U Hrvatskoj uskoro počinje H&M-ova akcija ‘staro za novo’

Autor: Poslovni dnevnik , 22. veljača 2013. u 14:50
PIXSELL

Akcija bi se u ožujku trebala proširiti i na hrvatsko tržište.

 Modni lanac H&M počeo je u četvrtak u Njemačkoj akciju zamjene stare odjeće za novu. Uskoro će se ona proširiti i na ostale zemlje u kojima popularni brend ima svoje trgovine, uključujući i Hrvatsku. Kako je najavljivano, u Hrvatskoj će se odjeća prikupljati u trgovinama u Arena Centru na zagrebačkom Laništu te u City Centeru One u Splitu.

Umjesto da je bace, kupci će tako staru, nošenu odjeću, bez obzira na to gdje je kupljena, moći donijeti u trgovinu te ostvariti popust na kupnju. Za vreću odjeće dobit će vaučer, a ograničenje je dvije vreće odjeće po osobi dnevno. U Njemačkoj, u kojoj je akcija već počela, građani godišnje iz svojih ormara izbace gotovo milijun tona odjeće koju više ne mogu ili ne žele nositi. “Jednostavno želimo smanjiti otpad i učiniti nešto za okoliš“, objasnila je za Deutsche Welle Anna-Kathrin Bünger iz H&M-a zašto su pokrenuli tu akciju. No, unatoč tome što u H&M-u kažu da to čine iz ljubavi i brige prema okolišu, aktivisti Greenpeacea smatraju kako velikodušni pothvat ipak nije toliko povezan s brigom za okoliš koliko sa zaradom.

“U svakom je slučaju jako pohvalno da H&M razmišlja o zaštiti okoliša. No, unatoč tome, akcija je paradoksalna. Naime, model prodaje takvih tekstilnih discountera zasnovan je na tome kako prodati što veću količinu odjeće. Samim time je već u početku teško govoriti o zaštititi klime i okoliša, pogotovo ako se zna da H&M dijeleći spomenute kupone zapravo kupce potiče na novu potrošnju“, poručila je Kathrin Bodde iz Greenpeacea, ističući kako se takve akcije trgovcima isplate dvostruko. “One pozitivno utječu na imidž tvrtke, a dijeleći kupone privlače i nove kupce. Čak i oni koji od njih preuzimaju staru odjeću i cipele profitiraju jer tako dobivaju robu koja bi inače možda završila na otpadu”, objašnjava Bodde.

Poslovanje rabljenom robom također je u porastu. Kako piše Deutsche Welle, cijene stare odjeće i cipela od 2010. porasle su za gotovo 80 posto. Najviše se zarađuje na garderobi u dobrom stanju, koja se prevozi u inozemstvo i tamo prodaje. Drugim riječima, tek mali dio poklonjene odjeće odlazi raznim socijalnim ustanovama koje ju onda dijele onima koji sebi novu odjeću ne mogu priuštiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close