Fiskalizacija u ugostiteljstvu teče bez problema i zastoja, ocjenjuju čelni ljudi Ceha ugostitelja Hrvatske obrtničke komore (HOK) Ante Mihić i Udruge restoratera Hrvatske Miroslav Folnegović koji procjenjuju i da je novogodišnji promet u ugostiteljstvu bio očekivan odnosno sličan ili i nešto slabiji od lanjskog.
Naglasivši da sustav fiskalizacije u ugostiteljskim objektima, koliko je čuo od kolega s terena, normalno funkcionira, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a Mihić napominje i da su mu tek rijetki javljali o zastojima i to vrlo kratkim, gotovo nebitnim.
Od 16 tisuća ugostitelja-obrtnika, članova Ceha, većina ih je koji rade uzela certifikate, uređaje (blagajne) i softver za fiskalizaciju te ih već uspješno primjenjuje, a oni koji to još nisu jer s poslovanjem kreću sezonski, od travnja ili svibnja, na to se pripremaju, ističe Mihić. Zastoje u tom sustavu ne očekuje ni kasnije pa ni početkom ljeta i 'jače' sezone s dolaskom većeg broja turista i gostiju, vjerujući da je sustav kvalitetan i 'protočan'.
U vezi prometa u ugostiteljstvu u Hrvatskoj tijekom novogodišnjih dana i samog dočeka Nove godine, Mihić kaže da ga je teško procjenjivati, jer ovisi o ponudi destinacije, otvorenim objektima, turističkoj posjeti, lijepom ili lošem vremenu i drugom. U Šibeniku gdje on živi i radi vrijeme je bilo dobro, ali je bilo manje otvorenih hotela nego lani, pa je moguće da je i ukupni promet bio manji, što će konkretnije pokazati naknadne statistike.
Ocjenjujući taj promet lošijim nego lani, predsjednik Udruge restorana Hrvatske i Udruženja ugostiteljskih djelatnosti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Folnegović to objašnjava padom standarda građana, ali dijelom i odlascima hrvatskih građana na dočeke Nove izvan zemlje. I on, koji živi i radi u Zagrebu, za prvi dan primjene fiskalizacije u ugostiteljstvu ističe da je prošao bez problema i zastoja, da se računi uredno odmah izdaju te vjeruje u dobar učinak tog sustava. Pritom napominje i da sada taj sustav nije maksimalno opterećen, jer je na njega, kako procjenjuje, 'priključeno' tek oko 30 posto potencijalnih subjekata, te da će se pravo stanje stvari, pa i kvaliteta i protočnost sustava vidjeti početkom ljeta odnosno srpnja kada u Hrvatsku stigne velik broj turista i kada se na taj sustav moraju priključiti i drugi poduzetnici.
Ni on kao ni Mihić nisu čuli od svojih kolega da je netko zbog fiskalizacije zatvorio objekt, jer, kako kažu, ipak su iznosi koje su morali platiti za taj sustav mali u odnosu na sva druga fiskalna i parafiskalna davanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.***ne, nego ne žele izdat račun za dostavu… dok ne skuže da to mogu vodit kao uslugu cateringa, na njega je isto 10%… inace bezveze je da je pizza 10%, a ista ta pizza na kucnom pragu 25%… ne podržavam ne izdavanje računa, ali ovo shvaćam… a i inače sad će varati na način da opće neće izdavati pojedine račune
…ne uključuju fiskalnu blagajnu….štede na struji, pišu ručno….?
Upravo smo naručili pizzu, od konkurencije. Dobili smo račun na običnom
paragon -blokiću.
Što reći?
***zato jer je od jucer PDV 10% na pizzu koju poslužuju u pizzeriji, a 25% ako dostavljaju na vrata
Uključite se u raspravu