‘Hrvatski monopoly’ uskoro na engleskom

Autor: Andrina Luić / VLM , 13. ožujak 2013. u 14:41
Sanja Vale Čupić, strastvena jedriličarka i stručnjakinja za brendove, više od godinu dana razvijala je ideju o prepoznatljivu hrvatskom proizvodu/Duško Marušić/PIXSELL

Igra se već može nabaviti u marinama i nautičkim trgovinama, sad cilja na velike trgovačke lance. Verzija na engleskom spremna je za proizvodnju.

Iako je desetak godina radila sa svjetski poznatim kompanijama na brendiranju velikih imena, usto razvijajući vlastite projekte, Puljanka Sanja Vale Čupić nije ni sanjala koliki će put morati prevaliti da od originalne ideje stvori hrvatski brend.

Nakon više od godinu dana pomne pripreme i istraživanja, potkraj prošle godine javnosti je predstavila društvenu igru "Osvoji Jadran" i, čini se, već osvojila tržište. Igra je već prihvaćena kao poklon poslovnim partnerima u mnogim hrvatskim tvrtkama, može se nabaviti u marinama, nautičkim trgovinama, ušla je u škole, knjižnice. "Naši su ljudi dobro prihvatili domaću društvenu igru. Prošla su tri mjeseca i postoji potražnja na tržištu, igra se prodaje sama, postala je prepoznatljivo ime", ističe autorica i najavljuje da će za dva tjedna znati kako dišu veliki trgovački lanci i hoće li se igra "Osvoji Jadran" naći i na njihovim policama.

Detaljna priprema 
Projekt je pomno osmislila. "U zemlji koja nema imidž poduzetničke sredine nije dovoljno imati samo dobru ideju. Proizvod je potrebno dobro testirati, analizirati i na kraju znati pretvoriti u robu za kojom postoji potražnja. Zadovoljavanje svih normi tržišta u startu stvara visoke izdatke i potrebni su velika snaga, energija i znanje u zatvaranju financijske konstrukcije", kaže Sanja Vale Čupić, diplomirana ekonomistica marketinškog smjera, koja se dodatno obrazovala upravo za brend menadžericu. Ona je, napominje, imala sreću jer je proizvod stvarala kao brend koji sam "priča priču za sebe", pa je od prvoga dana odlično prihvaćen. A ideja je proizašla iz ljubavi prema moru, plovidbi, prirodi i istraživanju. "Spremali smo se za jedno krstarenje i htjela sam 'nešto' što će nas zabaviti i upoznati s posebnostima područja kojim plovimo. Htjela sam kupiti takvu zabavnu igru, ali ništa slično nisam našla", prisjeća se strastvena jedriličarka vremena kad je u glavi slagala kockice igre koja se već sprema za put u inozemstvo.Posao kojim se bavila u obiteljskoj tvrtki Adrianaut planirala je razvijati u smjeru turizma i brendiranja Hrvatske u svijetu: promidžbe autohtonosti hrvatskih proizvoda, a iz vlastite potrebe rodila se ideja o posve novom, originalnom proizvodu. "Najprije smo testirali i razvijali samu ideju. Uslijedilo je detaljno istraživanje tržišta, analiza ponude društvenih igara u Hrvatskoj, u svijetu, prikupljala sam podatke o rezultatima plasmana, o potrebama tržišta, o načinima promidžbe Hrvatske, posjećenosti turista…", objašnjava. 

Samo za papire 30.000 kn
Financijski izdaci u samom su početku bili poprilični. "Samo pravna forma, ne računajući godinu dana razvoja proizvoda, stajala je oko 30.000 kuna, prije pokretanja proizvodnje. Sama sam napravila gotovo sve što sam mogla, uključujući i web stranicu. Grad Pula i turistička zajednica pomogli su mi financijski za završni grafički dizajn, a Ministarstvo turizma podržalo je projekt kao inovaciju u turizmu u 2012. i olakšalo pokretanje proizvodnje", ističe autorica, čija je osnovna ideja bila Hrvatsku brendirati na zabavan način kroz proizvod koji se može prodavati diljem svijeta kao igra. A da bismo se svijetu predstavili s uistinu originalnim proizvodom, on je morao biti inovativan, kvalitetan, vrhunskoga dizajna, da može biti prihvaćen i kao poslovni poklon, napravljen prema europskim standardima, zanimljiv djeci, ekološki prihvatljiv, 100 posto proizveden u Hrvatskoj… Namijenjen je različitim segmentima tržišta: svima koji se bave promocijom Hrvatske u svijetu kao originalni promotivni materijal hrvatskog Jadrana i priobalja, turističkim tvrtkama kao izvorni suvenir, nautičkim tvrtkama kao proizvod kojim će obogatiti svoju ponudu nautičarima, a osigurati i sebi dodatnu zaradu, školama, knjižnicama, kao učenje kroz zabavu, trgovinama kao osvježenje u ponudi. Uvažavajući ekonomsku situaciju na tržištu bilo je važno, ističe Sanja Vale Čupić, ponuditi "best buy 100 posto hrvatski proizvod". "Koncept cijele igre napravila sam koristeći se raznim programima. Suprug je bio tehnička podrška kad god je zatrebalo, a cijela obitelj i prijatelji bili su na testiranjima igre", objašnjava i dodaje da je tek s takvim, gotovim proizvodom bila spremna krenuti u proizvodnju, odnosno pronaći kvalitetne domaće tvrtke koje su mogle zadovoljiti sve potrebe tržišta prezasićenog proizvodima s Dalekog istoka. 

Društvene mreže
"Lakše je naručiti u Kini jer sve dobiješ iz jednog kontakta po puno nižoj cijeni, no bilo bi tužno da promociju Hrvatske 'proizvodim' negdje na Dalekom istoku", kaže Sanja Vale Čupić. Iako je proizvod od prvoga dana stvaran i za strano tržište, zbog financijskih ograničenja nije se odmah posvetila izvozu, no engleska je verzija već spremna za proizvodnju. "Uskoro ću dobiti konkretnu narudžbu, a u planu je i proizvodnja na njemačkom jeziku, talijanskom, ruskom, slovenskom, češkom… To su jezici za koje sam od prvoga dana imala upite. Kako je igra 'Osvoji Jadran' i prvi hrvatski zabavni peljar, odmah je našla svoje mjesto i na portalu Nautica, a dio marketinškog posla 'odradile' su i društvene mreže", kaže Sanja Vale Čupić.

Edukativno i zabavno

Za turiste, nautičare, djecu…

Društvena igra 'Osvoji Jadran' namijenjena je svima, od osme godine nadalje. Igraju je od dva do šest igrača. Igrajući se preuzimate ulogu skipera i jedrilicom krećete put Jadrana. Putem susrećete bjeloglavog supa, morsku kornjaču, brojne zaštićene i ugrožene vrste Jadrana, otkrivate potonule brodove, avione…, upoznajete posebnosti nacionalnih parkova, parkova prirode, otoka, gradova i mjesta na otocima i priobalju. Sadrži igraću kartu – ploču, 122 kartice, šest drvenih jedrilica – figura, jednu drvenu kockicu i šest brojača bodova – semafora. Namijenjena je turistima, nautičarima, svima koji vole istraživati, opustiti se i uživjeti u avanturu otkrivanja Jadrana i priobalja.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

Đizus..i još k tome made in China. Daj nas nemojte više sramotit sa ovakvim “poslovnim idejama”.

New Report

Close