Hrvatski izlagači na berlinskom sajmu propustili priliku da zarade

Autor: Marija Crnjak , 08. ožujak 2013. u 15:34
Boris Žgomba, predsjednik uprave Unilinea također smatra da su informaciju trebali dobiti izravno od ITB-a (ZFoto: Zarko Basic/PD/PIXSELL)

Iako informacija stoji na stranicama ITB-a, organizatori sajma nisu pojedinačno obavijestili izlagače, uključujući i hrvatske

Na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi ITB Berlin koja traje do ove nedjelje, ove godine po prvi put u povijesti sajma izlagači i agencije mogu na svojim štandovima prodavati aranžmane. Inače to nije bio običaj berlinskog sajma koji je bio namijenjen isključivo biznisu i "razgledavanju", no uprava ITB-a ove je godine popustila pritisku milijuna posjetitelja i izlagača, koji će svoje proizvode moću prodavati tijekom ovog vikenda.

Organizatori sajma, međutim, nisu tu vijest javljali pojedinačno svim izlagačima, uključujući i hrvatske izlagače koji su za mogućnost prodaje aranžmana po prvi put čuli od novinara, i to tek ovih dana. Doduše, vrlo jasna informacija, uz poziv izlagačima da iskoriste prednost izravne prodaje, unazad nekoliko mjeseci stoji u na internet stranicama ITB-a posvećenim izlagačima.

U Kompasu Zagreb i Unilineu ostali neugodno iznenađeni, jer bi tu mogućnost vrlo rado bili iskoristili da su znali za nju.

"Nismo pojma imali o mogućnosti izravne prodaje aranžmana tijekom takozvanih "Public daysa" za dane vikenda. Štoviše, kao i prethodnih godina kad se to nije moglo, ostajemo u Berlinu samo do petka, jer smo fokusirani uglavnom na kontakte s poslovnim partnerima i turoperatorima. Da smo za to znali, sigurno bismo iskoristili mogućnost i bolje se pripremili, i jako sam iznenađen što nas nitko tijekom ugovaranja Sajma nije o tome obavijestio", kazao je za Poslovni.hr Dalibor Čanaglić iz Kompasa Zagreb.

Boris Žgomba, predsjednik uprave Unilinea također smatra da su informaciju trebali dobiti izravno od ITB-a.

"Uniline u Berlinu ostaje do nedjelje, i svakako bismo vrlo rado prodavali aranžmane, ili bar radili rezervacije da smo znali da ćemo to moći. Najam štanda nije jeftin i smatram da stoga možemo na njemu raditi što nas je volja ako mislimo da je to dobro za naše poslovanje, i zato je odluka o prodaji aranžmana odlična, ali na žalost ona do nas nije došla na vrijeme. Ne očekujem da bismo ostvarili neku značajnu prodaju u dva dana sajma, no to bi svakako predstavljalo dodatnu reklamu za našu agenciju", kaže Žgomba.

Dio hrvatskih izlagača znao je za tu mogućnost, no nemaju poslovnog interesa iskoristiti je, jer rade isključivo s turoperatorima. Tako u Maistri doznajemo da su prije nekoliko mjeseci saznali za tu novost, no smatraju da se izravna prodaja usluga Maistrinih hotela ne bi svidjela turoperatorima s kojima imaju ugovore o suradnji, te su odlučili biti fer prema partnerima. I Ivan Gadže, predsjednik uprave Adriatica.net-a, turističke grupacije koja je također imala poseban štand u neposrednoj blizini štanda Hrvatske turističke zajednice, čuo je za mogućnost izravne prodaje. "Međutim, mi radimo isključivo s našim partnerima i nemamo izravnu prodaju klijentima, tako da nama na ITB-u ovakva mogućnost ništa ne znači, zaključuje Gadže.

Inače, izravna prodaja moguća je na svim turističkim sajmovima osim na berlinskom koji je njegovao "B To B" koncept, i prodaja na štandovima prilično je kontoverzno pitanje upravo zbog toga što većina turističkih kompanija iz cijelog svijeta ima ugovore s turoperatorima koji im pune kapacitete. Christian Göke, izvršni direktor Messe Berlin, pojašnjava kako im je cilj ostati konkurentan i opravdati očekivanja izlagača.

"Kao vodeći turistički sajam moramo ostati atraktivan partner za naše izlagače, koji mogu ostvariti dodatan prihod kroz izravnu prodaju. Uostalom, 60 posto naših posjetitelja u anketama je zatražilo mogućnost da kupuju usluge naših izlagača, i jednima i drugima smo izašli ususret", izjavio je Göke.

Komentirajte prvi

New Report

Close