Kako bi popravili poslovanje u Europi Starbucks će se okrenuti taktici koju primjenjuje na američkom tržištu. Naime, ovom lancu kafeterija Europa je važno tržište, a jedina je u protekloj fiskalnoj godini zabilježila pad dobiti. Njihov najveći problem u Europi je previše kafeterija u trgovačkim centrima s visokom najamninom, no tu su i drugi propusti pa se Starbucks sada okreće eksperimentiranju s akcijskim cijenama i programima vjernosti. Kako je u razgovoru za The Wall Street Journal kazala Michelle Gass (koja je zaslužna za oporavak kompanije na američkom tržištu, a sada je zadužena da to napravi i na europskom) Starbucks će se fokusirati na otvaranje kafeterija bliže mjestima gdje ljudi žive i rade, a zatvarati one na skupim lokacijama. Osim toga, više će se ulagati u marketing i dizajn kafeterija. Tako je Starbucks interijere svojih kafeterija počeo dizajnirati lokalno. U Engleskoj su ih uredili Chesterfield sofama, u Barceloni pločicama u Gaudijevom stilu, a u Amesterdamu muralima napravljenim od dijelova bicikala. Promjene su vidljive i na pićima i usluzi. Osim toga, mnoge nove europske kafeterije su licencirane lokalnim partnerima koji bolje razumiju tržište. Tako u Velikoj Britaniji sada ima 168 licenciranih kafeterija, za razliku 135 od godinu ranije. Istovremeno je broj kafeterija kojima kompanija upravlja direktno s 600 pao na 593.
Nerado u televizijske reklame
U SAD-u je prodaja, ali i cijena dionica Starbucksa počela kliziti 2007. u žaru za ekspanzijom u kojem su otvarane kafeterije na loše odabranim lokacijama. A kako je ekonomija slabila, i cijene su kave odbijale mnoge potrošače. I dok su se borili s padom poslovanja odlučili su se na emitiranje prve nacionalne reklamne kampanje, iako su tv reklame ipak rijetkost za Starbucks u SAD-u. Sada sličnu stvar rade u Europi prvenstveno kroz društvene medije, Facebook i Twitter, a nedavno su po prvi puta pokrenuli i televizijsku reklamu u Velikoj Britaniji. Prodaja u starim trgovinama u Europi, Bliskom istoku i Africi u padu je. Divizija koja uključuje Europu, u posljednjem je kvartalu 2012. objavila operativni gubitak od 6,5 milijuna dolara u usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije kada su ostvarili dobit od 2,5 milijuna dolara. U Americi, u kojoj je SAD najveće tržište operativna dobit porasla je istovremeno za 21 posto na 536,3 milijuna dolara. I zato se, dok potrošači u Europi štedljivo troše svoje eure, Starbucks odlučio na akcijske cijene nekih pića pa je umjesto 2,95 eura za malu bijelu kavu, cijenu u Njemačkoj snizio na 1,50 eura. Ta 12-tjedna promocija koja je završila u studenom, urodila je 28 posto boljim prometom. Osim toga pokrenuti su i nagradni programi i kartice vjernosti zbog čega je Starbucksova stranica na njemačkom jeziku zatrpana zahtjevima za otvaranje računa.
Još ništa od hrvatskog Starbucksa
Ipak, vjerojatno se ne možemo nadati da će Starbucks odlučiti otvoriti kafeteriju u Hrvatskoj. Iako se to najavljivalo nekoliko puta, prije dvije godine donijeli su odluku da u Hrvatsku ipak ne dođu. "Smatramo da Hrvatska ima dobar potencijal za Starbucks jer Hrvati cijene izvrsnu kavu. Nastavit ćemo evaulirati tržište i otvorit ćemo trgovine u Hrvatskoj kada za to bude pravo vrijeme", poručili su tada iz Starbucksa, a ekonomska kriza, propadanje sličnog lanca (britanski Costa coffee), ali i sama kultura ispijanje kave pridonijeli su da ovaj razvikani američki brend u Hrvatskoj još ne otvara svoja vrata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu