Nakon tri dana susreta stručnjaka iz područja upravljanja lancem opskrbe, koji se održao prošlog tjedan u Zagrebu, tema koja dosad nije bila dovoljno zastupljena niti među kompanijama regije niti u medijima, otkrila se kao ozbiljna opcija koja može odigrati važnu, ponekad i odlučujuću ulogu za opstanak i rast kompanija u ekonomskoj klimi koja vlada posljednjih godina na gotovo svim tržištima. O tome smo razgovarali s Igorom Marošom, članom Uprave Mercatora jednim od sudionika konferencije "2nd Supply Chain Management Arena 2013".
Upravljanje radnim procesima uključuje i nabavu i logistiku. Koliko Mercator ulaže u taj dio poslovanja?
Za Mercator je logistika iznimno važno područje kao i optimizacija procesa od dobavljača do police. Upravljanje robom mora u svojoj osnovi tražiti lokalni optimum procesa zajedno s dobavljačima, a mi kao trgovac moramo davati kvalitetan input dobavljačima u planiranju potražnje. U novoj strategiji Grupe Mercator cilj je poboljšanje optimizacije lanca opskrbe. Radi optimizacije korištenja logističkih kapaciteta i s njima povezanih troškova u drugoj polovici 2013. planiramo obnovu cjelokupne logističke infrastrukture u Sloveniji i Hrvatskoj.
Koje su moguće uštede koje se postižu kroz efikasno upravljanje nabavom?
Mercator je fokusiran na potencijalne uštede i logističke sinergije koje se mogu ostvariti ulaskom Hrvatske u EU. U Zagrebu imamo 50.000 četvornih metara logističkih kapaciteta koje ne možemo maksimizirati samo s potrebama za Hrvatsku, dok nam, s druge strane, u Sloveniji nedostaje kapaciteta. Logističko distributivni centar Sv. Nedelja udaljen je od granice oko 5 kilometara, a pri padu granica, sinergija logističkih objekata i transporta najbolji je mogući smjer za optimizaciju tog dijela poslovanja.
Poznato je da u Hrvatskoj u velikoj količini, kao i na drugim tržištima, koristite domaće proizvode. Otežava li to upravljanje u nabavi?
Na policama Mercatora mora biti ono što potrošač želi. U strukturi plasmana, 60 posto proizvoda je domaće, u strukturi trgovačke marke, 50 posto proizvoda se proizvodi u Hrvatskoj. No, kupci žele kvalitetan i provjeren domaći proizvod. Da bi se to osiguralo, mora se u nabavi obavljati odgovarajući nadzor. Ako želimo imati odgovarajuću kontrolu, moramo imati dobar opskrbni lanac. Da bi se osigurala sigurnost hrane, svi sudionici opskrbnog lanca moraju zadovoljiti visoke standarde.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu