U sklopu projekta 'Poslovanje na kvadrat', tvrtka Evenio se odlučila za aktivniju prodaju putem interneta, tj. kao prodajni kanal koristit će newsletter. S obzirom na to kako imaju vrlo aktivan web site (www.klinfo.hr) te na njemu aktivno privlače posjetitelje na registraciju, u proteklih nekoliko godina uspjeli su skupiti dovoljnu veliku bazu email adresa korisnika.
Jako dobra postavka tih registracija je što su u samom procesu aktivno tražili privolu slanja svojih budućih newslettera i time drastično smanjili potencijalne prigovore. Osim toga, tko danas voli SPAM poruke?! Ne ulazeći u sve detalje što i kako će Evenio odraditi svoj prvi prodajni newsletter, tijekom coaching procesa se ipak pojavila jedna zanimljiva tema oko koje se mnogi poduzetnici spotaknu kada žele prodavati putem newslettera.
Što je cilj?
Naime, kao i u svakom poslovnom procesu, potrebno je znati što nam je cilj. I dok je svima nama cilj što više prodati, što više zaraditi, što više ovo ili ono, takav preopćeniti stav samo zakomplicira planirane aktivnosti. Načelno, cilj svake naše pojedinačne aktivnosti mora biti što jednostavniji i mora biti SAMO JEDAN. Kasnije svi ti mini ciljevi kumulativno čine ono što zapravo želimo (lovu, priznanje, klijente, projekte…).
Kod rada se Eveniom, na pitanje što im je cilj, odgovor je bio kako žele više prodati bojanki. I dok je to sve OK, ipak se tijekom coaching procesa pokazalo kako je to isuviše komplicirana postavka. Iskočilo je pitanje: koliko je realno da će netko kupiti na temelju jednog e-maila?
Razgovor, projekcije i analize ciljne grupe kojoj se obraćamo pokazale su nam da se ljudi koji čitaju e-mailove ne nalaze u 'modu' da iz e-mail sučelja (Gmail, Hotmail, Outlook, mobile mail…) budu spremni odmah naručiti prezentirani proizvod. I tu se cilj jasnije definirao: želimo da nam čitatelji kliknu na link gdje će otkriti više informacija o bojankama koje se prezentiraju.
Takva postavka je puno realnija (no ne nužno i manje vrijedna) i ono najvažnije – mjerljiva je. Ono što smo njome također dobili jest jasna slika što i kako ćemo komunicirati putem newslettera. Nestalo je razbijanje glave kako će naručiti, 'je li ovo previše ili premalo', 'a što ćemo s onom opcijom', 'na koje trikove ih trebamo uhvatiti'… Cilj je pridobiti ih da kliknu na link, a što je na tom linku je već neka druga tema. Stoga se fokus u stvaranju sadržaja poruke stavio na izazivanje želja (aktiviranjem emocija), kontroliranu razinu doziranih informacija (predugački e-mailovi se manje čitaju) i jasan poziv na akciju ('kliknite ovdje za više').
Jedna aktivnost = jedan cilj.
Gornji opis aktivnosti je vrlo jednostavan, no često u vođenju vlastitih biznisa zaboravimo na njega. Puno toga bismo htjeli napraviti u što manje koraka i vremena, trpajući ih sve u jedan veliki skup. A sve to često rezultira zbunjenošću primatelja no i samog poduzetnika jer od siline posla ne zna što bi prvo počeo raditi.
VIDEO 'Poslovanje na kvadrat': Pogledajte kako je bilo u posjeti tvrtki Evenio!
'Pred kandidatima je zahtjevan posao jer mijenjaju sebe'
Pogledajte sve videopriloge o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu