Neočekivani pad: Troškovi širenja nagrizli dobit H&M-a

Autor: Poslovni.hr/Hina , 30. siječanj 2013. u 12:14
Epa

Većina poslovanja tog modnog lanca koncentrirana je u Europi, gdje potrošnju prigušuju dužnička kriza i porast nezaposlenosti.

Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) izvijestio je u srijedu o neočekivanom padu dobiti u četvrtom poslovnom tromjesečju, dijelom zbog većih troškova koji prate njegova nastojanja da konkurira španjolskom Inditexu.

U razdoblju od rujna od studenog prošle godine neto dobit spustila se na 5,29 milijardi švedskih kruna (825 milijuna dolara), s 5,36 milijardi kruna koliko je iznosila u istom razdoblju prethodne godine. Prihodi su porasli pet posto, na 37,9 milijardi kruna. Bruto marža smanjila se na 61,6 posto, sa 61,9 posto koliko je iznosila u prethodnom tromjesečju. Druga po veličini modna grupa u svijetu, nakon Inditexa, tumači da su na njezine poslovne rezultate utjecala dugoročna ulaganja u internetsku trgovinu, novi lanac robnih kuća, planovi o uvođenju novih modnih linija i neobično snažna švedska kruna.

Većina poslovanja tog modnog lanca koncentrirana je u Europi, gdje potrošnju prigušuju dužnička kriza i porast nezaposlenosti. "Dugoročne investicije dovele su do većih troškova a zasada uglavnom još nisu ostvarile prihod", tumači izvršni direktor Karl-Johan Persson.

"Smatramo ipak da su potrebne i mudre jer im je cilj stvoriti uvjete za širenje u budućnosti kao i za dobit, a time i za daljnje jačanje položaja H&M-a", dodao je. Grupa planira u novoj poslovnoj godini koja je počela 1. prosinca 2012. otvoriti 325 novih trgovina, u odnosu na 304 koliko ih je otvorila u 2011/2012.

Komentirajte prvi

New Report

Close