U skladu sa nepovoljnim markoekonomskim kretanjima i lošim prognozama za 2013 godinu, GfK indeks povjerenja potrošača zabilježio je u prosincu 2012 daljnji pad.
Komponenta koja mjeri sklonost potrošnji pala je sa 40 bodova u rujnu na 36 bodova u prosincu što potvrđuje prevladavajuće recesijsko raspoloženje potrošač. Kontinuirani pad sklonosti potrošnji u 2012 godini ukazuje i na proces razduživanja kućanstava kojeg je GfK zabilježio u ranijim istraživanjima.
Komponenta indeksa koja mjeri ocjenu sadašnjeg financijskog stanja pala je četiri boda što može biti odraz frustracije potrošača u mjesecu u kojem sezonski raste pritisak na potrošnju. Očekivanja budućeg dohotka su ostala nepromijenjena u odnosu na prethodno mjerenje.
Indeks je dobiven istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku stanovništva (N=1000) RH. Skala indeksa je od 0-100 pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu