Zbog ‘snježnih neprilika’ putnicima HŽ-a isprika, ali ne i povrat novca

Autor: Mateja Bratanić , 21. prosinac 2012. u 14:29
Photo: Anto Magzan/PIXSELL

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković pozvao je oštećene putnike da se jave se javiti službi za reklamacije.

Nakon što je nedavno promet u Hrvatskoj doživio kolaps zbog snijega, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković ispričao se svim oštećenim putnicima zbog otkazivanja i kašnjenja vlakova te ih pozvao da HŽ-u upute zahtjev za povratom novca za vozne karte. Oštećeni putnici koji odluče zatražiti povrat novca trebaju se javiti službi za reklamacije HŽ-a, rekao je tada Ratković. Također je dodao da će svaki zahtjev biti pojedinačno obrađen te da će njegov nalog biti da se svim putnicima kojima po zakonu pripada pravo na obeštećenje, novac vrati. No čini se da od povrata novca oštećenim putnicima neće biti ništa.

Na pitanja naših čitatelja o povratu novca za one koji imaju HŽ-ove mjesečne pokaze reagirali smo tako da smo istoga dana, 14.prosinca 2012., poslali upit na reklamacije@hznet.hr te njihovom odjelu za odnose s javnošću. Odgovor glasnogovornice HŽ Putničkog prijevoza Mihaele Tomurad Sušac dobli smo isti dan: „Putnici se mogu obratiti službi reklamacija na e-mail reklamacije@hznet.hr te će biti razmotren svaki zahtjev za povratom novca sukladno propisima. Putnicima će služba reklamacija poslati odgovor. U prilogu Vam šaljem propise".

Reakcija službe reklamacija je ipak 'nešto' sporija i njihov odgovor smo dobili tek danas. Kažu da ' nažalost nisu u mogućnosti vratiti iznos za prijevoznu kartu', jer su ' putnici uspjeli sa zakašnjenjem doputovati do svojih odredišta'.

Podsjećamo, na taj snježni dan 14.12.2012., iako su sve pruge na području Hrvatske bile otvorene za promet, zbog kvarova na vlakovima i lokomotivama zbog niskih temperatura i velikih količina snijega uz prugu neki su vlakovi otkazani. Putnički su vlakovi zbog zaustavljanja na stajalištima i manjim kolodvorima kako bi preuzeli putnike, kasnili od 30 do 60 minuta.

No, čini se da su za HŽ određena kašnjenja prihvatljivo. Naime, ukoliko ujutro putujete prigradskim vlakom, recimo na posao ili u školu, i vaš vlak kasni, na kolodvoru možete zatražiti potvrdu o kašnjenju vlaka. Međutim, potvrde o kašnjenju vlaka se ne izdaju ukoliko je vlak kasnio manje od 15 minuta. Dakle, uobičajenim danima kašnjenje vlaka do 15 minuta, a 'snježnim' danima i do 60 minuta, nije nešto zbog čega će HŽ pokušati nadoknaditi štetu putnicima. Jedino što putnici mogu povremeno dobiti je – isprika.

U nastavku vam u cijelosti prenosimo ispriku službe za reklamcije HŽ Putničkog prijevoza, te objašnjenje zašto HŽ putnički prijevoz oštećenim putnicima 'nažalost nije u mogućnosti vratiti iznos za prijevoznu kartu':

Slijedom Vašeg dopisa ispričavamo se zbog kašnjenja i izostanka vlakova u gradsko-prigradskom prometu, koje je uzrokovano vremenskim nepogodama, na koje nažalost nismo mogli utjecati, te je uslijed istih došlo do poremećaj u svim granama putničkog prijevoza na području RH i Europe.

Kako smo svi bili svjedoci, zbog velike količine snježnih oborina nekoliko dana vladao je opći kolaps prometa u cijeloj Hrvatskoj, a tako i u željezničkom prometu, stoga su neki  vlakovi zbog kvara ostali na pruzi, a drugi nisu mogli zbog njih nastaviti vožnju. Neki vlakovi su kasnili i po nekoliko sati  i nisu mogli održati svoja
vozna vremena sukladno propisanome voznom redu. Vlakovi višeg ranga imali su zaustavljanje u svim stajalištima i kolodvorima na svojim trasama, kako bi svi putnici koji čekaju vlakove bili prevezeni do svojih odredišta prvim pogodnim vlakom. Suočeni s posljedicama vremenskih poteškoća, kvarovima lokomotiva, elektromotornih i dizelmotornih garnitura, kada su zakazivali signalno-sigurnosni uređaji i nisu radili pružni prijelazi, dežurni radnici činili su sve kako bi u tim izuzetno otežanim uvjetima i s raspoloživim resursima, promet organizirali na najbolji mogući način.

Obzirom da u vršnim razdobljima dana vlakovi u gradsko-prigradskom prometu Grada Zagreba voze svakih 10-15 minuta, uslijed poremećaja u prometu i otkazivanja vlakova došlo je do kašnjenja istih, ali je određeni broj vlakova ipak prometovao, te su putnici uspjeli sa zakašnjenjem doputovati do svojih odredišta. Kako je samo putovanje ipak obavljeno, ovim putem Vas obavještavamo da nažalost nismo u mogućnosti vratiti iznos za prijevoznu kartu.

Još jednom se ispričavamo zbog kašnjenja i otkazivanja pojedinih vlakova u prigradskom prometu, te  Vas molimo za razumijevanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close