Čak 98% proizvodnje ova riječka tvrtka izvozi

Autor: Andreja Šantek /VLM , 19. prosinac 2012. u 20:01
A. M. Donadić, JGL

Riječka tvrtka izvozi u Veliku Britaniju, a već u trećoj godini planiraju prodaju od milijun eura.

Riječka farmaceutska tvrtka Jadran Galenski Laboratorij od listopada izvozi i na tržište Velike Britanije što predstavlja jedan od ključnih projekata za postizanje strateškog cilja internacionalizacije tvrtke.

JGL je u Britaniju izvezao prvu količinu proizvoda iz linije Aqua Maris koja predstavlja najinternacionalniji brend ove tvrtke, ali i jedan od najuspješnijih hrvatskih izvoznih brendova čiji izvoz čini 98 posto njegove prodaje. JGL je tijekom proteklih 13 godina razvio čitavu paletu proizvoda Aqua Maris za njegu i terapiju uha, grla i nosa, a zahvaljujući ovom brendu tvrtka je treći proizvođač na svijetu u kategoriji nasal saline."Velika Britanija je tržište sa 61 milijun stanovnika i sedmo tržište po prodaji bezreceptnog segmenta u svijetu. JGL-ov projekt istraživanja tržišta OTC nazalnih preparata, kao i cjelokupne poslovne okoline u Velikoj Britaniji, započeo je u siječnju 2011. godine, a na njegovu je temelju pripremljen strateški plan za ulazak na ovo zahtjevno zapadnoeuropsko tržište. Tijekom 2011. godine je uz pomoć konzultanta sastavljena lista potencijalnih partnera, te su provedene dubinske analize specifičnosti tržišta – struktura cijena, distributivni kanali, način promocije i faktori uspjeha, odnosno neuspjeha kao i brendova koji su već prisutni na tržištu. Ove pripremne aktivnosti bile su ključne za reviziju naših planova i optimizaciju pristupa, te za proces pregovora s potencijalnim partnerima koji je završio ove godine", kaže Anna Marija Donadić, rukovoditeljica programa Aqua Maris.

Odabrani partner, dodaje, na britanskom tržištu djeluje od 1992. godine te posjeduje bogato iskustvo u lansiranju OTC brendova u segmentu prirodnih proizvoda. Njegov je rad, pojašnjava, fokusiran na rad s ljekarnama, posebice nezavisnim ljekarnama i lancima zdrave hrane, uz mrežu agencija pomoću kojih upravljaju i komunikacijom s krajnjim potrošačem.Plan za prvu godinu, kažu u JGL-u, obuhvaća 160.000 komada pakiranja uz procjenu da već u trećoj godini mogu doseći prodaju od milijun eura na tržištu Velike Britanije. U skladu s rezultatima istraživanja tržišta prilagođena su i  pakiranja, kaže A.M. Donadić, a JGL-u je cilj suradnju dodatno proširiti i na Republiku Irsku.JGL trenutačno posluje na četrdesetak tržišta svijeta, a čak 353 milijuna kuna od ukupnih prihoda, koji su u 2011. godinu iznosili 518 milijuna kuna, realizirano je na izvoznim tržištima. U prvih osam mjeseci ove godine 67 posto prihoda JGL-a dolazi s izvoznih tržišta, a prognoza je da će izvoz do kraja godine nositi 75 posto ukupnih prihoda. U ovoj se godini, kažu u JGL-u, očekuje rast izvoza za 25 posto u odnosu na prošlu godinu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close