"The Brit Hostel" je još jedan od netom otvorenih hostela u Zagrebu. Potpuno nov, renoviran i opremljen, nalazi se u samom srcu Zagreba, 10 minuta šetnje glavnom ulicom (Ilicom), odnosno dvije tramvajske stanice od Trga bana Jelačića i samo minutu pješice od Britanskog trga, koji je vlasnike ujedno inspirirao da svoj hostel nazovu "The Brit".
Kako je sve počelo? Moravka Pokrovac 2005. godine je otvorila tvrtku Dino usluge smještaja i iznajmljivanje vlastitih nekretnina, s time da je prvotna djelatnost bila najam vlastitih poslovnih i stambenih prostora. Otvaranjem hostela The Brit Hostel proširena je djelatnost tvrtke na ugostiteljstvo i pružanje usluga smještaja. Moravka Pokrovac hostel je otvorila zajedno s kćeri Mateom Pokrovac. Voditelj hostela Dalibor Mačkić također je obiteljski kadar. Za Poslovni.hr zajedno s Mateom progovorio je o novom biznisu.
"Najveća prepreka pri pokretanju biznisa u ova nezahvalna vremena je upravo naša svijest o tome da ulazimo u ogroman rizik, pogotovo zato što smo odluku o pokretanju morali donijeti u relativno kratko vrijeme. Naime, do otvaranja The Brit Hostela, prostor u Kačićevoj 3B, u kojem se hostel sad nalazi i koji je u našem vlasništvu, iznajmljivali smo kao poslovni prostor i kada nam je najmoprimac najavio da odlazi iz prostora, bilo je potrebno brzo reagirati i odlučiti hoćemo li pokretati nekakav posao ili ćemo pokušati iznajmiti poslovni prostor od cca 500m2. Upravo zbog loše situacije na tržištu nekretnina, odlučili smo se za vlastiti biznis u vlastitom prostoru", kaže Mačkić.
Hosteli samo niču
Negativna strana pokretanja biznisa u vrijeme krize je, kaže, svakako neizvjesnost koju donosi vođenje hostela kao uslužna djelatnost. U Zagrebu se u relativno kratko vrijeme otvorio respektabilan broj hostela s vrhunskom uslugom i dobrom lokacijom, stoga će u periodu koji je pred nama, stranim i domaćim gostima trebati ponuditi nešto više od samog noćenja, kaže Mačkić. S druge strane, dodaje, njihov se hostel nalazi u zgradi koja je u njihovom vlasništvu i nalaze se u samom centru grada, "jednom od najljepših dijelova Zagreba – u samoj blizini Britanskog trga, što su njihovi gosti već prepoznali". "Dakle, oslobođeni smo jedne velike stavke plaćanja zakupnine, koja je u ovom dijelu grada izrazito visoka i smatramo da je to naša velika prednost, kojom se može pohvaliti mali broj hostela u Zagrebu. Između ostalog, stopa poreza od 10% na turističke djelatnosti, dodatna je olakotna okolnost za sve koji se bave ovim poslom", dodaju.
Savjet
Savjet za sve one koji planiraju pokrenuti bilo kakav posao je da odmjere odnos rizika i potencijalnog dobitka, da uvijek dobro promisle i da se ne „zatrpavaju“ tako mladi silnim kreditima ako ne vjeruju sami u vlastite ideje. Unatoč lošem ekonomskom stanju, da se ipak pokuša razmišljati optimistično i na način da se trud i rad kad-tad moraju isplatiti. Univerzalnog recepta nema, ali svježa ideja, dobar tim ljudi i dobra volja je sve što treba za čvrst temelj svakog posla.
Nelojalna konkurencija je pogubna
"Ono što nas je ugodno iznenadilo i razveselilo je prijateljski nastrojen odnos gotovo svih hostela kojima smo se putem e-maila predstavili i obznanili da smo otvorili svoja vrata. Svi su bili puni podrške i dobronamjernih savjeta, a jedan od najvažnijih je bio taj da budemo pažljivi i obazrivi što se tiče cijena. Što to konkretno znači? Upozorili su nas da ne snizujemo cijene do razine da prelazimo u nelojalnu konkurenciju i naveli nam primjer iz Splita, gdje je zbog klasičnog dumpinga došlo do drastičnog pada cijene noćenja za cca 10 eura u godinu dana. Nedugo poslije toga, ipak smo primijetili da je negativni trend pretjeranog pada cijena uzeo maha, pa ste na listi booking stranica u istoj cjenovnoj kategoriji mogli pronaći hostel koji se nalazi na Ravnicama ili Jakuševcu i hostele iz užeg centra grada. Ne samo da je nelogično, već je dugoročno i pogubno za sve nas koji se bavimo ovim poslom. Naš cilj je nametnuti se kvalitetom usluge, raznolikošću sadržaja, toplinom i zanjem naših zaposlenika i svim ostalim sredstvima poštene konkurencije. Ono što nam se svidjelo kod određenih zagrebačkih hostela su inovativne usluge koje se nude, od različitih izleta, obilazaka grada, maštovitih radionica i tematskih večeri, što je postalo i dijelom naše ponude", iskreno će dvojac
Nemaju, kaže, konkretan uzor među zagrebačkim hostelima. "Ali moramo napomenuti da nam se sviđa što rade naši prijatelji HOBO BEAR, s kojima smo u kratko vrijeme ostvarili lijepu suradnju, SHAPPY HOSTEL sa svojim zanimljivim interijerom i izvrsnom lokacijom i THE HOUSE HOSTEL, koji se nalazi blizu autobusnog kolodvora u obiteljskoj kući s velikim dvorištem i pun je pogodak za opušten boravak u Zagrebu. Od europskih hostela nam se sviđaju portugalski hosteli, koji imaju pomalo boemsku priču i tematsko uređenje, što je i nama cilj", kažu.
S obzirom da je The Brit Hostel otvoren 22.12.2012. godine, rano je govoriti o nekim velikim uspjesima. "Ali budući da smo skromni, razveselio nas je velik broj ljudi koji su odsjeli u našem hostelu za Novu godinu, a još veću potvrdu smo dobili kada su se neki od tih ljudi vratili. Čest je slučaj da nam gosti samo navrate, a onda odluče ostati nekoliko dana. To je ono što nas najviše veseli, jer to znači da smo ih nečime privukli", kažu.
Po čemu su se odlučili izdvojiti?
Službeni slogan hostela je – „For everybody“, odnosno „Za sve“. U skladu s time, željeli bi, kažu, privući goste iz zemlje i inozemstva, ne samo mlade ljude i tzv. „backpackere“, već i obitelji s djecom, starije ljude koje vole putovati, poslovne ljude, studente na razmjeni i slićno. Imaju, kažu, kapacitet i komoditet koji bi zadovoljio sve potrebe svih navadenih skupina i upravo zbog toga se ne žele ograničavati. Puno truda ulažu, poručuju, upravo u odnos sa gostima, svoje osoblje (koje je, kažu, stručno i educirano da pruži gostima sve informacije o Zagrebu), njihovim aktivnostima dok se nalaze u našem glavnom gradu, mjestima koja žele posjetiti.
Pouka
Da danas pokrećemo tvrtku sigurno ne bismo žurili u tome i sve bi „izvagali“ po nekoliko puta. Također bismo filtrirali razne savjete sa svih strana koji su neizbježni kada se radi o pokretanju posla.
Na recepciji postoji mogućnost dogovora za obilazak grada uz vodstvo s vodičem koji je 'pun znanja o zagrebačkoj povijesti', ali i današnjem Zagrebu i njegovim zbivanjima. "Osim toga, velik trud ulažemo u komunikaciju s našim gostima i kada se odjave iz našeg hostela i vrate svojim kućama, bilo putem Facebook-a ili web site-a, na kojem smo nedavno pokrenuli zanimljivu kategoriju NEWS&BLOG, gdje objavljujemo priče o našim gostima, različite članke o aktualnostima i događanjima u Zagrebu, ali i pružamo mogućnost samim gostima da nam pošalju svoje osvrte o vremenu provedenom u našem hostelu i u Zagrebu, koje mi onda objavljujemo na svojim stranicama. To nam se čini kao jedan lijep način na koji ostajemo u kontaktu s njima i nakon što napuste Zagreb i Hrvatsku. Sljedeća važna stavka u našem poslovanju je udobnost i čistoća interijera, na koju izuzetno pazimo. U skopu našeg hostela se nalazi i udoban lounge bar, koji, kao i hostel radi 0-24, s time da je otvoren od 07-23h za sve one koji su željni dobre kave i ugodne atmosfere, a nisu gosti hostela. Radi se zapravo o prostoru u kojem se svi osjećaju kao u vlastitom dnevnom boravku, upoznaju jedni druge i različite kulture ili samo surfaju Internetom i uživaju uz TV", opisuju.
Nisu još, kažu, razmišljali o pokretanju posla van Hrvatske, ali ništa ne isključuju. "Ulazak u Europsku uniju i vrijeme će pokazati u kojem smjeru ćemo se kretati u budućnosti", komentiraju.
Savjet
Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je da se nametnemo kvalitetom i poštenim radom, kakva god vremena bila i da zadržimo svoj integritet bez obzira na sve.
