Povećali mrežu na 330 trgovina

Autor: Božica Babić , 17. prosinac 2012. u 13:10
Osječki je trgovački lanac ove godine osnažio svoj portfelj kupnjom tvrki Braco i Radioton i sada ima više od 1200 radnika, od čega 900 trgovaca

Ustrajanje na modelu malih trgovina pokazao se kao pun pogodak, a njemu se okreću i veliki trgovci.

Osječka tvrtka Biljemerkant, kojoj je vlasnik i direktor Božo Omazić, ovih je dana osnažila svoj portfelj, preuzela je dva trgovca aktivna na lokalnim područjima. Kupila je tvrtku Braco iz Požege, a sa njom i dvadesetak prodajnih objekata na području Požeške županije te Radioton iz Našica, s kojim je Biljemerkat preuzeo još 10 novih trgovina. 

Važan i socijalni aspekt
"Od siječnja ove godine do početka prosinca Biljemerkant je svoju trgovačku mrežu ojačao za više od 50 maloprodajnih objekata i to preuzimanjem nekoliko poslovnih subjekata koji su godinama egzistirali i konkurirali na tržištima koja su u fokusu i njihove ekspanzije", kaže za Poslovni dnevnik Ante Omazić, direktor za strateški razvoj u tvrtki Biljemerkant.Posebno ističe kako su u svim ovogodišnjim akvizicijama preuzeli ne samo prodajni prostor i opremu već su u projekt uključeni i svi zatečeni zaposlenici. Time je, smatra, značajno zadovoljen i socijalni aspekt koji je važan u poslovanju svake kompanije, no u ovom trenutku je još važniji na lokalnoj razini s obzirom na visoku stopu nezaposlenosti u svim istočnim županijama. Biljemerkant sada raspolaže sa 330 trgovina i zapošljava 1200 djelatnika od kojih je više od 900 trgovaca.Iako je pad prometa u hrvatskoj maloprodaji prisutan već nekoliko godina obitelj Omazić ipak ne gubi poslovni optimizam. Biznis maloprodaje, u koji su krenuli 1990., kroz protekle su godine iz Osijeka uspješno raširili na čak pet županija. Sa vlastitih 330 prodajnih lokacija Biljemerkant se nalazi pri samom vrhu liste svih trgovačkih lanaca aktivnih na hrvatskom tržištu, više trgovina imaju tek jedan ili dva trgovca. Okosnicu njihova poslovanja u dosadašnjem razdoblju predstavljale su trgovine manje prodajne površine. Dok su neki konkurenti u međuvremenu brojnije razvijali velike formate, supermarkete od 500 i više kvadrata te hipermarkete velike i po nekoliko tisuća četvornih metara u Biljemarkantu su ostali na svom modelu. I dočekali da je nedugo i na razini ukupne hrvatske maloprodaje konstatirano kako su "trgovine iz susjedstva" opet hit pa su ponovno uključene u razvojne ambicije gotovo svih velikih trgovaca. Omazić ističe da su u tvrtki iznimno zadovoljni što se visokokvalitetna usluga njihovih trgovaca očituje u velikoj lojalnosti kupaca, što u Biljemerkantu i prepoznaju i cijene. 

Ne strepe od budućnosti
Strateške aktivnosti koje su provodili i koje planiraju provoditi i nadalje omogućavaju im, kaže Omazić, optimistična predviđanja za sljedeću poslovnu godinu, iako će 2013. prema najavama ekonomskih stručnjaka biti još teža od ove koja je na izmaku. Uz sve realne pokazatelje iz dosadašnjeg poslovanja i strategiju koja je, iznosi, prilagođena svim očekivanim promjenama na tržištu, uvjereni su kako će 2013. Biljemerkantu donijeti ostvarenje postavljenih ciljeva. Stoga je daljnja ekspanzija u širenje maloprodajne mreže uz uvođenje novina u marketinškim aktivnostima, ali i osiguranje povoljnih cijena njihov osnovni plan za prevladavanje pada prometa, koji je itekako prisutan i u globalnoj maloprodaji.

Logistika

Suosnivači CBA

Biljemerkant je sa skupinom trgovaca 2001. osnovao logističku grupaciju CBA koja se pak 2008. udružila s Narodnim trgovačkim lancem. U NTL-u je i danas uz još 10 trgovaca iza kojih stoji isključivo domaći kapital, a uglavnom su regionalno disperzirani u jednoj ili više županija.    

Komentirajte prvi

New Report

Close