Ljudi nabolje uče iz neuspjeha. No, paradoks je u tome što u biznisu neuspjeh može biti iznimno skup. Business Insider donosi 15 pouka koje se mogu izvući iz velikih poslovnih neuspjeha, prema knjizi 'Mudrost neuspjeha', autora Laurenca Weinzimmera i Jima McConougheyja. Evo nekih od njih:
Ne dopustite da vas ego odvuče od saznanja kada trebate odustati
News Corp platio je MySpace 580 milijuna dolara, a prodao ga za 35 milijuna. Tržištem je zavlado Facebook. Ideja da budete prvi i ideja 'zaokreta' vrlo su zavodljive, no najveći su lideri naučili kada treba odustati upravo iz vremena kada su doživjeli neuspjeh.
Zapamtite da nitko ne želi 'najučinkovitiju cigaretu na svijetu'
R.J. Reynolds potrošio je više od milijardu dolara razvijajući 'Premier', cigaretu koja koristi komplicirani sustav, zbog kojeg je lakše sagorijevala i bila je manje toksična za pušače. No, pušačima se nije svidjela. Imala je čudan okus, bilo ju je teško zapaliti i pušači su morali jače uvlačiti. Napravili su najefikasniju cigaretu na svijetu koju nitko nije htio. Njabolji lideri ne rade prepostavke o klijentima, oni služe svojim klijentima.
Naučiti reći ne brzoj lovi
Izvršni direktor kompanije LA Gear postigao je je rast kompanije sa 11 na 820 milijuna dolara u samo četiri godine fokusirajući se na jedinstvene, moderne cipele koje su plasirane na tržište vrlo stručno. No želja zaviše novca uništila je kompaniju. Višak proizvoda prodavali su s velikim popustima, što je ugrozilo brend, uložili su u košarkašku obuću što je bilo izvan njihove temeljne djelatnosti, te su prodavali liniju obuće i u Wal-Martu. Izvršni direktor nije mogao reći 'ne' lovu na više novca, pa je na kraju platio za to. Sposobnost da se kaže 'ne' nečemu što izgleda kao unosna prilika jedna je od najvažnijih osobina koje lider može posjedovati.
Konstantno razvijajte nove ideje kako ne bi morali koristiti one koje su loše
Richard Branson često kaže da, ali on obično izabere prave stvari. On konstantno razvija nove ideje i zapisuje ih, tako da može planirati i provesti u djelo ono što će uistinu funkcionirati, a ne ono što mu prvo padne na pamet. Definirajte svoju organizaciju na temelju potreba i vrijednosti, a ne na temelju proizvoda. Stalno slijedite svoje mogućnosti, nemojte izabrati krive samo zato što su se našle ispred vas. Provjerite je li izbor usklađen sa strategijom.
Nemojte nasjesti na mamac i dopustiti drugim kompanijama da definiraju vašu strategiju
Coca Colu je Pepsi namamio u jedan od najvećih poslovnih debakla svih vremena. Coca Colin 'Projekt Kansas' bio je potaknut Pepsijevim projektom Challenge, koji je definirao gazirano piće kao izbor nove generacije. Coca Cola se uspaničila i igrala je po Pepsijevim pravilima, te je promijenila okus i formulu pića. Ova se greška smatra jedom od najvećih poslovnih pogrešaka u povijesti.
Lideri znaju da zbog previše gledanja 'preko ograde' mogu izignorirati ono što ih je učinilo uspješnima.
Ne zanemarujte osnovnu djelatnost koja vam već donosi hrpu novca
Netscape je napravio jedan od prvih i napopularnijih internet preglednika. Kompanija je težila napretku, razmišljajući 'izvan okvira'. Uložili su u stvaranje potpuno novog jezika za programiranje, i to od nule, a zanemarili su preglednik. Osnivač Mark Andreesen je ignorirao rudnik dijamanata koji je imao u dvorištu, što on naziva pogreškom od milijardu dolara.
Postoji razlog zašto su neki dobri u svom području. Jedna od najvećih pogrešaka lidera je što zaborave na to, poručuje se u tekstu Business Insidera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Da CocaCola je promjenila formulu prije 20 godina, zo više nije onaj okus našeg djetinjstva.
Uključite se u raspravu