Prva su hrvatska tvrtka koja je od ‘upakiranog softvera’ zaradila milijun kuna

Autor: Bernard Ivezić , 23. ožujak 2013. u 19:43
Stanislav Prusac, direktor tvrtke Polar

Razvoj vlastitog softvera najbolji je put kojim informatičari mogu ući u poduzetništvo, kaže Prusac.

Polar je prva hrvatska softverska tvrtka koja je od prodaje vlastitog softvera upakiranog u kutiju i izloženog na policama trgovina uspjela zaraditi milijun kuna.

I to milijun kuna od 2007. do 2009. godine od prodaje samo u Hrvatskoj. Ta je tvrtka jedna od najstarijih izvoznika softvera kod nas i jedna od prvih koje gotovo sav prihod ostvaruju na taj način. Stanislav Prusac, direktor Polara kaže da ne misli da su ljudi kod nas imalo sposobniji ili pametniji, te da imamo imalo više potencijala u IT-u u odnosu na druge zemlje sa sličnom obrazovnom strukturom i poduzetničkim uvijetima. "Prilike za takozvani 'hrvatski IT' u današnjem globaliziranom svijetu baš i nema, ali zato ima sjajne prilike za pojedine njene građane koji su educirani iz područja znanosti i tehnologija koje gravitiraju IT-u", tvrdi Prusac. Pojašnjava da je to prilika da pokrenu vlastite privatne poduzetničke poduhvate ciljane na svjetsko tržište, odnosno isključivo izvoz. Kako to izgleda pokazuje statistika Polara. Tvrtka je prema Poslovnoj Hrvatskoj u 2011. godini imala prihod od 363.220 kuna i neto dobit od 160.809 kuna. I sve to s jednim zaposlenim, te po potrebi angažiranim programerima. No, nužno je imati globalno konkurentan softverski proizvod, a njegov je trenutno Polar Help Desk.

"Potpuno je drukčije prodavati paketni softver koji preuzmete i instalirate na računalo od softverske usluge, mobilne aplikacije, proizvoda koji kombiniraju hardver i softver do softvera po narudžbi, a onda još ovisi i koliko to što prodajete stoji i kome je namijenjeno", pojašnjava Prusac. Nakon svojih dvadeset godina iskustva u proizvodnji i izvozu softvera, uspješno živi od tog softvere za korisničku podršku koji je do sada kupilo više od tisuću tvrtki iz cijelog svijeta. " Prodaja paketnog softvera, koji je cjenovno povoljan, nije se bitno izmijenila za to vrijeme. Morate imati  internetsku stranicu na kojoj se može skinuti probna verzija, mogućnost plaćanja karticama, stalno pojednostavljivati prodajni proces i oglašavati se na Google Adwordsima", kaže Prusac koji smatra da je razvoj i izvoz vlastitog softvera najbolji put kojim informatičari u Hrvatskoj mogu ući u poduzetništvo. "No, ako želimo iskoristi priliku oko IT-a za boljitak građana, onda bi ovo društvo kao i aktualna vlast trebalo promicati obrazovanje za zanimanja iz IT tehnologije i iz područja fundamentalnih zanosti kao i akativno promicati malo poduzetništvo", kaže Prusac.

Komentirajte prvi

New Report

Close