Rekordan gubitak Peugeota od pet milijardi eura

Autor: Tomislav Oharek , 13. veljača 2013. u 22:00
Philippe Varin, predsjednik Uprave Peugeota/EPA

Prodaja automobila u Europi lani u slobodnom padu

Posrnuli francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroën prošlu je godinu zaključio s rekordnim gubitkom od pet milijardi eura, no Uprava je poručila kako uspješno provodi plan smanjenja troškova koji bi ozbiljnije rezultate trebao dati već polovicom godine.

Astronomski gubitak Uprava prvenstveno pripisuje otpisu imovine povezanom sa sve težim stanjem na europskom tržištu automobila. Prihodi grupe smanjili su se 5,2 posto, na 58,4 milijarde eura. Ukupno su otpisali 4,7 milijardi eura imovine.

Kompanija se suočila s padom potražnje, te s rastućim cijenama čelika i drugih materijala, zbog kojih je u prošloj godini njezin odjel za proizvodnju vozila zabilježio operativni gubitak od 1,5 milijardi eura.

Izvršni direktor Philippe Varin kazao je da gubitak "odražava pogoršanje okruženja u automobilskom sektoru u Europi". No rekao je kako su programi rezanja troškova i otpisa imovine premašio ranije prognoze. Poslovna politika kompanije krajem prošle godine postala je i političko pitanje zbog najavljenog ukidanja na tisuća radnih mjesta u Francuskoj. To je Upravi zamjerio predsjednik François Hollande jer je kompanija tražila sedam milijardi eura državne pomoći za sanaciju svoje finacijske divizije. Ipak katastrofalni rezultati itekako imaju uporišta i u realnom stanju na tržištu automobila. Prodaja automobila u Europi lani je pala za 8,2 posto u odnosu na godinu ranije i na najnižu razinu od 1995., pokazali su podaci udruženja europskih proizvođača automobila ACEA. Francusko tržište automobila smanjilo se u 2012. za 13,9 posto.

Peugeot je najveća žrtva tog urušavanja prodaje koje je bilo posebno izraženo na njegovim ključnim tržištima u Francuskoj, Španjolskoj i Italiji. Peugeotov je udio u prodaji u južnoj Europi pao na 11,7 u 2012., sa 12,4 posto u 2011. godini, a dominaciju polako grade Volkswagen i Hyundai-Kia.

Na ruku Peugeotu ne idu ni procjenje kako će se potražnja za automobilima u Europi vjerojatno ove godine smanjiti za dodatnih tri do pet posto a ostat će prigušena i u doglednoj budućnosti. Uprava se ipak nada da će taj minus nadoknaditi na tržištima u razvoju pa očekuje rast prodaje od 8% u Kini i po dva posto u Južnoj Americi i Rusiji. to

Komentirajte prvi

New Report

Close