Newsletter pokreće prodaju

Autor: Poslovni dnevnik , 04. ožujak 2013. u 22:01
Najbitniji dio newslettera je naslov koji će korisnika ili zaintrigirati ili odbiti/FOTOLIA

Optimalno je newsletter slati ne češće od jednom tjedno, ali i ne rijeđe od jednom mjesečno.

E-mail marketing je pokretač online prodaje i ima najveći ROI (Return On Investment) od svih digitalnih promocijskih kanala, ako ga radite na pravi način", rekao je mr. Simon Meglič tijekom nedavno održanog predavanja u sklopu Web Marketing Akademije na temu 'E-mail marketing' (newsletter). 

Meglič je svoje 10-godišnje iskustvo u web-marketingu i upravljanju kompleksnim internetskim projektima prenio stručnjacima za marketing savjetujući im da ciljevi trebaju biti konstantno dizanje prodaje, lojalnost i zadovoljstvo kupaca, niska cijena promocije i visoki ROI, segmentirano i ciljano promoviranje te precizno mjerenje. S korisnikom odnosno kupcem bitno je izgraditi dobar odnos uz povjerenje. Prema njegovim riječima, 80 posto vremena odlazi na proces pripreme, gradnje povjerenja, analiziranja i komunikaciju, 15 posto odlazi na vaša rješenja, a samo pet posto na prodaju. E-mail marketing od svih digitalnih promocijskih kanala daje najveći ROI i povećava prodaju.

No, kako to sve sprovesti u praksi? Prvi korak je prijava u newsletter. U formularima tražite što manje podataka korisnika kako ne bi na samom početku odustali te navedite da osobne podatke štitite sukladno Zakonu o tajnosti i zaštiti osobnih podataka. Sada kada imate bazu podataka, možete početi sa slanjem newslettera. Optimalno je da ih šaljete ne češće od jednom tjedno i ne rijeđe od jednom mjesečno. Newsletter prvenstveno treba biti orjentiran na vašu prodaju, no ne zaboravite i ostale vrlo bitne komponente koje morate ubaciti u njega: zabava (ljudi vole viceve), korisne informacije za korisnika, video linkove, prodajne akcije koje su u tijeku čime istovremeno gradite svoj branding, ali i povjerenje.

1 Ako želite privući veći broj korisnika, osmišljavajte nagradne igre koje su odličan mamac za nove korisnike. Ovdje ih dijelimo na klasične nagradne igre s nagradnim pitanjem i na viralne nagradne igre gdje je potreban dodatan glas za preporuku čime ćete dobiti novog korisnika. Ljudi vole besplatne stvari pa ne zaboravite na besplatne e-knjige ili stručne i korisne savjete, besplatna savjetovanja. Na vašoj web stranici istaknite dio koji mogu pročitati samo članovi newslettera jer je to još jedna prilika za nove korisnike.

2  Redovito čistite bazu korisnika od nevažećih e-mail adresa jer ćete u suprotnom dobiti negativne bodove od Google-a.

3 Sadržaj neka bude relvantan, sažet, dinamičan i zanimljiv. Zapamtite da korisniku u newsletteru nisu najbitnije tehničke i stručne specifikacije onoga što prodajete, ne zamarajte brojevima, pišite zašto je ono što nudite potrebno korisniku, zaintrigirajte ga, opišite problem i ponudite rješenja. Iskoristite priče/izjave zadovoljnih korisnika.

4 Najbitniji dio newslettera je naslov jer ćete prema tome zaintrigirati ili odbiti korisnika. Neka naslov bude intrigantan, provokativan, zanimljiv, informativan, neodoljiv. Upotrijebite ime slavne osobe, koristite aktualne teme, budite izravni i kratki. Bitno je da je jasno tko šalje newsletter, a naslovima privucite pažnju. Dobar naslov ima element hitnosti (spomenuto vrijeme i problemi), pobuđuje znatiželju, kratak je i sažet (do šest riječi, manje od 46 znakova), izostavite glagole, npr. umjesto da napišete "Imamo akciju s 50 posto popusta", napišite "Akcija 50 posto popusta". Navedite potrebe i interese vaših primatelja, recite im, da ako ne otvore i ne pročitaju vaš e-mail, propustiti će neke važne stvari. Nikako nemojte davati lažna obećanja, korisnici pamte, budite profesionalni. S vremena na vrijeme šaljite personalizirane mailove jer ljudi vole pročitati svoje ime i vidjeti da je informacija upućena baš njima. No, ne pretjerujte.

5 Dvije stvari koje nikako nemojte zapostaviti i koje moraju biti jasno istaknute su "Call to action", navedite ljude da kliknu na vaš link i prijave se/kupe vaš proizvod, istaknite, boldajte link. Sljedeća stvar koje se ljudi boje su odjave s newslettera. Ako se osoba želi odjaviti, mora imati jasno naznačen i vidljiv link na odjave koji nemojte sakrivati. Ne zaboravite na akcije: posebne pogodnosti za rođendan, rasprodaje, paketi (npr. hotel plus avion), dodajte poklon (može biti samo simboličan), tematske akcije za npr.Valentinovo. Zanimljiv sadržaj, jednostavna odjava, bez "spam" ključnih riječi (npr. free, viagra…), slika neka ne bude više od 40 posto sadržaja, to su ključni elementi za dobar newsletter. Web Marketing Akademija kreće s novom generacijom polaznika u svibnju kada ćete imati prilike ponovno prisustvovati dvodnevnom predavanju o e-mail marketingu, newsletteru.

Martina Lenac, Event manager Web Marketing Akademija

Komentirajte prvi

New Report

Close