Pametni bi telefoni mogli postati najjači saveznici trgovaca

Autor: Poslovni.hr , 24. prosinac 2012. u 11:43
Ilustracija / thinkstock

‘U Hrvatskoj, unatoč visokoj penetraciji pametnih telefona, još uvijek ne možemo očekivati takav razvoj situacije.’

Kupovina preko interneta i pametnih telefona sve je privlačnija potrošačima, a pametni bi telefoni mogli postati najjači saveznici trgovaca u vrijeme praznika, pokazuje „Godišnji pregled blagdanske potrošnje“ koji je pripremila konzultantsko – revizorska kuća Deloitte u SAD-u, priopćili su iz Deloittea.

Polovica anketiranih potrošača posjeduje vlastite pametne telefone, od čega čak 68 posto ispitanika tvrdi kako će svoje telefone koristiti za obavljanje blagdanske kupovine. Primarno, uređaje planiraju koristiti za navigaciju, odnosno za lociranje trgovina (62 %), zatim za provjere i uspoređivanje cijene proizvoda (58 %) te za informiranje o proizvodu (50 %).

„Vlasnici pametnih telefona u SAD-u, mogli bi se pokazati izrazito dragocjenima trgovcima ove sezone, s druge strane, u Hrvatskoj, unatoč visokoj penetraciji pametnih telefona, još uvijek ne možemo očekivati takav razvoj situacije. Dok će očekivana blagdanska potrošnja ove skupine potrošača u SAD-u prema predviđanjima Deloittea iznositi $ 36 milijardi, odnosno 5,1 % ukupne blagdanske kupovine u trgovinama, u Hrvatskoj će taj udio biti zanemariv, ponajviše zbog toga što je potrošačima u našoj zemlji ovakav način kupovine još novitet.“, komentira Luka Baranović, menadžer u Deloitteovom Odjelu poslovnog savjetovanja.

Gotovo polovica (45 %) ispitanika planira blagdanske poklone nabaviti preko interneta, a mnogi će se kupci okrenuti internetu kako bi prošli povoljnije i kako bi prikupili dodatne informacije o proizvodima. Više od polovine ispitanika (55 %) navodi da prije kupovine proizvoda često  čita na internetu komentare o proizvodu, a gotovo 28 % ispitanika kaže da će se ove godine više nego prošle osloniti na kritike koje su ondje pročitali.

Skoro polovina (48 %) anketiranih kupaca ističe da će društvene mreže postati sastavni dio kupovnog procesa, pri čemu više od polovine navodi da će se preko društvenih mreža informirati o aktualnim popustima (54 %) i idejama za poklone (53 %).

Komentirajte prvi

New Report

Close