Osigurali 250 milijuna eura kredita, radovi kreću u rujnu

Autor: Ksenija Puškarić , 21. ožujak 2013. u 08:29
Novi terminal na Plesu protezat će se na 65.000 metara četvornih, a treba biti završen u travnju 2016. godine

Viadukt će na novom terminalu obaviti radove u vrijednosti 50 milijuna eura, rekao je J. Mikulić, pred. Uprave Viadukta.

Francuski koncesionar Zračne luke Zagreb, Zagreb Airport International Company (ZAIC), osigurao je zajmove od 250 milijuna eura za novi terminal od EIB-a, Unicredit Grupe/Zagrebačke banke te Erste banke, objavili su, i financijska konstrukcija je pred zaključenjem. Izgradnja terminala mogla bi započeti u rujnu.

Kako su jučer rekli čelni ljudi ZAIC-a, shvaćaju da su   zbog visine investicije pod povećalom javnosti, a zbog osiguranja tog projekta i Vlada je od njih zatražila zatvaranje financijske konstrukcije u roku od godinu dana. "I drugdje u svijetu imamo ovakve projekte i u većini slučajeva se zatvaranje financijske konstrukcije očekuje u roku od 18 mjeseci. Ovdje je rok kraći, što je za nas dosta zahtjevno, ali nije neizvedivo", rekao je Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Bâtiment Internationala (BBI), tvrtke koja je uz Aéroports de Paris-Management (ADPM) osnovala ZAIC. Kako kaže, nema razloga za bojazan jer su kredite osigurale renomirane institucije. "Osigurali smo daleko više od potrebnih 190 milijuna eura, a Međunarodna zračna luka Zagreb, tvrtka koju je ZAIC registrirao, u Hrvatskoj je korisnik kredita", kaže Petit dodavši kako je garancije bankama dalo svih šest ulagača u ZAIC. Dosad su dali 100 milijuna eura jamstava i to je, ističe, "dovoljan pokazatelj koliko smo predani da završimo ovaj projekt".

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić odbacio je nagađanja kako je u jamstvima za kredit sudjelovala i Vlada. "Ovaj je projekt dokaz kako je Hrvatska sigurna za investicije. Ideja koja je krenula doslovno s livade, može postati realizirana investicija u roku od 12 do 15 mjeseci", rekao je Hajdaš Dončić, dodavši kako se nada da će cijeli projekt vrijedan 236 milijuna eura biti gotov najkasnije do 2016. godine kada bi zagrebački aerodrom trebao primati i do pet milijuna putnika godišnje. A da investicija neće poći krivo, dokazat će svi ulagači u ZAIC-ov eqiuty čiji temeljni kapital iznosi oko 90 milijuna eura, poručuju iz BBI-a. Udio od 65 posto imaju BBI, ADPM i TAV, istanbulska zračna luka, a IFC, dio Svjetske banke, ima 20-postotni udio u konzorciju. Domaće Croatia osiguranje drži 10 posto udjela, a Viadukt, koji će biti i glavni izvođač radova, pet posto.

"Izvodit ćemo radove na terminalu u vrijednosti od 50 milijuna eura", rekao je jučer na predstavljanju projekta Joško Mikulić, predsjednik Uprave Viadukta, objašnjavajući razloge ulaska u equity. Zračna luka Zagreb u ruke novih vlasnika trebala bi prijeći, rečeno je, po potpisivanju zadnjeg ugovora o kreditu, tijekom travnja ili najkasnije u svibnju. ZAIC će aerodromom upravljati 30 godina s time da se obvezao kako pet godina neće smanjivati broj radnika. Procjenjuje se kako će ukupni iznos koncesijskih naknada u 30 godina iznositi gotovo dvije milijarde eura. Novi terminal na Plesu imat će ukupnu površinu od 65.000 metara kvadratnih. Nove staze, stajanke i parkirališta imat će dodatnih 250.000 kvadrata, a najveći dio toga gradit će Viadukt.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Bojim se da ćemo mi opet popušiti .
To je cijena Francuske ratifikacije za EU.
Isto kao što smo Slovencima “platili” odustajanjem od Ljubljanske banke .
Svakom smo nešto morali dati .

New Report

Close