Iskorak na tržište fiksne telefonije i TV usluga je Vipnetu u 2012. donio povećanje operativne dobiti za 2,2 posto na ostvarenih 69,4 milijuna eura dobiti (526 milijuna kuna).
Prihod od 420,4 milijuna eura je na razini onog iz prethodne godine, no kada bi se isključile tečajne razlike i prihod iskazivao u kunama, tada bi bio veći za oko 35 milijuna kuna (4,7 milijuna eura), ističu u toj tvrtki. Naime, zbog konsolidacije Vipnet sve poslovne rezultate izražava u eurima iako prihod ostvaruje u kunama, a na što u konačnici u manjem obimu može utjecati tečaj. Ovaj operater je u 2012. investirao ukupno 78,8 milijuna eura, a od čega gotovo 150 milijuna kuna otpada na kupnju digitalne dividende (frekvencije). Mladen Pejković, predsjednik Uprave Vipneta, očekuje da će se ista razina investicija, izuzevši 20-ak milijuna eura kojima su jednokratno kupljene frekvencije, realizirati i u ovoj godini. Inače, tvrtka je lani platila 91,7 milijuna kuna naknada za dozvole za uporabu radiofrekvencijskog spektra U ovu godinu je Vip ušao s 1,92 milijuna mobilnih korisnika, a što je manje u odnosu na 2,17 milijuna koliko ih je bilo krajem 2011.
Sličan trend bilježe i ostali operateri na hrvatskom tržištu. U Upravi Vipneta ističu da se radi o trendu u kojem, zbog vrlo povoljnijih ponuda, sve više građana počinje koristi jednu SIM karticu, a umjesto njih 2-3. Stoga, iako je broj prepeid korisnika pao za 11,5 posto u odnosu na godinu prije, broj klasinčih postpaid pretplatnika se povećao za šest posto. Na to je utjecalo i sve više pametnih telefona koji su vezani uz pretplatničke podatkovne tarife. Kako se između pametnih telefona može, koristeći npr. Viber, pričati besplatno, Vipu je prosječni mjesečni prihod po korisniku pao za 5,1 posto na 12,3 eura. Ovaj operater želi u budućem razdoblju igrati sve veću ulogu i na tržištu fiksnih usluga. Pejaković pojašnjava da je njihova infrastruktura dostupna u 300 tisuća kućanstava, a trenutno fiksne usluge koristi 163 tisuće pretplatnika, što je povećanje od 13,5 posto. Tvrtka je snažno u segment fiksnih usluga zakoračila još 2011. kada je preuzet B.net, a prvi čovjek Vipneta kaže da se to pokazalo ispravnim jer je na tragu i velikih svjetskih telekoma koji se razvijaju u pružatelje kompletnih telekom i TV usluga na nacionalnoj razini. Fiksne usluge, uz jačanje 3G segmenta će i u ovoj godini biti glavni fokus tvrtke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu