Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je koncentraciju poduzetnika Andre d.o.o. i Novi list d.d. do koje je došlo kada je Andre stekao 80,3 posto udjela u Novom listu.
Sudionici koncentracije su prije njezine provedbe djelovali na istim mjerodavnim tržištima. Riječ je o tržištu naklade općeinformativnih dnevnika i tržištu oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima na kojima je Novi list djelovao izravno, a Andre neizravno, putem vlasničkih udjela u Glasu Istre Novine. Provedbom koncentracije Andre na tim tržištima ima udjele između 10 i 15 posto.
Agencija je utvrdila da provedbom koncentracije nije došlo do negativnih učinaka na tržišno natjecanje s obzirom na broj i tržišnu snagu konkurenata koji djeluju na tim tržištima. Naime, više od 70 posto udjela u tržišta prodane naklade i više od 60 posto u tržištu oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima odnosi se na dnevnike 24 sata, Jutarnji list i Večernji list. Stoga bi povećanjem tržišnog udjela poduzetnika Andre ova koncentracija mogla pridonijeti jačanju konkurencije između nakladnika na mjerodavnim tržištima.
Međutim, unatoč tome što je koncentraciju ocijenila dopuštenom, Agencija će protiv poduzetnika Andre d.o.o. pokrenuti postupak utvrđivanja uvjeta za izricanje upravno-kaznene mjere zbog nepodnošenja prijave namjere provedbe koncentracije na ocjenu u zakonskom roku. Naime, obveza prijave za Andre je nastala 25. studenog 2011., kada je kupnja udjela u Novom listu provedena kroz Središnji depozitarij SKDD-a. Riječ je o lakšoj povredi Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja za koju se može izreći upravno-kaznena mjera u visini do 1 posto ukupno ostvarenog prihoda na tržištima na kojima djeluju sudionici koncentracije.
Upravo je i taj propust bio jedan od povoda zbog kojih je Agencija poduzetnike iz područja medija nedavno javno podsjetila na obveze prijave koncentracije. Naime, opće je pravilo za sve poduzetnike, na svim tržištima, da samo one koncentracije čiji sudionici, prema kriteriju ostvarenog prihoda, prelaze zakonom utvrđeni prag ekonomske veličine, podliježu obvezi prijave i kontroli koncentracije od strane AZTN-a. Međutim, Zakon o medijima i Zakon o elektroničkim medijima poduzetnicima iz područja medija propisuju obvezu podnošenja prijave koncentracije na tržištu naklade medija neovisno o tome jesu li ispunjeni uvjeti ukupnoga prihoda. U tom slučaju nakladnici medija podnose prijavu Agenciji, koja onda koncentraciju ocjenjuje isključivo sukladno propisima o zaštiti tržišnog natjecanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu