Finalisti ‘Poslovanja na kvadrat’: Evenio

Autor: Poslovni.hr , 19. prosinac 2012. u 17:01
Thinkstock

U finale natječaja ‘Poslovanje na kvadrat’ ušle su tri tvrtke. U tekstu detaljnije predstavljamo Evenio d.o.o.

Evenio d.o.o. je tvrtka iz Varaždina, koja posluje četiri godine, a bavi se online i tiskanim izdavaštvom, grafičkim uslugama te uslugama ilustriranja. Među njihovim projektima su iPad aplikacija Nature's Friends i web site za djecu i obitelj www.klinfo.hr, a izdaju i bojanke i slikovnice. Direktorica je Jelena Kovačić.

Kako se navodi na službenoj web stranici tvrtke, njihova vizija je kroz društveno korisne i edukativne projekte i proizvode ponuditi kvalitetne sadržaje okrenute djeci i obitelji. "Kroz vizualno atraktivna rješenja i sadržajnu kvalitetu želimo dalje unapređivati naš originalni dječji brand Klinfo, želimo stvarati kreativne i edukativne proizvode te razvijati moderne digitalne aplikacije za najmlađe za hrvatsko i inozemna tržišta", ističu iz Evenija. Iz tvrtke nam kažu i kako su njihovi najvažniji poslovni ciljevi financijska stabilnost poslovanja, daljnja diversifikacija proizvoda i usluga te plasman proizvoda na inozemna tržišta.


Slika: www.evenio.hr

Najveći poslovni problemi su im ponajprije neredoviti prihodi, odnosno neujednačen priljev prihoda tijekom godine, što im otežava bilo kakva strateška planiranja. "Trebamo pomoć u pronalasku "recepta" koji bi nam omogućio ravnomjernije prihode tijekom mjeseci u fiskalnoj godini, odnosno pomoć oko plasiranja, distribucije, promocije i naplate postojećih proizvoda i usluga", kaže Jelena Kovačić.

Isitče i kako zbog nestabilnih financijskih priljeva u tvrtku, ne mogu razraditi plan ulaganja u nove proizvode. Ideje za nove proizvode imaju, ali im treba financijska konstrukcija po kojoj bi znali koje iznose mogu uložiti u daljnje proizvode.

"Postoje problemi i kod širenja na nova tržišta. "Prve iskorake na inozemna tržišta napravili smo na nekoliko međunarodnih sajmova knjiga (za tiskana izdanja), ali moramo svoj asortiman popuniti sa više proizvoda. Potencijal za širenje na regiju ima i naše online izdanje (www.klinfo.hr), oko čega bismo također trebali pomoć", kaže direktorica tvrtke. Prihodi tvrtke su u prošloj godini iznosili oko 178 tisuća kuna, a 2012. godini očekuju 210 tisuća kuna prihoda.

 

Drugačiji od konkurencije

U tvrtki Evenio smatraju da su drugačiji od konkurencije zato što su njihovi proizvodi, kako kažu, kvalitetni, autorski, edukativni, inventivni, razigrani i cjenovno prihvatljivi.

Iz tvrtke Evenio ističu kako su im ciljano tržište, što se tiče online izdavaštva, tvrtke oglašivači iz sektora proizvoda i usluga za djecu i obitelj, dok su u segmentu tiskanog izdavaštva fokusirani na građane, odnosno roditelje, knjižnice, vrtiće, škole i knjižare. Što se tiče inozemnog tržišta, Evenio tu cilja na nakladničke kuće. Inače, tvrtka u svom poslovanje koristi prodajne kanale poput knjižara i direktne prodaje na sajmovima.

Zanimalo nas je kako u tvrtki ocjenjuju tržišna kretanja u segmentu u kojem posluje. "Online izdavaštvo iz godine u godinu je u porastu i po pitanju čitatelja (korisnika) i po pitanju budžeta koji se odvajaju za online oglašavanje. Iako su postoci koji se odvajaju za internet oglašavanje još uvijek vrlo mali, prednost nam je relativna stabilnost tvrtki klijenata koji kroz naš portal promoviraju proizvode i usluge za djecu i obitelj (jednostavno rečeno, kriza ih nije toliko paralizirala i internet mediji su im sve zanimljiviji). Ipak, sve zajedno itekako bi se moglo višestruko poboljšati.   Po pitanju tiskanog izdavaštva iz područja dječje književnosti i općenito izdavaštva za djecu – situacija je loša. Na terenu vidimo da najbolje prolaze proizvodi do 50 kn kod građana kupaca, a prodaja preko knjižara znači tešku naplatu i nesređene odnose između izdavača i knjižara. Svoju priliku vidimo u plasiranju proizvoda, odnosno prodaji autorskih prava u inozemstvu, gdje je izdavaštvo i dalje profitabilan posao (barem na nekim tržištima)", ističe Jelena Kovačić.


Slika: www.evenio.hr

U tvrtki Evenio smatraju da su drugačiji od konkurencije zato što su njihovi proizvodi, kako kažu, kvalitetni, autorski, edukativni, inventivni, razigrani i cjenovno prihvatljivi. "Imamo jako dobar feedback s terena, ali očito ne znamo dovoljno dobro nuditi", kaže direktorica.

Kovačić nam otkriva i razloge zašto su se prijavili na natječaj "Poslovanje na kvadrat': "Sviđa nam se pristup koji je individualiziran i prilagođen potrebama pojedine tvrtke. Nadalje, zbog predavača i voditelja timova (koje cijenimo, pratimo po blogovima i znamo da ćemo od njih dobiti najbolju pomoć) i zato što se ne sramimo potražiti pomoć kad nam treba. Cijeli koncept je izvrsno zamišljen i idealno bi nam došao jer smo taman u fazi kada trebamo tvrtku dići na viši nivo, ali se malo vrtimo u krug".

A što očekuju od natječaja? "Očekujemo pomoć u smislu novih pristupa problemima i novih rješenja koje bismo dobili od stručnjaka, a mogli bismo ih primijeniti da tvrtku postavimo napokon na noge. A sve unatoč i usprkos i baš zbog krize koja nas samo zapravo tjera da se još jače borimo", zaključuje Kovačić.

>>> Poslovanje na kvadrat: Izabrali smo tri finalista, saznajte koja!

>>> Pročitajte više o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!

Komentirajte prvi

New Report

Close