Pitamo ih o početničkim greškama – je li ih bilo? "Budući da smo cijeli hostel zajedničkim radom postavili na noge u nepunih mjesec dana, početničke greške su neizbježne. Dovoljna je pokoja dezinformacija, žurba i prevelika želja da što prije zasjamo u punom sjaju da se nešto previdi. Nije se radilo o nekim velikim greškama, već pokojem pogrešnom izboru određenog dobavljača, pružatelja softverskih usluga i nabave programa za smještaj, s čime smo imali poprilčnih problema, ali uvođenjem fiskalne blagajne povećao se i broj različitih programskih rješenja, pa smo i mi svoje probleme brzo i uspješno otklonili. 10. Naš idealan zaposlenik je svestrana osoba širokih pogleda i svjetonazora, izvrstan govornik engleskog, a poželjno i još kojeg svjetskog jezika, entuzijast, radoholičar i osoba spremna sudjelovati u svakom segmentu ovog posla – od posla na recepciji do čišćenja i održavanja cijelog hostela. Za ovaj posao je vrlo važan odnos s gostima, koji iziskuju vašu potpunu posvećenost i ne toleriraju vam loš dan ili raspoloženje. Naše osoblje uvijek mora biti spremno i sa smješkom odgovoriti na svaki upit ili zahtjev gosta. Smatramo da naša mala obitelj – Petra, Moira, Mario i Lovro, posjeduju sve navedene vrline i znanja, što potvrđuju i naši gosti koji se često jave i ostave lijep komentar o njima", odgovaraju.
Trenutno ne zapošljavaju, jer se, kažu, nalaze van turističke sezone, ali svakako će biti potrebe za novim ljudima početkom sezone, kad jedna osoba po smjeni neće biti dovoljna da se kvaliteta usluge održi na ovoj razini. "Svakako će biti potrebni mladi ljudi koji vole i žele raditi, naročito u dijelu dana oko prijave i odjave gostiju, kada je u hostelu velika koncentracija ljudi koju treba smjestiti, dati im sve potrebne informacije odmah i sada, bez čekanja, zastoja i nervoze koja se može pojaviti nakon dugog puta i sl. Svi naši zaposlenici imaju dobre plaće, pogotovo s obzirom na ekonomsku situaciju, koje im se bez iznimke isplaćuju na vrijeme, bez obzira na to kako firma posluje. Naše je geslo da je samo zadovoljan radnik ujedno i dobar radnik", poručuju.
Svakog utorka donosimo po jednu priču iz rubrike 'Moja ideja' u kojoj predstavljamo mlade poduzetnike koji su se krizi unatoč odlučili hrabro započeti vlastiti biznis. Sve priče na jednom mjestu možete pročitati ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.meni je članak super, sviđa mi se ideja…
ja sam jedna od onih koja voli naći lijepi privatni smještaj u Hrvatskoj[/url] i naravno odsjesti u njemu, ali ipak ne znam da li bi se usudila otvoriti svoj vlastiti.
“Naime, do otvaranja The Brit Hostela, prostor u Kačićevoj 3B, u kojem se hostel sad nalazi i koji je u našem vlasništvu, iznajmljivali smo kao poslovni prostor i kada nam je najmoprimac najavio da odlazi iz prostora, bilo je potrebno brzo reagirati i odlučiti hoćemo li pokretati nekakav posao ili ćemo pokušati iznajmiti poslovni prostor od cca 500m2”
Koji burek! Pa taj su prostor iznajmljivali Chillout hostelu. On im otkazao. Prešao u bolji prostor. U pješačku zonu. I sada je bila velika pamet i poduzetništvo nastaviti se baviti onim što je radio bivši najmoprimac. Stvarno su se ubili od osmišljavanja, i mora se priznati da su imali puno mašte.
Mogli su iskreno reći. Ovdje bio hostel. Odselio. I najlakše je bilo otvoriti vlastiti. Ulaganja minimalna. A dok je bivši najmoprimac radio, proučili smo njegove mane i prednosti. I eto nas tu.
lol, i ovo je članak za poslovne novine? ni riječi o poslovanju, popunjenosti, profitu, povratu na investiciju, oportunitetnim troškovima u odnosu na puki najam, nego samo trla-baba-lan.
od poslovnih podataka uspio sam samo dokučiti da hotel ima “sezonu”, što li je pa to? valjda radi samo za studentskih ferija?
zatim sam dokučio da je “fair” konkurencija ona s kojom se dogovaraju cijene. ??!
i da zaposleni moraju biti “radoholičari” ??! valjda da vole raditi, pa makar i badava.
ovaj članak bi više spadao u neki humoristički časopis.
imam snažan dojam da ljudi to iznajmljuju iz hobija, popunjenost i zarada je mala, ali, eto, imaju novce iz drugih izvora, a i ne moraju plaćati porez na nekretnine.
tipična priča jednog rentera betonjara na obali, očito isto važi i za centar zagreba.
članak je u biti idealan argument kako što prije treba uvesti porez na nekretnine: “gazde” u centru grada drže cijene visokim iako nitko ne unajmljuje i zato centri gradova izgledaju kao kulise horror filmova, zdrave konkurencije u takvoj situaciji niti nema, a one koji nešto pokrenu niti što tjera niti motivira da unaprjeđuju svoj biznis.
Uključite se u raspravu