Sjeća li se itko projekta ‘Cargo10’?

Autor: Rato Petković / VLM , 11. ožujak 2013. u 13:49
Photo: Goran Jakus/PIXSELL

Predstavnici srpskih i slovenskih željezničkih tvrtki založili su seprošlog tjedna da se što prije ubrza projekt Cargo10, odnosno poslovanje zajedničke kompanije hrvatskih, srpskih i slovenskih željeznica o djelotvornijem provozu robe željeznicom, kako bi se konkuriralo drugim pravcima.

Predstavnici srpskih i slovenskih željezničkih tvrtki založili su seprošlog tjedna da se što prije ubrza projekt Cargo10, odnosno poslovanje zajedničke kompanije hrvatskih, srpskih i slovenskih željeznica o djelotvornijem provozu robe željeznicom, kako bi se konkuriralo drugim pravcima.

Zajedničko poduzeće koje do 2011. godine nije još bilo registrirano raspolagalo bi s pet posto kapaciteta željezničkih poduzeća triju zemalja. Cargo 10, koji je osnovan u srpnju 2010. godine trebao je skratiti kretanje vlakova na relaciji Ljubljana-Istanbul s 57 na 35 sati.

Dogovor o osnivanju zajedničkog poduzeća, sa sjedištem u Ljubljani postignut je 2010.  godine, ali se dosad malo učinilo na njegovoj realizaciji. Prvi teretni vlak s 32 vagona, pod nazivom Cargo 10 prometovao je u travnju 2010. godine kojim su prevezeni briketi iz Paraćina do Slovenije, a bili su namjenjeni talijanskom tržištu.

Prilikom osnivanja Cargo 10 je ambiciozno nazvan najvećim eurposkim infrastrukturnim projektom, ali je zamisao o ubrzanju prometa ubrzo svela na jednu kompoziciju tjedno. Prošlog tjedna je konstatirano kako bi se u cilju njegova oživljavanja trebalo ići ususret klijentima, te da se maksimalno ubrza kretanje vlakova na tom pravcu, što znači i pojednostavljenje carinske procedure, te obavljanje administrativnih poslova na jednom mjestu.

Komentirajte prvi

New Report

Close