Vojni brodovi posao za škver, ali Filipincima nitko još službeno nije pisao

Autor: Marija Brnić , 01. veljača 2013. u 15:11
Škver u Kraljevici, koji je u međuvremenu završio u stečaju, potencijalni izvođač/PIX

U Hrvatskoj, međutim, još nema nikakvih službenih informacija o tome tko bi zapravo mogao predati takvu ponudu Filipincima.

Hrvatska je uz Južnu Koreju, SAD, Izrael i Australiju jedna od pet zemalja koje su iskazale interes za gradnju fregata i patrolnih brodova za Filipine.

Ta će država, koja u idućih pet godina namjerava uložiti 1,8 milijardi američkih dolara u modernizaciju svojih oružanih snaga, uskoro pozvati i na predaju obvezujućih ponuda. Filipinski mediji izvještavaju kako je tamošnji vojni vrh ponude za gradnju brodova počeo dobivati u posljednjem tromjesečju prošle godine te kako će se u nabavu definitivno ići tijekom ove godine. No, kolika je planirana vrijednost i koje će konkretne zahtjeve imati naručitelj, tek se razmatra. U Hrvatskoj, međutim, još nema nikakvih službenih informacija o tome tko bi zapravo mogao predati takvu ponudu Filipincima i sudjelovati u gradnji vojnog broda. Mogućnost suradnje u tom je segmentu, naime, s hrvatske strane Filipinima upućena jesenas, za službenog posjeta ministra obrane Ante Kotromanovića. S Kotromanovićem su u pratnji bili i predstavnici Hrvatske brodogradnje Jadranbrod, Brodarskog instituta i Agencije RH Alan.

No, u samom MORH-u nam je rečeno kako još nemaju informacija ni o mogućim pozivima iz Filipina, kao ni o eventualnoj daljnjoj suradnji. S obzirom na sastav delegacije, očito je riječ o modelu patrolnog broda koji je za MORH prije nekoliko godina izradio Brodarski institut, a za koji bi Hrvatska brodogradnja, po svemu sudeći, trebala osigurati graditelja. Idealni za takve poslove bili bi škver u Kraljevici, koji je u međuvremenu završio u stečaju, te Brodosplitov BSO. No, uključiti bi se, kažu neslužbeno u upućenim krugovima, mogli  i ostali brodograditelji, ali šanse hrvatske ponude, upozoravaju, umanjuje u startu to što prototip broda s Brodarskog instituta nikad nije izgrađen, a referenci u gradnji većih vojnih brodova nedostaje većini brodograditelja koji bi potencijalno mogli sudjelovati u projektu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close