Postanimo brend hrane i inovativne proizvodnje

Autor: Poslovni dnevnik , 28. veljača 2013. u 13:58
Željko Goja, osnivač i direktor tvrtke HSTec

Hrvatska treba graditi ljude i potencijal za nova europska partnerstva iz kojih će nastati mnogo novih malih tvrtki.

Nužno je da se snažno okrenemo prema radu, znanju i poduzetničkoj kulturi uz smanjenje birokratiziranosti. Potrebno je definirati strategiju razvoja uz opći konsenzus oko vizije Hrvatske 2020. Strategija treba promicati rad, marljivost, kreativnost, inovacije, znanje i nadu.

Za izlazak iz recesije moramo u tvrtke vratiti kulturu rada, inovativnosti i kreativnosti. Samo jasnom strategijom, misijom, vizijom i jasnim ciljevima razvoja možemo privući kvalitetne projekte, programe i partnerstva i ostvariti i prije 2020. razvijenu, bogatiju zemlju ugodnu za rad i život. Naši glavni resursi su u prvom redu ljudi, prirodne ljepote, raznolikost i položaj. Hrvatska 2020. može postati poznati brend ne samo u turizmu već i u inovativnoj proizvodnji prepoznatljivih industrijskih proizvoda i proizvodnji prepoznatljive kvalitetne hrane. Za to su nužna efikasna i osmišljena ulaganja u razvoj. Mi u HSTecu kontinuirano ulažemo u razvoj, a efikasnost našeg razvojnog tima baziramo na principu otvorene inovacije, gdje se u suradnji s vanjskim partnerima, istraživačkim institucijama i kupcima stvaraju stalno novi inovativni proizvodi. Mislimo da HSTec može biti jedan mali primjer koji pokazuje da se spojem velikog rada, znanja, tradicije i položaja može ostvarivati niz partnerstva i novih tvrtki i novih projekata za koje dodatnu priliku stvara ulazak u Europsku uniju.

Danas više nije toliko važna trenutna snaga gospodarstva, veličina zemlje, broj stanovnika, već znanje ljudi, kulturne vrijednosti, okruženje, kvaliteta života, način komuniciranja i ponašanja. Hrvatska treba graditi ljude i potencijal za nova europska partnerstva iz kojih može nastati veliki broj novih malih i srednjih tvrtki. Bitno je pritom da politika svojim mjerama kontinuirano podiže konkurentnost rada i izvoza uz organizirano poticanje investicija koje u sebi imaju elemente inovativnosti. Pri tome moramo iskoristiti financijski okvir strukturnih fondova. Ta sredstva mogu biti vrlo široke namjene i u velikoj mjeri moraju biti ulagana u razvoj inovativnog maloga i srednjega gospodarstva i u stvaranje efikasne regionalne razvojne infrastrukture. To može znatno pridonijeti podizanju razine razvijenosti regija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close