj razini zdravstvene zaštite. U HZZO-u kažu da su za provođenje dodatnih usluga koje uključuju skupnu praksu, preventivne programe i tzv. 5*, za četiri osnovne djelatnosti (opću medicinu, zaštitu predškolske djece, zaštitu žena i dentalnu zaštitu) u 2013. godini osigurali oko 50 milijuna kuna. Za svaku od navedenih dodatnih mogućnosti doktor može zaraditi dodatnih pet posto od iznosa glavarine koja ovisi o veličini tima.
Mjesečno do 1200 kuna
U slučaju odabira svih navedenih dodatnih mogućnosti, kažu u Zavodu, standardni tim može na mjesečnoj razini prihodovati oko 1200 kuna.Na pitanje hoće li pacijenti imati pravo promijeniti liječnika odnosno prenijeti karton kod drugog izabranog liječnika u slučaju da mu njegov liječnik neće pružati neku od ponuđenih dodatnih usluga, u HZZO-u kažu da osiguranik, ukoliko nije zadovoljan, i nadalje ima pravo slobodnog izbora doktora jednom godišnje (odnosno svakih 12 mjeseci), osim u iznimnim slučajevima (preseljenje osigurane osobe ili doktora, umirovljenje doktora, ukidanje tima) kada promjena doktora iz opravdanih razloga može biti i češća odnosno više puta unutar jedne godine.
Udruga liječnika
Liječnici su preopterećeni, ali..
Pozdravljamo uvođenje i plaćanje dodatnih usluga, no iznenađeni smo da nam HZZO još uvijek nije ponudio osnovni ugovor te što nije definirano plaćanje, kaže dr. Mario Malnar iz Koordinacije hrvatske obiteljske medicine. Dodaje da dobar dio tih usluga liječnici već pružaju, a uvođenje novih trenutno je dosta nezahvalno s obzirom na preopterećnost liječnika. Dr. Malnar je komentirao i dodatne usluge za koje će liječnici dobivati zvjezdice.
1 organiziranje savjetovališta
Jedno od važnih elemenata rada liječnika. Ustanovljeno je da se puno bolji efekti postižu u neposrednom kontaktu s liječnikom i osobama koje dijele iste probleme. Nažalost, liječnici nemaju vremena zbog preopterećenosti.
2 naručivanje na pregled u ordinaciji
Oko 70 posto ordinacija već sada naručuje pacijente. Naime, s brojem pacijenata koji dnevno dolaze u ordinacije to je jedini način da se organizira posao. Naravno, to se ne odnosi na huitne slučajeve, djecu ili trudnice koji se primaju po dolasku.
3 uzimanje uzoraka za primarnu laboratorijsku dijagnostiku
Već sada neke ordinacije provode uslugu uzimanja krvi umjesto da pacijente šalju u laboratorije. Neki to rade na tjednoj bazi, a neki i češće.
4 osiguranje dostupnosti doktora za telefonske konzultacije
Telefonske konzultacije provode i sada, ali ugovorom će se definirat točan termin. No, to ne znači da će pacijent odmah dobiti liječnika na telefon nego će prvo razgovarati sa sestrom koja će napraviti trijažu.
Dodatne usluge zubara
- sudjelovanje tima u uslugama e-zdravstva
- naručivanje pacijenata u zadani termin (podrazumijeva postojanje sustava naručivanja pacijenata na određeni termin odnosno sustava planiranja i trijaže prihvata pacijenata)
- rad s osiguranim osobama s posebnim potrebama
- dostupnost u slučaju hitnosti (mogućnost kontakta putem telefona/mobitela/e-maila uz prethodni dogovor s pacijentom)
- organiziranje grupnog/specifičnog savjetovališta (rad s grupom jednom mjesečno odnosno deset puta godišnje)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu