Nakon upoznavanja s finalistima natječaja 'Poslovanje na kvadrat', business coach Goran Blagus i financijski savjetnik Filip Jelić su sukladno planu nastavili susrete s predstavnicima tvrtki. Podsjetimo, izabrane tvrtke, Evenio, SF klima, grijanje i Pčelarstvo Daruvar, tri će mjeseca raditi s Blagusom i Jelićem na rješavanju konkretnih poslovnih problema te implementaciji novih poslovnih modela iz područja prodaje, managementa, marketinga i upravljanja financijama, sve u skladu s njihovim poslovnim planovima i ciljevima.
Dvojica stručnjaka koncentrirala su se na glavno pitanje: Što se dogodilo od posljednjeg susreta i kako teče napredak finalista?
Evenio >>> 'Imate dobar proizvod? Podignite cijenu!'
Varaždinska izdavačka tvrtka Evenio, koju vode dvije Jelene i jedna Kristina, radi vrlo aktivno u dva smjera. S jedne strane prihvatile su se analize prihoda po proizvodima, u čemu im pomaže Filip, dok s druge, s Goranom rade na aktivnijoj prodaji uz korištenje kanala poput newslettera i web portala. Istovremeno, pojavila se i potreba o informiranju oko zakonske regulative prodaje na internetu. "Evenio će početi s korištenjem naprednijeg sustava za newsletter putem kojeg će moći pratiti statistiku o klikovima, prijavljenim i odjavljenim korisnicima itd. Dosad nisu razmišljali o newsletteru na taj način", ističe Blagus, dodajući kako će vjerojatno koristiti popularni servis Mailchimp.
SF klima, grijanje >>> 'Ako želiš voditi biznis, moraš znati realne brojke'
I kutinski instalaterski obrt SF klima, grijanje napravio je svoju domaću zadaću. Naime, vlasnik Marko Fertelmeš je izvukao popis projektanata i njihove adrese, o čemu se pričalo kod prvog susreta, a radi i na okvirima pisma koje će se slati vlasnicima apartmana. Također, uspio je riješiti kredit za niskoenergetsku kuću koja će se pretvoriti u svojevrsni izložbeni prostor za njihove sustave. Plan je pretvoriti staru kuću u niskoenergetsku te iz toga napraviti case study u obliku knjižice koja će poslužiti kao prodajni alat.
Vlasnik obrta je napravio i analizu internetskog oglašavanja, izvukao konkretne brojke te izračunao koliko godišnje može zaraditi ulaganjem u Google Adwords. Pritom se pojavila i ideja o boljem pozicioniranju na Adwordsu i mogućnosti angažiranja stručnjaka u tom pogledu. "Fertelmeš je vrlo aktivan, spreman na ulaganja i promjene, kao i za alternativna rješenja. Spreman je dignuti firmu na višu instancu", kaže Blagus.
Pčelarstvo Daruvar >>> 'Šef mora znati zašto se nešto dobro prodaje!'
Pčelarstvo Daruvar, odnosno supružnici Kelemin, uhvatili su se ukoštac s problemom naplate i utvrdili konkretne aktivnosti kako ga riješiti. Ozbiljno su se primili i potrage za novim zaposlenikom u back officeu, a u tome će im pomoći tvrtka za zapošljavanje Adecco, koja će im savjetovati kako jasno isprofilirati tip osobe koja im je potrebna i njena konkretna zaduženja. Filip Jelić je pak Pčelarstvu dao dosta informacija i smjernica o tvrtkama koje se bave factoringom, s obzirom da su na prethodnom sastanku izrazili potrebu za prebacivanjem potraživanja.
U fokusu daruvarskog proizvođača meda i suvenira je također problem normi, kako u Hrvatskoj tako i EU, te zakonska regulativa koja je opsežna i mijenja se često. Naime, praćenje zakonske regulative iziskuje puno vremena za tvrtku i stoga se pojavilo pitanje mogu li se pronaći specijalizirani savjetnici za to područje. Na novom sastanku naši stručnjaci su Pčelarstvu predložili i aktivnije korištenje usluga Hrvatske gospodarske komore, koja bi im mogla pomoći u pronalasku distributera za strano tržište.
'O smjeru odlučuju sami'
Govoreći o finalistima, Goran Blagus je istaknuo kako svi oni kod ulaska u projekt nisu imali predodžbu koliko velik posao ih zapravo čeka. "Otvorili smo im različite mogućnosti i puteve. Naša primarna aktivnost nije puko savjetovanje, već zajedno s njima pronalazimo rupe i prilike u poslovanju te stvaramo različita rješenja, dok oni sami odlučuju u kojem će smjeru ići", zaključio je.
Filip Jelić pak posebno ističe pozitivnu energiju kod svih kandidata i želju za promjenama. "Na nama je da kandidatima proširimo vidike i pomognemo im ovladati alatima za unaprjeđenje poslovanja. Ispred njih je svakako zahtjevan posao jer mijenjaju sebe. Također smatram pozitivnim što su svi finalisti van Zagreba, ali i što se svi bave različitim djelatnostima kako bi i čitatelji dobili bolji uvid u specifičnosti različitih branši", kaže Jelić.
Pogledajte sve videopriloge o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!
Pročitajte više o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu