Nakon što je postigao svjetsku slavu igrom Spaceforce Rouge Universe, zagrebački studio za proizvodnju računalnih igara Dreamatrix iznenadio je novim uspjehom: njihov projekt prikupljanja mikrodonacija za novu igru Legends of Dawn postao je najuspješniji hrvatski mikrodonacijski projekt na internetu dosad.
O kakvu je studiju riječ, najbolje govori podatak da je njihova uspješnica Spaceforce Rouge Universe prevedena na čak 15 jezika i da se uspješno prodavala za 300-tinjak kuna po licenciji, gotovo i kao i najrazvikaniji igraći blockbusteri.
Direktor Dreamatrixa Marko Banjac koji je za računalnu igru Legends of Dawn na Kickstarteru prikupio 250.000 kuna, kaže da im je to ulaznica za najveću platformu za prodaju računalnih igara.
Zašto ste pokrenuli kampanju na Kicksterteru?
Ne toliko zbog novca koliko zbog reklame. Tako smo dobili svjetsku reklamu, više od 2000 prednarudžbi i, naravno, odmah zaradili 250.000 kuna. No, važnije od novca u ovoj fazi jest to što je odjek bio zaista velik. Naime, na Steamu, najvećoj platformi za prodaju računalnih igara, skočili smo na njihovu greenlight popisu sa 1500. na 26. mjesto u nekoliko tjedana. I to u konkurenciji najvećih svjetskih studija.
Zašto vam je to važno?
Zato što smo se na toj listi popeli zahvaljujući glasovima igrača i posjetitelja Steama, što pokazuje da postoji velik interes za našom igrom. Te stoga što je greenlight top-lista s koje prvih 10 naslova ulazi izravno na Steam.
Znači, iskoristili ste Kickstarter kao reklamu i poticaj da uspijete na Steamu, a najvećoj internetskoj trgovini za prodaju igara?
Da, iskoristili smo Kickstarter u sinergiji sa Steamom i tako osigurali prepoznatljivost igre u trenutku kad je pustimo u prodaju. Idući je cilj ući među top 10 igara na greenlightu, jer nam to osigurava veliku prodaju.
Mnogi projekti iz Hrvatske već su se okušali na Kickstarteru, ali bezuspješno. Što je prema vašem mišljenju bilo presudno za vaš uspjeh?
Ljudi misle da se dovoljno prijaviti na Kickstarter da bi dobili novac, ali nije tako. Dreamatrix već pet godina radi na razvoju igre Legends of Dawn. To je RPG igra, pripada žanru igara koje je najteže napraviti. Teže su jedino MMORPG igre poput World of Warcrafta. Takve igre rade ne timovi nego kompanije s nekoliko stotina zaposlenih i nekoliko desetaka milijuna dolara budžeta. Legends of Dawn napravio je tim od osam ljudi s višestruko manjim sredstvima. Razvili smo jako dobar proizvod. To je ono što je bilo odlučujuće. Dodatno smo podigli prašinu time što smo razvili novi 'RPG engine'. Stvorili smo tehnologiju koja omogućuje brzu i povoljnu izradu novih RPG naslova. Danas imate, primjerice, 'engine' tipa Unreala, koji je možda i najbolji, ali bez pet milijuna dolara ne možete krenuti u razvoj igre. Naš 'engine' i set alata koji dolaze s njim poseban je po tome da omogućuje umjetnicima ostvariti zamišljeno bez potreba za programiranjem. K tome, Dreamatrix ga dijeli besplatno za nekomercijalnu upotrebu, a ako želite prodavati igre na našem 'enginu', plaćate licenciju. U svijetu je i inače trend da igrači (modderi) nakon igranja pokušaju napraviti nešto svoje, ako im je to omogućeno. I to je ono što je gaming zajednica prepoznala.
Kakve su reakcije na vaš uspjeh na Kickstarteru?
Ljudi su taj uspjeh primili iznenađujuće olako. Svaki dan dobijem deset mailova s upitima li li bi s dotičnom osobom išao u sličan natječaj na Kicksterteru. Ne moram ni reći da mi se uglavnom javljaju ljudi koji su u nekoliko dana sklepali ideju i žele za nju dobiti novac. No, tako ne ide. Donatori na Kickstarteru se ne razbacuju novcem. Pomno biraju i ne možete ih varati. Koliko znam mi smo jedini projekt iz Hrvatske koji je uspio, a usporedbe radi, polovica svih projekata na Kicksterteru – ne uspije.
Zašto?
Na Kicksterter se prijavljuju zapravo velike korporacije koje se reklamiraju kao 'indie', dakle nezavisni projekti. No, oni tu platformu koriste za promociju ozbiljnih projekata i u to ulažu ozbiljan novac. Ne možete skupiti više od 10.000 donatora ako niste uložili u promociju svog projekta barem 250.000 dolara. Jedna od igara koja je uspjela skupiti blizu četiri milijuna dolara na Kickstarteru za svoj navodni neovisni projekt je ni manje ni više nego jedan od najvećih studija za razvoj igara na svijetu, kalifornijski Obsidian. Eto, to su igrači s kakvima se natječete za novac donatora na Kickstarteru, što znači da se za nastup morate ozbiljno pripremiti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu